XXL Nutrition

Homegym advies gevraagt!

Bezoekers in dit topic

Eragona2017

Novice
Lid geworden
28 aug 2017
Berichten
13
Waardering
2
Lengte
1m84
Massa
61kg
Vetpercentage
10%
Hallo iedereen!

Ik heb nu een tijdje geleden besloten om terug te gaan fitnessen.
Maar nu ben ik van plan om een home gym te maken (meer een slaapkamer fitness).

Als halterbank had ik deze op het oog:
Universele Halterbank Kopen? - Gorilla Sports

En daarbij nog een lat pulley attachment:

Lat Pulley Attachment: uitbreiding voor je Universele Halterbank! - Gorilla Sports

Squat rack:
haltersteunen (voor bankdrukken en squats) - Gorilla Sports

Halterset:
Halterset 100 kg Gietijzer - Gorilla Sports


Mijn budget zit rond de 500 euro.
Zou dit het beste zijn wat ik eruit zou kunnen krijgen? Ben 18 jaar en hef niet super veel kgs.

Alvast bedankt!
 
Ik zou die halterbank schrappen. En deze ervoor in de plaats nemen. multifunctionele fitnessbank - Gorilla Sports

Is een stuk goedkoper er heb je meer dan genoeg aan. Zet hem bij je sqautrack en je bent klaar. Evt zou je nog een pull-upbar kunnen kopen voor aan de muur.
 
Hallo iedereen!

Ik heb nu een tijdje geleden besloten om terug te gaan fitnessen.
Maar nu ben ik van plan om een home gym te maken (meer een slaapkamer fitness).

Als halterbank had ik deze op het oog:
Universele Halterbank Kopen? - Gorilla Sports

En daarbij nog een lat pulley attachment:

Lat Pulley Attachment: uitbreiding voor je Universele Halterbank! - Gorilla Sports

Squat rack:
haltersteunen (voor bankdrukken en squats) - Gorilla Sports

Halterset:
Halterset 100 kg Gietijzer - Gorilla Sports


Mijn budget zit rond de 500 euro.
Zou dit het beste zijn wat ik eruit zou kunnen krijgen? Ben 18 jaar en hef niet super veel kgs.

Alvast bedankt!
Ik het iets anders aanpakken.....
een goedkope cage halen bij bijv. powercage.nl
-260
Marbo Trainingsbank MH-L114 89 euro.
Marbo Plafond Pulley MH-W105 49 euro
Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer 50 mm 189
en een goedkope barbell zoeken en 2 50mm oly dumbell stangen
waars iets boven budget maar hier kun je iig langer mee vooruit zonder dat het kapot gaat.
 
Ik heb dat squatrack. Ik upgrade naar een power cage, want die steunen zijn niet te gebruiken. Echt veel te kort. Kan je ook in het plaatje zelf zien.
Het bankje dat jeffrey1987 linkt heb ik ook. Wiebelt wel behoorlijk maar hij doet wat die moet doen. Geen idee of er betere bankjes zijn in die prijsklasse, maar je werkt wel dat het bankje vrij goedkoop is. Maar goed ik gebruik hem nog steeds en vind het veel belangrijker om het squatrack up te graden, omdat die gewoon niet functioneel is.
 
Ik zou die halterbank schrappen. En deze ervoor in de plaats nemen. multifunctionele fitnessbank - Gorilla Sports

Is een stuk goedkoper er heb je meer dan genoeg aan. Zet hem bij je sqautrack en je bent klaar. Evt zou je nog een pull-upbar kunnen kopen voor aan de muur.
Bedankt voor je reactie. Dat bankje ziet er inderdaad een leuk alternatief uit, maar zou ik dan ook nog een leg curl/extension bankje en preacher curl aanschaffen?
 
Ik het iets anders aanpakken.....
een goedkope cage halen bij bijv. powercage.nl
-260
Marbo Trainingsbank MH-L114 89 euro.
Marbo Plafond Pulley MH-W105 49 euro
Set Halterschijven 100 kg - Gietijzer 50 mm 189
en een goedkope barbell zoeken en 2 50mm oly dumbell stangen
waars iets boven budget maar hier kun je iig langer mee vooruit zonder dat het kapot gaat.

