AndroidHealthClinic

NSFW! Sammie64's logs

En als we je een beetje pissig hebben gemaakt zodat je harder bent gaan trainen om die ouwe lullen eens wat te laten zien: beetje de bedoeling.

Mooi als je als jonge vent de kans krijgt je droom achterna te gaan. Je krijgt die kansen maar een paar keer in je leven.

@Mentat 10k PR was het wel maar tegelijkertijd ook weer niet echt. Het was behaald met een HF gem. van 157 wat bij mij in mn trainingen redelijk laag is en dus ook met behoorlijk gemak gehaald is. Het was niet voor niets een rustige duurloop. 10k echt hard gelopen heb ik (nog) niet gedaan. Zo verontrustend hoeft het dus niet te zijn.
Hoe je het noemt maakt overigens wel uit, Prevost's threshold model is erg anders opgebouwd dan het polarized model wat maffetone en Sparks aandragen. In zijn optiek en ervaring is dat alleen succesvol voor gevorderden tot elite niveau atleten die zoveel tijd en energie te besteden hebben in hun wekelijkse schema dat zij zoveel volume kunnen draaien dat het polarized model werkt. Wat hij zag is dat een gevorderde gemiddelde atleet te weinig tijd heeft om het benodigde volume te draaien om het polarized model succesvol te maken en onderpresteren ze dus. Allemaal terug te lezen in het bestandje: https://forum.bodybuilding.nl/attachments/mike-prevost-endurance-training-pdf.662560/, bladzijde 12. Als je vervolgens verder leest, lees je op bladzijde 27 wat in Prevost's optiek het belangrijkste gedeelte is van zijn threshold model in verhouding met de te racen afstand. Een 2 mijl race vraagt natuurlijk een andere voorbereiding dan een 10k. Daarnaast is beschikbare tijd en tijd tot de race zelf ook iets wat meegenomen dient te worden in het schema.

Overigens in de 3k test van vandaag liep ik een 2,78km coopertest. Deze lijn doortrekkend moet het 9 dec. op een keuring ook wel lukken hoop ik.
Tot zover mijn pleidooi. Ik denk zometeen nog even 15km lopen met 15kg op de rug en daarna 2 rondjes van 50 herhalingen in mijn KB circuit, maar misschien ook niet. Wie weet. Fijn weekend!
Als je het zo zegt, dan klinkt het veel beter.

Zeker interessant wat hij zegt over het optimale geval, en over dat peaking na een paar maanden stabiliseert en dat het "any given day" model toch weer neerkomt op heel veel steady.

Je progressie ziet er goed uit, 9 december ga je alles gewoon ruim halen, niks hakken over de sloot, gewoon ver in het weiland!

Bijlagen

En vergis je niet, wij zijn ook alleen maar supporters en proberen je goede raad te geven.
Dit!
En als we je een beetje pissig hebben gemaakt zodat je harder bent gaan trainen om die ouwe lullen eens wat te laten zien: beetje de bedoeling.

Mooi als je als jonge vent de kans krijgt je droom achterna te gaan. Je krijgt die kansen maar een paar keer in je leven.
En deze twee ook!

Sorry, ben geen cheerleader, maar gun het je enorm!

• Topic Starter Topic Starter

Dit!

En deze twee ook!

Sorry, ben geen cheerleader, maar gun het je enorm!
Hahaha, pissig zou ik het niet direct noemen. Meer gefrustreerd omdat ik dan enkele weken loop te zwoegen en er wordt gezegd dat het trainen niet hard genoeg gaat terwijl ik tot 0130 in de sportschool sta te zwoegen vanwege werk. Al moet ik zeggen dat bij mijn 3k loop het zeker niet averechts werkte dat ik niet veel onder wou doen voor iemand die het dubbele van mijn leeftijd is 😜.

Wel bedankt voor alle feedback, ondanks dat ik af en toe van me af bijt wordt het zeker gewaardeerd! 9 Dec wordt het inderdaad gewoon knallen, maandje voorbereiden nog en dan moet dat zeker lukken!

