XXL Nutrition

Homoseksualiteit strafbaar? Vaticaan en VS zeggen geen nee

Is het beter om kinderen op te laten groeien in een weeshuis of disfunctionele gezinnen (drugsgebruik, nalatigheid, etc.) dan ze te laten opgroeien in een homogezin? Als je serieus een antwoord wilt geven op die vraag ga je vergelijken tussen kinderen die opgegroeid zijn in dergelijke situaties en kijken wat hun standpunten zijn. Niet uit persoonlijke aversie tegen homocoïtusualiteit een antwoord voor hun verzinnen.
Zoals ik al zei, aan kinderen in disfunctionele gezinnen kan spijtig genoeg niets/weinig aan gedaan worden.

Een kind vrijwillig in een disfunctionele/abnormale (homogezin bedoel ik hierbij) te zetten is gewoon verkeerd

Een weeshuis is niet ideaal (weer kan hier niets vrijwilligs aan gedaan worden), maar een homogezin is niet veel beter, dus dit is gewoon kiezen tussen 'the lesser of 2 evils'.
Geadopteerde kinderen hebben niet bepaald de gezinnen voor het uitkiezen. Denk dat de meeste al blij zouden zijn op te groeien in een liefdevol gezin.
Heb je enig idee hoe lang adoptiewachtlijsten wel niet zijn;) belgen moeten soms zelfs kinderen uit het buiteland adopteren omdat er geen uit eigen land 'beschikbaar' zijn:p
deze laatste zin kan fout zijn, het gewoon mijn algemene indruk dat dit zo is, ik weet namelijk niet de effectieve statistieken ivm adoptie.

• Topic Starter Topic Starter
probeer mn mening over homo's dan maar eens te veranderen.

En als homo's kinderen beginnen adopteren... Een omgeving met 2 ouders van hetzelfde geslacht is niets voor een kind. Een kind heeft nood aan een moeder en een vader:)

Says who?

Uiteraard er zijn alleenstaande ouders, hier kan er spijtig genoeg niets aan gedaan worden. Maar wanneer je adoptie voor homokoppels legaal maakt, dan zorg je er vrijwillig voor dat een kind niet in normale omstandigheden kan opgroeien (denk bijvoorbeeld een tienermeisje, als dat in een homo gezin opgroeit, in die jaren hebben ze nood aan een moeder waarbij ze terecht kunnen met hun vragen, en wat heeft dat meisje... 2 pappa's).

Dat jouw papa een beetje incompetent is op dat vlak, tja.

Het is gewoon verkeerd om een kind moedwillig in een abnormale situatie te doen opgroeien.
Dan komen jullie voorstanders af met: "hebben homocoïtusuele koppels dan geen recht op het geluk een kind te hebben"
het antwoord: Neen: ze kiezen er zelf voor om geen kinderen te KUNNEN krijgen doordat ze met hetzelfde geslacht vrijen.

Aha, homocoïtusualiteit is dus een keuze. Waarom blijven er dezelde argumenten voorbij komen, worden deze ontkracht en worden ze vervolgens, alsof er niets gebeurt is, herkauwd?

In tegenstelling tot onvruchtbare koppels die een kind willen adopteren, deze kunnen er niets aan doen dat ze geen kinderen kunnen krijgen.

Pfff, als de vrouw of man wél vruchtbaar is, lekker boeie. Dat is een abnormale situatie! Zelf voor gekozen, die onvruchtbare persoon.

dus homo's discrimineren niet wanneer ze regels willen veranderen zonder rekening te houden met hun hetero medemens?
:roflol:

As I said: the arguments are being regurgitated.
Heb ik, waarde klusmier, deze redenering niet zoëven ontdaan van enige waardigheid? En heb je die vervolgens toen niet volledig genegeerd? Ik geloof het wel. Je manier van discussiëren is echt banaal en kinderlijk.

Je argumenten stoelen OP NIETS. Nakkes, NADA. Het is gebakken lucht. Je noemt ze zelf belachelijk. Het is kattepis klusmier, die homofobe achterlijkheden van je.

Dat jouw papa een beetje incompetent is op dat vlak, tja.

merk ik daar sarcasme door gebrek aan argumenten?:)

en hoezo werden die argumenten van 'keuze' ontkracht? waar dan?

edit: en says who?... ik vraag jou dit: wat zijn de ideale omstandigheden voor een kind om in op te groeien, juist ja... pappa en mamma

Heb ik, waarde klusmier, deze redenering niet zoëven ontdaan van enige waardigheid? En heb je die vervolgens toen niet volledig genegeerd? Ik geloof het wel. Je manier van discussiëren is echt banaal en kinderlijk.