Bedankt voor je reactie!
Het idee van een power cage had ik eerst ook in gedachte, maar sinds ik een kamer heb op zolder en de daken van hout zijn en schuin past er niet veel hoogs in of iets tegen het dak, tegen de muur heb ik al een pull up bar. Het bankje ziet er ook leuk uit zeker omdat het decline kan dus ga ik zeker overwegen, maar wat is het verschil tussen 30mm en 50mm halter/halterschijven behalve de grootte dan?
 
Ik heb dat squatrack. Ik upgrade naar een power cage, want die steunen zijn niet te gebruiken. Echt veel te kort. Kan je ook in het plaatje zelf zien.
Het bankje dat jeffrey1987 linkt heb ik ook. Wiebelt wel behoorlijk maar hij doet wat die moet doen. Geen idee of er betere bankjes zijn in die prijsklasse, maar je werkt wel dat het bankje vrij goedkoop is. Maar goed ik gebruik hem nog steeds en vind het veel belangrijker om het squatrack up te graden, omdat die gewoon niet functioneel is.

Bedankt voor de reactie!
Met welke oefeningen zijn de steunen tekort? Tijdens het benchen of het squatten? En enige suggesties in wat je het kan upgraden? (uitgezonder power cages)
 
Bedankt voor je reactie!
Het idee van een power cage had ik eerst ook in gedachte, maar sinds ik een kamer heb op zolder en de daken van hout zijn en schuin past er niet veel hoogs in of iets tegen het dak, tegen de muur heb ik al een pull up bar. Het bankje ziet er ook leuk uit zeker omdat het decline kan dus ga ik zeker overwegen, maar wat is het verschil tussen 30mm en 50mm halter/halterschijven behalve de grootte dan?
Gewicht vd barbells zijn 20kg ipv 10 of 15 makkelijker om mee te Dl'en
Barbarian Free-Stands
Marbo Haltersteunen MS-S104

Reken wel dat je bij zowel het rack dat jij gepost had als die ik hier post je niet echt veilig zal voelen en trainen..... Sommige mensen maakt het niets uit maar als ik zwaar ga, of sowieso op squats sta ik gewoon liever in een dicht kooi. Ik heb vaak zat gehad dat ik faalde en dan zit je natuurlijk wel als je niet een normale kooi hebt.
 
Bedankt voor de reactie!
Met welke oefeningen zijn de steunen tekort? Tijdens het benchen of het squatten? En enige suggesties in wat je het kan upgraden? (uitgezonder power cages)

Voor squatten zijn ze sowieso te krap. Ik moet een stap naar achter doen tijdens het squatten, want die poten raken anders mijn voeten.. De spotters zijn maar 15 cm lang ( het bruikbare gedeelte, dus excl de rand ) , dat is echt niks.
Zelfs met benchen is 15 cm te krap voor mij . Ik gebruik de spotters dus ook helemaal niet..
Mocht ik in theorie geen stap naar achter hoeven te doen is 15cm nog niks, want als je de halter ook maar een beetje scheef laat zakken mis je de kleine spotters al.. Kijk maar op het plaatje zelf, hij staat ook achter de spotters. Dus die zijn irrelevant.

Het bankje ga ik overigens nog wel minimaal een jaar gebruiken.. Dat voldoet gewoon prima voor die prijs.


Het fortex rack is veel beter ( ik heb de powercage versie nu besteld ) , , je hebt dan spotters van 50cm.. Wel een stuk duurder, maar hij gaat jaren mee + houdt een bepaalde waarde vast mocht je het ooit willen verkopen.
Zelf heb ik in het begin ook alles van gorillasports gekocht. Opzich geen spijt van, behalve dat rack dus.

Wellicht dat je op powercage.nl een goedkoper squat rack kan vinden.
 
Voor squatten zijn ze sowieso te krap. Ik moet een stap naar achter doen tijdens het squatten, want die poten raken anders mijn voeten.. De spotters zijn maar 15 cm lang ( het bruikbare gedeelte, dus excl de rand ) , dat is echt niks.
Zelfs met benchen is 15 cm te krap voor mij . Ik gebruik de spotters dus ook helemaal niet..
Mocht ik in theorie geen stap naar achter hoeven te doen is 15cm nog niks, want als je de halter ook maar een beetje scheef laat zakken mis je de kleine spotters al.. Kijk maar op het plaatje zelf, hij staat ook achter de spotters. Dus die zijn irrelevant.

Het bankje ga ik overigens nog wel minimaal een jaar gebruiken.. Dat voldoet gewoon prima voor die prijs.


