AndroidHealthClinic

homegym uitbereiden. wat wel en wat niet?

karatedude89

Ripped Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
230
Lengte
1m85
Massa
83kg
ik heb de afgelopen tijd weer een nieuwe homegym opgebouwd. en dit is wat ik nu op dit moment heb:

-olympische halterstang 220 cm
-rubber gewichtschijven bestaande uit 4x25, 2x20, 2x15, 2x10, 2x5, 2x2.5 , 2x1.25
-powermark 415 squatrek(heeft ook dip steunen)
-power pivot core trainer
-dip riem
-schijven rek
-foamroller
-kettlebell 28kg
-pull up stang (nog een oude)

dit is een lijstje van spullen waar ik over na zit te denken om eventueel nog(voor een deel) aan te schaffen.

-nieuwe stevigere pull up stang
-losse verstelbare bench
-magnesium
-straps
-rubber vloer matten
-chains
-bands
-dumbels (en dan de keuze tussen ''echte'' dumbels. of korte 50 mm stangen. maar daar moet ik dan ook wel weer meerdere kleine schijven bij kopen om de dumbels te laden.
- verstelbare plyo box ook om voor box squats te gebruiken. weet alleen niet tot hoever ik dan de maximale belasting kan opzoeken.

als er iemand tips/adviezen heeft voor bepaalde producten wel of juist niet aanschaffen hoor ik dat graag.
ook tips over dingen die ik zelf niet heb opgenoemd zijn welkom

alvats bedankt! :)

Laatst bewerkt:
Je hebt nu dus nog helemaal geen bench? Of ben je dat vergeten er tussen te zetten? Anders zou ik die eerst maar aanschaffen

• Topic Starter Topic Starter
ik heb op dit moment geen bench.

geen hele grote ramp, omdat ik nog met een schouder instabiliteit zit. maargoed bankje komt er sowieso wel een keertje aan

pulley?

Geen chains of bands, zijn overrated.

Verklaar je nader, sta namelijk op het punt om wat aan te schaffen...
Het leek ons namelijk wel een leuke toevoeging.

Overrated in de zin dat je het zeker niet nodig hebt om flink groot en sterk te worden, vroeger werden alle powerlifters ook groot en sterk en gebruikten ze ook deze spullen niet. Gezien zijn huidige setup kan hij het geld beter anders besteden denk ik. Vind het alleen fijn om band pushdowns en pull aparts te doen. Wat ik heb ondervonden en veel anderen met mij is dat de beweging met een band totaal anders is dan zonder band. Daarom gaf het voor mij weinig voordeel, verder geeft het ook aardig wat extra belasting op de gewrichten en pezen.

Chains vind ik in dat opzicht wel nuttig, maar ook hier geldt dat hij denk ik eerder wat basic spul kan kopen voordat je dit aanschaft. Verder zou ik het ook niet op basisniveau gebruiken, pas als je flink gevorderd bent.

Overrated in de zin dat je het zeker niet nodig hebt om flink groot en sterk te worden, vroeger werden alle powerlifters ook groot en sterk en gebruikten ze ook deze spullen niet. Gezien zijn huidige setup kan hij het geld beter anders besteden denk ik. Vind het alleen fijn om band pushdowns en pull aparts te doen. Wat ik heb ondervonden en veel anderen met mij is dat de beweging met een band totaal anders is dan zonder band. Daarom gaf het voor mij weinig voordeel, verder geeft het ook aardig wat extra belasting op de gewrichten en pezen.

Chains vind ik in dat opzicht wel nuttig, maar ook hier geldt dat hij denk ik eerder wat basic spul kan kopen voordat je dit aanschaft. Verder zou ik het ook niet op basisniveau gebruiken, pas als je flink gevorderd bent.

dankje voor je reacties. bands en chains stonden sowieso al wel beetje onderaan het lijstje. maar die zal ik nu voorlopig ook dan nog maar ff laten. zeker omdat voorbij bands moeilijk te bevestigen zijn. en chains nog best duur zijn.

dat er een bankje moet komen is eik sowieso wel duidelijk. al ben ik niet eens een hele grote bench press fan:p

zit nu nog na te denken over dumbells ja of nee, en dan volledige of korte 50 mm stangen.
rubberen matten
magnesium
pull up bar vervangen.

en deze plyobox
http://www.helisports.nl/steps-plyoboxes/Powermark-PM175-Verstelbare-Plyobox.html
vraag me alleen af of de blastbaarheid miss een probleem is. 130 is niet super hoog. maar aan de andere kant. als je er op springt zet je er veel meer druk op dan als je erop gaat zitten...toch?

Pak gewoon laadbare dumbell, is toch veel gemakkelijker ? Je hebt dan kleiner schijfjesnodig, maar dan kun je wel elk gewicht pakken.

Als je van 10-50 kg dumbells wil hebbe, ga je onnoemelijk veel meer moeten uitgeven en ook veel meer plaats

Met 200 euro, heb je schijven en inclusief laadbare dumbell. als je dumbell rack wilt tot 50 kg, ben je +800 kwijt, als het al niet meer is.

Magnesium kost niet veel. In de link hieronder, kun je ze kopen. 8 Bloks. Kom je easy +2 jaar met toe, als het niet meer is, hangt af van hoeveel je traint en hoeveel je smeert. Dus dat is wel een must.

http://www.fitness-seller.nl/magnesium-grip-chalk-8-blokken/

Rubber matten is ook wel een optie, maar kost wel vrij veel. Tenzij je ze gratis van iemand kunt krijgen. Op fitnesse seller verkopen ze matten van 0,5x0,5 meter en kosten tegen de 8 euro, dus best duur. Als je ze ergens anders goeikoper kunt krijgen, pakt er dan maar meer mee.

