kakaa
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 2
- Lengte
- 1m81
- Massa
- 96kg
Is dit erg?
Waardoor zou dit komen?
Waardoor zou dit komen?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
1) een holle rug is natuurlijk
2) een overdreven holle rug komt doordat je te zwaar gaat en door het hollen kom je meer in de positie van een incline db press en kan je dus je borst een deel in de strijd gooien.
Krijg je dan niet ontzettende last van je onderrug?
Een natuurlijke arch is heel gezond bij dit soort oefeningen. Ik zou het zelf echt niet zonder proberen.
Krijg je dan niet ontzettende last van je onderrug?
Als je je core aanspant ontstaat er een lichte holling waardoor je stabieler zit of staat. Natuurlijk is dit veiliger omdat je als het ware een corset van spieren rond je kostbare ruggegraatje activeert die zo voor bescherming zorgen.
Vaak zie je beginners als een slappe vaatdoek staan of zitten. Dat werkt voor geen meter en is terug te zien in de beperkte load die zij gebruiken.

hier omtrent heb ik een vraagje.
ik doe normaal shoulder press met een gewone bar en niet met dumbbells.
Nu heb ik gisteren toevallig mijn bankje verkeerd gezet onder een hoek van 90° ipv meestal 100°-105°. Ik kon mijn normaal gewicht met moeite handhaven.
Deze oefening is duidelijk zwaarder. Maar als ik mijn bankje onder een hoek van 90° zet meer resultaat op mijn schouders
btw: ik laat de bar komen in mijn nek en doe ze dan nog eens vanvoren bovenaan mijn borst.