Net toch nog mijn KB circuitje gedaan;
50 KB swings
50 Goblet squats
-- 2 min rust --
50 Renegade rows (20 per arm)
50 Floor press (20 per arm)
50 KB deadlift
-- 3 min rust --
2 rondes.

Met deze hoge herhalingen merk ik wel dat 50 tegelijk er (nog) niet helemaal in zit, dan doe ik gewoon tot failure en pers ik er na 15s rust de rest nog uit.
Donderdag 3x45 gedaan, maar niet gelogd. Dat was weer een keer dat ik om 0130 klaar was en toen nog weinig zin over om het op te schrijven.

Vandaag niet de 15km met 15kg gedaan. Last van mn rug dus maar even rustig aan gedaan. 3 dingen doen leek me wat veel van het goede in mijn situatie. Morgen weer langs de fysio om te kijken wat zij te melden heeft en in hoeverre ik dat advies (weer) naast me neer ga leggen :angstig:

In, circuits zijn voor kasten zei jesper dus nu ben ik ook hier
Welkom, ik bench meer dan jesper en heb meer circuitjes gedaan in mijn trainingen. 1 en 1 is 2 zou ik zeggen.

Helaas wat weinig actief ivm rugblessure. Sport al een beste poos behoorlijk wat dus even een weekje rustig aan doen en dan volgende week weer verder met hopelijk een rug die niet meer zeurt.

Welkom, ik bench meer dan jesper en heb meer circuitjes gedaan in mijn trainingen. 1 en 1 is 2 zou ik zeggen.

Helaas wat weinig actief ivm rugblessure. Sport al een beste poos behoorlijk wat dus even een weekje rustig aan doen en dan volgende week weer verder met hopelijk een rug die niet meer zeurt.
Blijven hardlopen om je tijd te halen. Voor de opleiding zeg is het net halen eigenlijk nauwelijks genoeg. Je weet dat we heel veel afvallen ... conditie/ belastbaarheid is een heel belangrijke reden. Dus als je sterk genoeg bent: werk aan die conditie en misschien twee weken voor de test tapeten, goed eten en niet al te hard trainen. Zeker niet elke dag.

Heb je de filmpjes gekeken van die Sander? Marsof, commando, kikvors, sniper en nog wat dingen geweest bij de Nederlandse special forces. Aanrader.

Blijven hardlopen om je tijd te halen. Voor de opleiding zeg is het net halen eigenlijk nauwelijks genoeg. Je weet dat we heel veel afvallen ... conditie/ belastbaarheid is een heel belangrijke reden. Dus als je sterk genoeg bent: werk aan die conditie en misschien twee weken voor de test tapeten, goed eten en niet al te hard trainen. Zeker niet elke dag.
Er zit tijd tussen test en begin opleiding dacht ik?

Ben het met je eens, maar prio 1 is test halen.

Maar de echte vraag is natuurlijk wat je deadlift

• Like
Waarderingen: Apw
Redelijk erge rugpijn dus maar weekje gestopt met KT. Wel rondjes gelopen dus nu even kort in logje samenvatten. Morgen weer met de kracht die nog over is aan de stangen trekken. (Of BW oefeningen 🤢).

Maandag tempo, 2x 10". 1e keer 10 min gemiddeld tempo van 4"49/km. 2e keer 10 min 5"15/km. 5 min rust ertussen.
Dinsdag duurloop. 10km in 59"14. HF gem 161.
Donderdag tempo. 2x 3km. 1e keer 3km in 14"39 (tempo 4"53/km). 2e keer 3km in 14"51 (tempo 4"57/km). 10 min rust ertussen.
Vandaag interval 8x400m. Doel was in 1"45 maar allemaal gedaan in 1"40.

Geen belasting op CNS morgen dus maar ff pompen ofzo?

Bench
70x8
75x5
80x2
CGBP 60 2x8

pullups 8-5-4

BOR
40x8
50 2x7

pushups 20-17-10

Curls/pushdown