Voor de box, kun je zelf niets knutselen? Is wel veel geld. Of je kunt deze kopen, en dan verhogen met die rubberen matten dan ? dan kun je vrij hoog gaan. Die belastbaarheid is wel met een korrel zout te nemen. Ze kunnen meer aan.

Pak gewoon laadbare dumbell, is toch veel gemakkelijker ? Je hebt dan kleiner schijfjesnodig, maar dan kun je wel elk gewicht pakken.

Als je van 10-50 kg dumbells wil hebbe, ga je onnoemelijk veel meer moeten uitgeven en ook veel meer plaats

Met 200 euro, heb je schijven en inclusief laadbare dumbell. als je dumbell rack wilt tot 50 kg, ben je +800 kwijt, als het al niet meer is.

Magnesium kost niet veel. In de link hieronder, kun je ze kopen. 8 Bloks. Kom je easy +2 jaar met toe, als het niet meer is, hangt af van hoeveel je traint en hoeveel je smeert. Dus dat is wel een must.

http://www.fitness-seller.nl/magnesium-grip-chalk-8-blokken/

Rubber matten is ook wel een optie, maar kost wel vrij veel. Tenzij je ze gratis van iemand kunt krijgen. Op fitnesse seller verkopen ze matten van 0,5x0,5 meter en kosten tegen de 8 euro, dus best duur. Als je ze ergens anders goeikoper kunt krijgen, pakt er dan maar meer mee.

Voor de box, kun je zelf niets knutselen? Is wel veel geld. Of je kunt deze kopen, en dan verhogen met die rubberen matten dan ? dan kun je vrij hoog gaan. Die belastbaarheid is wel met een korrel zout te nemen. Ze kunnen meer aan.

qua dumbels zijn die laatbare idd makkelijker. vraag me alleen af of bij sommige oefeningen de lengte niet storend is. ze zijn toch 50/51 cm per stuk.

die rubberen matten zijn idd niet heel goedkoop. maar aan de andere kant heb ik zelf ook niet zo heel veel nodig. gewoon een klein ''veldje'' om op de deadliften, powercleanen etc.....

en voor de box ben ik idd niet zo heel handig:o en deze is ook in 6 posities de verstellen. lijkt me heel handig voor box squats. en springen kan ik toch niet voluit. want alles van 90 cm en hoger stoot ik mijn hoofd als ik helemaal rechtop ga staan. en dan zit ik nog lang niet op mijn maximale sprong hoogte.

Bwa, bij welke oefeninge zou het dan wel storen ? Valt enorm mee.

Als je niet overal matten nodig heb, kom je met 2 matten al toe. Gewoon die plek waar je plates opkomen.

Kun je uw jumps niet buiten doen dan?

dacht miss bij shoulder pressen dat ze dan zeg maar een beetje in je gezicht prikken zeg maar. maar zal miss ook wel mee vallen.

miss dat ik er nog een extra mat bij koop om zelf ook op te staan. maar meer dan dat idd niet nodig.

als ik mijn jumps buiten doe kan ik net zo goed de bossen in en daar een beetje de heuvels op en af springen.
dus die zou voornamelijk eik voor box squats zijn. en daarnaast licht spring werk

gewoon op marktplaats kijken voor matten, of rubber tegels. Veel goedkoper

rubberen matten bestel ik denk ik bij muscle power. samen met magnesium. begin denk ik gewoon met een paar matjes. en als het bevalt haal ik later meer
http://www.muscle-power.nl/index home/Krachtapparatuuraccessoires.html

bench en box worden zoals al aarder aangegeven waarschijnlijk deze:
http://www.helisports.nl/benches/PowerMark-420UB-Bench.html
http://www.helisports.nl/steps-plyoboxes/Powermark-PM175-Verstelbare-Plyobox.html

en als pull up bar heb ik deze op het oog
http://www.fitness-seller.nl/iron-force-chin-up-bar/
iemand ervaring mee?

dumbels, chians, straps en bands komen later wel.....of gewoon niet.....

Het is een grote aankoop, maar wel eentje die nodig is.
Het materiaal ziet er wel deftig uit.

Maar dumbells , laadbare dan toch en straps zou ik mogelijk wel aanschaffen. Altijd wel handig.
Die chains en bands, dat is natuurlijk iets wat je zelf bepaald maar niet noodzakelijk.

Het is een grote aankoop, maar wel eentje die nodig is.
Het materiaal ziet er wel deftig uit.

Maar dumbells , laadbare dan toch en straps zou ik mogelijk wel aanschaffen. Altijd wel handig.
Die chains en bands, dat is natuurlijk iets wat je zelf bepaald maar niet noodzakelijk.

dumbels bewaar ik denk ik voor later. want doe eik toch alle oefeningen met een barbell,
en ook 2 kleine halterstangen plus genoeg kleine schijven om er leuke dumbels van te maken kost toch ook nog wel redelijk wat. en aangezien mijn huidige homegym al 1000 euro heeft gekost. wil ik toch wel een beetje rustig aan doen de komende tijd.

het belangrijkste nu is denk ik het bankje, daarna magnisium en een paar vloermatten.
die box is ook niet echt heel hard nodig voor een goede basis. box squats zijn denk ik toch meer een aanvulling.

straps bestel ik als de magnesium niet doet wat ik wil dat het doet. maar dat is gelukkig allebei niet zo heel duur

ik wou trouwens net mijn oude pull up bar eraf schroeven. en nu krijg ik 2 boutjes niet los omdat de schroef zelf mee draait. dus krijg um maar voor de helt van de muur af :mad:

Gewoon trekken? Of zit ie met een plug in de muur ?

ja zit echt vas in de muur. trek je er niet zomaar uit. en zeker niet die 2 bouten die niet los willen

Terug
Naar boven