Fitness Seller

Hoge hartslag bij start training

Deko078

Novice
Waardering
0
Lengte
1m81
Massa
65kg
Ik heb een vraagje op basis van de uitslag van mijn conditietest:

Ik heb jarenlang kickboxen en krachttraining gedaan, waardoor mijn lichaam gewend is om in een hele korte periode(iedere keer 3 minuten) heel intensief te trainen en prestaties te leveren.

Inmiddels ben ik gestopt met kickboxen, en ben ik voor mijn conditie gaan voetballen. Nu heb ik gisteren twee conditietesten uitgevoerd met mijn fysiotherapeut.

Daar kwam echter naar voren, dat zodra ik de 1e trapper rond draai van het fietstoestel, mijn hartslag al begint met 105. Tijdens rust hebben we gemeten dat mijn hartslag rond de 70 a 75 zat, maar zodra ik begin knalt mijn hartslag meteen omhoog. Na een klein tijdje went mijn hartslag weer en kan je goed in de grafiek zien dat mijn lichaam er weer goed mee omgaat. Zodra het een stapje hoger gaat, piekt mijn hartslag weer, om vervolgens weer aan de huidige weerstand te wennen.

Mijn fysiotherapeut gaf aan dat dat zou kunnen komen door het kickboxen. Tijdens het sparren en trainen moet mijn lichaam hele korte maar krachtige prestaties leveren. Mijn lichaam is dus niet gewend om lang te spelen, maar wel kort en krachtig waardoor mijn lichaam zich ineens heel veel zou inspannen. Nu ik over ga naar een 'duursport', moet mijn hart hier nog aan wennen omdat ik nog niet de conditie heb om 90 minuten lang voluit te spelen.

Zou dit een logische verklaring kunnen zijn, of kan het zijn dat er wat anders aan de hand is?

Het lijkt mijzelf namelijk niet voor de handliggend dat dat verschil in enkele seconde 30 slagen zou zijn.

Ik ben 19 jaar, rook niet en gebruik geen enkele soort van drugs. Zelden dat ik veel drink, heel af en toe 1 of 2 biertjes. Verder ben ik, voor zover ik weet en dingen heb laten testen, gezond en mankeer ik niks.

Laatst bewerkt:
Nee je hebt aids.

Zegt iemand met een psychische stoornis.
Op dit soort onzin offtopic en aandachttrekkerij ten koste van een topic zou best wel een weekban mogen staan.

ontopic:

Kennelijk is je lichaam niet gewend aan dit op conditioneel vlak.
Je lichaam heeft de eigenschap zich aan te passen aan heel veel situaties, naarmate je een bepaalde conditie opbouwd zoals duur zal je hartslag wellicht lager blijven omdat het beter met de activiteit om kan gaan.

Laatst bewerkt:
Hoezo PatrickvH? Dit is een typisch kenmerk van aids... ???

Mja, ik reageer alleen serieus op topics waar een serieus antwoord terecht is. TS maakt een accountje aan op DBB om deze vraag te stellen terwijl hij geeneens aan bodybuilding oid. doet. Vervolgens staat ook nog eens in zijn eigen verhaal:
Mijn fysiotherapeut gaf aan dat dat zou kunnen komen door het kickboxen.

Hij weet het zelf dus al en zoekt bevestiging van forum leden die vanaf afstand waarschijnlijk toch niks zinvols erover kunnen zeggen... Vandaar dat ik mijn "je hebt aids" reactie hier heb achtergelaten. :)

TS heeft naar aanleiding van mijn post ook nog een leuke PM naar me gestuurd, dus ik ga nu helemaal niet meer serieus op z'n vraag in. :)

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Mja, ik reageer alleen serieus op topics waar een serieus antwoord terecht is. TS maakt een accountje aan op DBB om deze vraag te stellen terwijl hij geeneens aan bodybuilding oid. doet. Vervolgens staat ook nog eens in zijn eigen verhaal:

Hij weet het zelf dus al en zoekt bevestiging van forum leden die vanaf afstand waarschijnlijk toch niks zinvols erover kunnen zeggen... Vandaar dat ik mijn "je hebt aids" reactie hier heb achtergelaten. :)

TS heeft naar aanleiding van mijn post ook nog een leuke PM naar me gestuurd, dus ik ga nu helemaal niet meer serieus op z'n vraag in. :)

Waar het mij om gaat is dat ik niet zomaar op een veronderstelling van een fysiotherapeut afga wanneer het om mijn hart gaat. Maargoed, ik studeer dan ook niet aan een universiteit he ?

Waar het mij om gaat is dat ik niet zomaar op een veronderstelling van een fysiotherapeut afga wanneer het om mijn hart gaat. Maargoed, ik studeer dan ook niet aan een universiteit he ?

En je gaat wel af op forumleden van een bodybuild forum :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: ?

Lijkt me duidelijk dat als je echt zekerheid wil dat je gewoon naar je huisarts gaat, die je dan eventueel misschien kan doorverwijzen, of is dat niet bij je opgekomen?

• Topic Starter Topic Starter
ontopic:

Kennelijk is je lichaam niet gewend aan dit op conditioneel vlak.
Je lichaam heeft de eigenschap zich aan te passen aan heel veel situaties, naarmate je een bepaalde conditie opbouwd zoals duur zal je hartslag wellicht lager blijven omdat het beter met de activiteit om kan gaan.

Die hoge hartslag begint al gelijk, op het moment dat ik de eerste trap geef op zo'n fiets. Mijn lichaam weet dan nog helemaal niet dat ik conditioneel een prestatie moet gaan leveren, en verder heb ik nog niks gedaan op die dag. Dus conditioneel heb ik nog geen prestatie geleverd?

---------- Toegevoegd om 20:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:10 ----------

En je gaat wel af op forumleden van een bodybuild forum :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: ?

Lijkt me duidelijk dat als je echt zekerheid wil dat je gewoon naar je huisarts gaat, die je dan eventueel misschien kan doorverwijzen, of is dat niet bij je opgekomen?

Als er toevallig meerdere mensen het zelfde probleem hebben gehad met dezelfde symptonen, die ook nog is overeen komen met het verhaal van de fysiotherapeut hoef ik niet naar de huisarts. Wanneer dit niet het geval is ga ik ook naar de huisarts

Ik heb het net even geprobeerd, heb dezelfde symptomen. Je hoeft niet naar de huisarts.

Mijn hartslag piekte bij het lezen van je reactie. :) :)

Bodybuilders hebben een kleine pik en zijn allemaal dom, wij weten niks.

---------- Toegevoegd om 20:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:32 ----------

Mijn hartslag piekte bij het lezen van je reactie. :) :)

:roflol:

Gewoon doortrainen lijkt mij niet schrikbarend hoog. Ga even naar de dokter als je het niet vertrouwt, maar die zal wel hetzelfde zeggen.

Terug
Naar boven