AndroidHealthClinic

Holy Shit! Rodedraadschema

Holymoly

Competitive Bodybuilder
Waardering
62
Lengte
1m70
Dit wordt de eerste keer dat ik een log ga bijhouden. Ik wil eens kijken hoe dit bevalt en bewuster bezig zijn met mijn trainingen.

Ik train nu ongeveer 4 jaar waarvan 3 jaar wat serieuzer, nadat ik me had ingelezen in de stof.
Vooral het seizoen 2009 is een goed seizoen geweest waarin ik ongeveer 10 kilo aankwam waarin naar mijn idee de toename van vet beperkt was tot een acceptabele hoeveelheid. Seizoen 2010 was tot voor de zomer minder goed, ik trainde niet consequent en lette slecht op mijn voeding. Ik ben in die tijd naar 19-20% bodyfat gegaan. Erg balen dus. Ik zet vrij makkelijk massa aan, zowel spier als vetmassa...

Beginstats:

- 169cm
- 62KG
- +-15%BF

Stats nu:

- 169cm
- 87KG
- 19%BF

Nu train ik sinds een aantal maanden weer serieus en gemotiveerd. Sinds enkele weken train ik volgens het rodedraadschema van 3XL. Ik vind dat het schema erg goed de powerlifting manier van trainen combineert met de bodybuilding manier van trainen. Precies wat ik zoek, aangezien ik massa wil bouwen maar ook sterk wil zijn op de grote oefeningen. Ik volg dit schema met een paar kleine aanpassingen. In dit log ga ik mijn voortgang met dit schema bijhouden.

Vandaag heb ik dag 2 van het rodedraadschema gedaan, benen. Ik heb hier en daar wat aanpassingen gedaan in het schema, soms ook op gevoel.

Dag2: Benen

Week1
-Squat 1/6/1/6/1/6, 1*20 (breathing style)
-Roemanian deads: 3x 8-4 ( vervangen door lying leg curl, ik had Romanians vorige week al gedaan doordat ik het schema verkeerd had bekeken)
-Seated leg curl: 2*8-6
-Calf rais: 3*10-6
-Tibia rais: 2* 12-10
-Seated calf rais: 1*75 (rest/pause style)

Squat:
10 x 60 ( warming up)
4 x 100 ( warming up)
-
1 x 140
6 x 120
1 x 150
6 x 120
1 x 150
6 x 135

Seated leg curl:
8 x 120
8 x 120
8 x 100

Lying leg curl:
8 x 30
8 x 35
8 x 35

Seated Calf raises:
10 x 40
10 x 55
10 x 60
75 x 25

Dus zoals je ziet wat kleine aanpassingen in het schema. Dit gebeurd ook op de armen dag met de spider curl, deze is niet goed uitvoerbaar in mijn sportschool.

Morgen rustdag, overmorgen borst!

Groete

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
150-160KG zoiets.

Squaten is ook een apart verhaal bij mij. In mijn huidige fitnesscentrum staat geen squatrek. In het verleden squate ik wel, alleen altijd met maximaal 110KG en dan wat meer herhalingen. Benen is wel van nature mijn sterkste punt. In deze spiergroep lever ik ook niet snel kracht in als ik ze een tijd wat minder goed train.

Op dit moment train ik benen in een ander fitnesscentrum, ik betaal hier 1 x in de week entree speciaal voor de benentraining, daar hebben ze namelijk wel een squatrek. Ik kan vanaf nu dus pas echt gaan bouwen aan een PR bij één herhaling.

Leuk dat je dit schema volgt.

Heb het ook een 8tal weken gedaan.

Doe je ook na positive failure, de negatives bij de laatste set?

De bedoeling bij die 1-6 is wel dat je telkens hoger gaat qua gewicht, zowel bij de 1 als de 6 reps.

Eigenlijk bij alle oefeningen is het de bedoeling dat je elke set hoger gaat in gewicht (soort ramping maw)

Waarom geen breathing style gedaan trouwens?! Dit maakt echt de oefening pas af, dan kan je amper meer wandelen;)

Veel succes!:thumb:

Laatst bewerkt:
Leuk dat je dit schema volgt.

Heb het ook een 8tal weken gedaan.

Doe je ook na positive failure, de negatives bij de laatste set?

De bedoeling bij die 1-6 is wel dat je telkens hoger gaat qua gewicht, zowel bij de 1 als de 6 reps.

Eigenlijk bij alle oefeningen is het de bedoeling dat je elke set hoger gaat in gewicht (soort ramping maw)

Waarom geen breathing style gedaan trouwens?! Dit maakt echt de oefening pas af, dan kan je amper meer wandelen;)

Veel succes!:thumb:

Ik vind het echt een top schema tot nu toe, vooral doordat mijn schouders als kool groeien nu. :)
Ik blijf inderdaad steken op maximaal gewicht uiteindelijk, waarmee ik goede sets kan draaien. Anders zou ik waarschijnlijk bij een piramide structuur uitkomen?