Je argumenten stoelen OP NIETS. Nakkes, NADA. Het is gebakken lucht. Je noemt ze zelf belachelijk. Het is kattepis klusmier, die homofobe achterlijkheden van je.

bij deze dank voor je antwoord en het volledig weg laten vallen van respect voor andermans mening.
:(

merk ik daar sarcasme door gebrek aan argumenten?:)

Sarcasme. Je gooit maar wat meningen in de rondte, zoals het idee dat er persé een vader en een moeder aanwezig moeten zijn om een kind goed op te laten groeien. Maar als de capaciteit tot goede opvoeding werkelijk een argument is voor bepaalde rechten, gaan de consequenties veel verder. We zullen ouders dan moeten gaan beoordelen op capaciteiten. En niet alleen homoouders.

Heb je verder enige feiten om je mening over de opvoedkundige capaciteiten van homo- en lesboparen te staven? Want iets uitbrallen kan iedereen...

en hoezo werden die argumenten van 'keuze' ontkracht? waar dan?

Daar ging de opmerking niet over, maar goed. De vraag ligt bij jou: op basis waarvan neem jij aan dat homocoïtusualiteit onder mensen een keuze is?
Homocoïtusualiteit is in de natuur nl. zoveel voorkomend dat het banaal is om zonder duidelijke redenen om aan te nemen dat het een keuze is.

Daar ging de opmerking niet over, maar goed. De vraag ligt bij jou: op basis waarvan neem jij aan dat homocoïtusualiteit onder mensen een keuze is?
Homocoïtusualiteit is in de natuur nl. zoveel voorkomend dat het banaal is om zonder duidelijke redenen om aan te nemen dat het een keuze is.

ik ben als eens ooit verlieft geweest (uiteraard op een meisje:p) en er nooit iets van gezegd (don't ask why:roflol:) na een tijd ging het over:) dit was mijn keuze, ergo homo's hebben ook een keuze

om even te interrupteren:

in de natuur is het ook gewoon om elkaar op te eten, als mens zijnde noemen we dit kannibalisme.

in hoeverre ga jij je uberhaupt vergelijken met een dier?
:rolleyes:

probeer mn mening over homo's dan maar eens te veranderen.

En als homo's kinderen beginnen adopteren... Een omgeving met 2 ouders van hetzelfde geslacht is niets voor een kind. Een kind heeft nood aan een moeder en een vader:)
Uiteraard er zijn alleenstaande ouders, hier kan er spijtig genoeg niets aan gedaan worden. Maar wanneer je adoptie voor homokoppels legaal maakt, dan zorg je er vrijwillig voor dat een kind niet in normale omstandigheden kan opgroeien (denk bijvoorbeeld een tienermeisje, als dat in een homo gezin opgroeit, in die jaren hebben ze nood aan een moeder waarbij ze terecht kunnen met hun vragen, en wat heeft dat meisje... 2 pappa's).
Het is gewoon verkeerd om een kind moedwillig in een abnormale situatie te doen opgroeien.
Dan komen jullie voorstanders af met: "hebben homocoïtusuele koppels dan geen recht op het geluk een kind te hebben"
het antwoord: Neen: ze kiezen er zelf voor om geen kinderen te KUNNEN krijgen doordat ze met hetzelfde geslacht vrijen.
In tegenstelling tot onvruchtbare koppels die een kind willen adopteren, deze kunnen er niets aan doen dat ze geen kinderen kunnen krijgen.

Jij wilt gewoon koppig wezen, dat is nog iets anders.

Rood is gewoon dikke crap. Voor de eerste geef je zelf aan dat er 1 ouder gezinnen zijn, dus je ontkracht je eigen stelling.
en dat 2de, dat is gewoon een belachelijke genderrol. Er bestaan notabene al homo's met kinderen en die kinderen kennen geen abnormaliteiten.

Homo's kiezen btw niet voor hun homo gedrag, dus an sich kunnen ze ook geen kinderen krijgen.

Wat een hoop crap dat je post, ongelooflijk. Ik snap ook niet waarom ik hier op inga, ik verveel me i guess :(

in de natuur is het ook gewoon om elkaar op te eten, als mens zijnde noemen we dit kannibalisme.

