Fitness Seller

Home gym op laminaat

MVE

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
85kg
Vetpercentage
20%
Jo,

Ik wil graag een home gym beginnen. Ik ben me momenteel aan het oriënteren op spullen en heb daarbij een aantal vragen.

De belangrijkste is de vloer van de ruimte waar de home gym moet komen te staan. Hier ligt laminaat op en kan er niet zomaar uit (ik woon nog bij mijn ouders). Ik heb dus bepaalde vloermatten of ander materiaal nodig voor onder het powerrack en om te deadliften. Kan iemand vertellen wat voor matten hier het best geschikt voor zijn?

De ruimte is ongeveer 15 m2. Niet heel erg groot maar wel voldoende voor hetgeen wat ik hieronder opsom lijkt me?

De spulletjes die ik tot nu toe tegen ben gekomen:

Power Rack: PowerMark 475R Power Rack (€ 284,38)
Olympische halterset: Kroon OP-140 Iron Olympic Plate Set (€ 272,88)
Bench: PowerMark 328 Verstelbare Bank (€ 83,13)

Zijn de spullen van Helisports in goede prijs/kwaliteitverhouding of zouden jullie liever een andere leverancier of andere spullen aanraden? Wellicht vergeet ik nog iets?

Thanks!

Rubber matten kopen.

Als je het laminaat heel wilt houden, rubber vloertje overheen het beste!
Ik heb in het verleden ook een tijdje getraind op laminaat, na het eerste deukje in de vloer door een dumbbell te hard neer te zetten ga je krampachtig trainen omdat je bang bent nog meer deukjes te maken :P
Gezien ik toentertijd student was, niet al teveel geld voor een mooie rubberen vloer en had ik het opgelost met een goedkoop stuk tapijt :)

Tapijt is ook een goede optie, en goedkoop.

Mijn broertje heeft tapijttegels met rubber coating op de vloer.

• Topic Starter Topic Starter
Thanks voor jullie reacties! Vloer kwestie komt in orde.

Iemand nog reactie over de geselecteerde spulletjes? Bankje wel stevig genoeg?

Geld is niet zozeer een kwestie. Wil graag materiaal waar ik voorlopig mee vooruit kan.

http://www.kwantum.be/vloerbedekking/tapijttegels

Ik heb deze rechtstreeks op de chappe liggen. Traint wel goed vind ik

Ik zou meer investeren in het bankje. Belastbaar tot 120 kg ga je toch niet zo'n veilig gevoel hebben als je +- 100 kg aan het pressen bent

Het bankje vind ik er niet enorm stevig uitzien door de constructie. En als ik jou was zou ik rubberen schijven kopen, die zijn iets duurder maar ook weer wat geluidsarmer.

Ik train gewoon op laminaat, zitten al wel een paar deuken in.
Maar ja boeiend wat kost laminaat tegenwoordig nog? + ik heb nog een paar pakken over dus kan het altijd opnieuw leggen.;)

Ik heb wel rubbere schijven en dumbbells btw

Kleed / mat eronder leggen uit de lokale tapijtenfabriek.

en een ander bankje kiezen, dat bankje kan vrijwel geen gewicht aan.

gewoon idd tapijt.of
en naar de handel gaan,koop een mdf plaat(244x122) en plaats daar je cage op,kun je al eens schijven of db's laten opvallen en heb je meteen een deadlift platform.
of beiden ;-)

Ik train ook op laminaat tot nu toe geen schade gemaakt, het laminaat gaat er toch uit binnen 2/3 jaar wanneer ik uit huis ga dus het zou niet eens uitmaken haha.

Ik heb me dumbbells en sluitingen bijv. op handdoeken liggen. De grotere gewichten heb ik rubber coated. Om me barbell op de grond te leggen en oefeningen als deadlifts en pendlay row heb ik 2 18mm dikke MDF platen (60x80, zelf op maat gemaakt, wou groter maar pastte niet :o) met een 3mm dikke rubbermat erover heen dit werkt perfect en dempt erg goed. Echter raad ik je aan gewoon rubberen tegels of een hele rubberen vloer neer te leggen. Deze 2 platen werken voor mij toevallig erg goed wegens ruimte gebrek en het niet waard was een hele vloer neer te leggen.

Maarja het kan dus prima..

Wat Anon01 zegt kan ook inderdaad al zou ik wel wat stukken bekleden met rubberen matten voor het dempen.

Dat is een stuk beter inderdaad, daar kan je heel je barbell set op benchen haha.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

zulk soort matten

• Topic Starter Topic Starter
Heeft iemand ervaring met goede leveranciers? Helisports heeft de meeste producten van mijn lijstje niet op voorraad en de verwachte levertijd is pas week 13. Daar wil ik niet op wachten :-)

Ik zou zelf echt niet voor laminaat gaan, eerder een fijn soort tapijt maar fijnste is z'n zachte rubber achtige mat neer leggen.

ik zou wel ronde plastic schijven nemen, met hoekige kun je niet goed deadliften op reps.

Ik heb ook al m'n spullen bij helisports vandaan, goede service! Ze verkopen tevens vloermatten, die makkelijk in elkaar te klikken zijn. Kun je je dumbbells prima op laten pleuren.

Terug
Naar boven