Wat squaten betreft, dit is een oefening die ik nog moet adopteren met hoge gewichten omdat mijn eigen fitnesscentrum geen squatrek heeft... Het blijft nog steeds een beetje aanvoelen, wat ik nu doe voelt wel goed. Ik zal volgende week eens wat extra aandacht aan mijn beentraining besteden!

Thnks man.

UPDATE:

Vandaag geen spierpijn van de training van gisteren. Ik voel m'n benen wel, maar spierpijn kan ik het niet noemen. Normaal na een heftige benentraining loop ik toch wel stijf de hele dag, teken dat ik volgende week wat intensiever mag trainen.

Xirok, member van het forum, traint samen met mij dit schema. Ik zal ook zijn herhalingen erbij zetten. De stats zijn bij veel oefeningen hetzelfde, we pakken dan hetzelfde gewicht voor een oefening.

Danku :yarly:

UPDATE:

Vandaag geen spierpijn van de training van gisteren. Ik voel m'n benen wel, maar spierpijn kan ik het niet noemen. Normaal na een heftige benentraining loop ik toch wel stijf de hele dag, teken dat ik volgende week wat intensiever mag trainen.

De week met de dropset voelde ik ook niet veel, maar met de breathing style wel:).
Trouwens hoe zit het met je kuiten werk, want normaal zou je na zo'n rest-pause toch niet meer mogen kunnen normaal wandelen/gaan zitten!

No :trollface:

De week met de dropset voelde ik ook niet veel, maar met de breathing style wel:).
Trouwens hoe zit het met je kuiten werk, want normaal zou je na zo'n rest-pause toch niet meer mogen kunnen normaal wandelen/gaan zitten!

Vandaag toch lichte spierpijn in de benen, vooral als ik heb gezeten. Ik moet zeggen dat mijn kuiten nog reuze meevallen qua spierpijn. Eerder had ik geregeld flinke spierpijn in de kuiten, maar de laatste paar trainingen is dit beperkt gebleven. Voor kuiten ben ik niet van plan de intensiteit op te voeren, aangezien ik tijdens de training wel merk dat ik ze genoeg prikkel ( tijdens de laatste, rest-pause, set lijkt het letterlijk of iemand er vuur bij houdt :D).

Vanavond een update.

Vandaag toch lichte spierpijn in de benen, vooral als ik heb gezeten. Ik moet zeggen dat mijn kuiten nog reuze meevallen qua spierpijn. Eerder had ik geregeld flinke spierpijn in de kuiten, maar de laatste paar trainingen is dit beperkt gebleven. Voor kuiten ben ik niet van plan de intensiteit op te voeren, aangezien ik tijdens de training wel merk dat ik ze genoeg prikkel ( tijdens de laatste, rest-pause, set lijkt het letterlijk of iemand er vuur bij houdt :D).

Vanavond een update.

Pauzeer je wel even beneden voor een 2-5sec? Anders bounce je gewoon weer naar boven en doen je kuiten zelf amper iets.

Pauzeer je wel even beneden voor een 2-5sec? Anders bounce je gewoon weer naar boven en doen je kuiten zelf amper iets.

Het is niet echt pauzeren als in volledig stil leggen.

Ik maak 1 rep, explosief, waarna ik negatief langzaam terug ga. Onderin bounce ik heel licht waardoor een soort minirep ontstaat, wanneer die weer terug onderin is doe ik de volgende volwaardige rep. Ik weet niet hoe ik dit beter uit kan leggen... Het is een soort van cheatstyle denk ik. Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken!

Laatst bewerkt:
Het is niet echt pauzeren als in volledig stil leggen.

Ik maak 1 rep, explosief, waarna ik negatief langzaam terug ga. Onderin bounce ik heel licht waardoor een soort minirep ontstaat, wanneer die weer terug onderin is doe ik de volgende volwaardige rep. Ik weet niet hoe ik dit beter uit kan leggen... Het is een soort van cheatstyle denk ik. Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan maken!

Ik zou het zo niet doen, tenzij je natuurlijk niet het doel hebt om het gewicht met je volledige kuitspieren omhoog te krijgen..

Ik zou het zo niet doen, tenzij je natuurlijk niet het doel hebt om het gewicht met je volledige kuitspieren omhoog te krijgen..

Ik vind zo de set lekker gaan, en het voelt nog steeds heel goed. Maar je hebt zeker een punt. Seated calf raise vind ik trouwens nogal eens lastig met het bepalen van de juiste stand van de voeten. Ik ben daarom gaan proberen wat ik het fijnste vond aanvoelen, vandaar dat dit er ook ingeslopen is waarschijnlijk.

Terug
Naar boven