:rolleyes:
ownage klusmier:roflol:
"Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je klusmier opnieuw punten kan geven."

ik ben als eens ooit verlieft geweest (uiteraard op een meisje) en er nooit iets van gezegd (don't ask why) na een tijd ging het over dit was mijn keuze, ergo homo's hebben ook een keuze

Dit meen je toch niet ?
Vraag: voel je je nog steeds aangetrokken tot meisjes ?

2de vraag: hoe komt het dat je zo dom bent ? Ben jij het type jonge dat in een marginale buurt woont en onder je margi macho vrienden een anti-homo standpunt hebben aangenomen ? Ik ben gewoon curieus...

bij deze dank voor je antwoord en het volledig weg laten vallen van respect voor andermans mening.
:(

Oké klusmier, nu ga je te ver.

Origineel gepost door builderB [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Waar zie jij in godsnaam een aanval op je mening staan? Ik heb het over je manier van discussiëren en je argumenten, die de basis vormen van je mening. Dat het je mening is, is duidelijk. Dat je die niet zult wijzigen, duidelijk. Dat ik me mag vermaken met het duidelijk maken van de belachelijke claims die gedaan worden, ook duidelijk. Quit wining en geef argumenten.

Ohw ja: heb eens respect voor mijn mening, wil je?

Dit meen je toch niet ?
Vraag: voel je je nog steeds aangetrokken tot meisjes ?

nee niet meer

tuurlijk wel:roflol:
en natuurlijk meende ik dit niet:D

edit: de meesten in mijn vriendenkring zijn voorstanders van jullie:) ik ben de vreemde eend in de bijt^^
ben ik dom omdat ik homo's niet goedkeur? (uiteraard de helft van wat ik zei is ook dom, en is eigenlijk om gewoon wat te zeiken:D)
punt is gewoon dit: ik keur het niet goed, maar om eerlijk te zijn, het kan me de ballen schelen als deze wet er nu doorkomt of niet.
Tis een 'ver van mijn bed' situatie, zoals ik al zei, er zijn hier maar 3 homo's in de buurt die ik ken (en dat zijn zo van die dramaqueens) dus daar heb k al jaren last van ongeacht deze wet.

edit 2: de edits maar na de spoilers zetten om verwarring te vermijden:D

edit 3: het 'gezeik', daar bedoelde ik dus niet mee het deel over homo's die geen kinderen mogen adopteren, deze dingen meende ik 100%

Laatst bewerkt:
Oké klusmier, nu ga je te ver.

Ohw ja: heb eens respect voor mijn mening, wil je?

hoe kan ik als christen nou respect tonen voor jouw, mijn inziens bekrompen, mening?

mijn mening:
ik leef lekker zoals ik wil, want homo's mogen dit ook

ik hoef me niets aan te trekken over hoe anderen over mij denken, want homo's mogen dit ook
:D

wellicht dat ik beter weer in NL kan gaan wonen, dan kan ik ze dat eens recht in hun gezicht zeggen, hoe IK over hun denk!
:cool:

ownage klusmier

"Je moet wat Karmapunten verdelen over andere gebruikers voordat je klusmier opnieuw punten kan geven."

I'm sorry, but it's shit all over again.

Blijf je wel even bij de discussie klusmier? En als je het verschil tussen kannibalisme en de aanvaarding van homocoïtusualiteit niet ziet, ben je behoorlijk ver heen. Daarbij ging het om de vraag of het een keuze is: waarom zou je aannemen dat het een keuze is? Jij hebt het over de ethische kant van de zaak.

Meer dan jou lief is. Want je bent een product van evolutie en je vertoont tot op een zeer diep niveau overeenkomsten met apen en alle andere levensvormen op aarde. Dat jij dat niet weet, oké. Misschien is het maar beter dat je dat zo houdt. Als je weet hoe goed common descent onderbouwd is, ga je van je stokje.

even wat licht vertier ivm het onderwerp:) enjoy
http://www.youtube.com/watch?v=Oy3QFk4w8tw&feature=related

hoe kan ik als christen nou respect tonen voor jouw, mijn inziens bekrompen, mening?

Show me your cheeck.

wellicht dat ik beter weer in NL kan gaan wonen, dan kan ik ze dat eens recht in hun gezicht zeggen, hoe IK over hun denk!
:cool:

Die mogelijkheid heb je hier ook. Maar dan geef je aan dat je slechts beschikt over belachelijke argumenten. Dat verandert niet als je op een andere plek gaat wonen.

Terug
Naar boven