Het fortex rack is veel beter ( ik heb de powercage versie nu besteld ) , , je hebt dan spotters van 50cm.. Wel een stuk duurder, maar hij gaat jaren mee + houdt een bepaalde waarde vast mocht je het ooit willen verkopen.
Zelf heb ik in het begin ook alles van gorillasports gekocht. Opzich geen spijt van, behalve dat rack dus.

Wellicht dat je op powercage.nl een goedkoper squat rack kan vinden.
Ah zo! Ja dat ziet er inderdaad krap uit, het Fortex squat rack is het ideale voor mij!
En had vroeger ok al eens wat gekocht van Gorillasports ziet er allemaal zo handig uit maar vind niet zoveel commentaren erover dus bedankt voor je reactie!
 
gorilla is best wel troep en uiteindelijk ben je 3x duurder uit dan bij een degelijke webshop als fitness-seller bijv. ik heb zon fortex flat bench en dat ding is harstikke stevig..... Daar zou ik 300 op kunnen benchen met 5 zware kerels die ondertussen op mijn buik dansen bij wijze van spreken :P
 
gorilla is best wel troep en uiteindelijk ben je 3x duurder uit dan bij een degelijke webshop als fitness-seller bijv. ik heb zon fortex flat bench en dat ding is harstikke stevig..... Daar zou ik 300 op kunnen benchen met 5 zware kerels die ondertussen op mijn buik dansen bij wijze van spreken :P
Inderdaad de prijzen verschillen enorm!
 
Laatst bewerkt:
Als je toch je budget verhoogt zou ik je deze aanraden.
Barbarian Multi Free-Stand-Rack

Ik heb getwijfeld tussen deze en de fortex die brutushakt aanraadt, de Barbarian heeft veel voordelen, je kan ze als losse steunen gebruiken als je wilt, je kan de breedte aanpassen aan de ruimte die je hebt (of lengte van de barbell als je 30mm matriaal gebruikt) en je kan er mee dippen.

Als dit een te groot deel van je budget opslikt zou ik "besparen" op een bankje, koop nu eerst (tweede hands) een stabiele, flat bench, zoiets als deze.
Heavy Duty Flat Bench

En dan nog een 30mm barbell, 2 dumbbell stangen en wat gewichten.
Standaard halterstang 183 cm
Dumbellstang schroefdraad 35 cm
Set Halterschijven 50 kg - Gietijzer 30 mm

Dan ben je nieuw in totaal €575 kwijt en kan je tot 60kg gaan met je barbell, voor €70 meer zelfs tot 100kg.
 
Je hebt je keuze al gemaakt zie ik, ik zou in elk geval nog een setje dumbbells meebestellen
 
Als je toch je budget verhoogt zou ik je deze aanraden.
Barbarian Multi Free-Stand-Rack

Ik heb getwijfeld tussen deze en de fortex die brutushakt aanraadt, de Barbarian heeft veel voordelen, je kan ze als losse steunen gebruiken als je wilt, je kan de breedte aanpassen aan de ruimte die je hebt (of lengte van de barbell als je 30mm matriaal gebruikt) en je kan er mee dippen.

Als dit een te groot deel van je budget opslikt zou ik "besparen" op een bankje, koop nu eerst (tweede hands) een stabiele, flat bench, zoiets als deze.
Heavy Duty Flat Bench

En dan nog een 30mm barbell, 2 dumbbell stangen en wat gewichten.
Standaard halterstang 183 cm
Dumbellstang schroefdraad 35 cm
Set Halterschijven 50 kg - Gietijzer 30 mm

Dan ben je nieuw in totaal €575 kwijt en kan je tot 60kg gaan met je barbell, voor €70 meer zelfs tot 100kg.

Bedankt voor je reactie! Het squat rack ziet er een stuk interessanter uit dan de Fortex sinds je er dips mee kunt doen maar spijtig genoeg heeft mijn kamer schuinde daken wat de hoogtes beperkt, als ik kon zou ik een power cage kopen maar dat gaat jammer genoeg niet :(
De flat bench zou tijdelijk een zeer goede optie zijn maar het verstelbare bankje heeft ook de optie om er een preach en leg aan te doen voor het geval dat ik het ooit toch moest willen dus kan ik nog uitbreiden waar nodig.
 
Je hebt je keuze al gemaakt zie ik, ik zou in elk geval nog een setje dumbbells meebestellen
Ja de dumbbells koop ik over een paar weken als ik het me kan veroorloven met mijn studenten-loon hehe, super bedankt voor de hulp!
 
Back
Naar boven