Waarom zouden heterokoppels meer mogen dan alleenstaande hetero mensen? Jezus wat een k*targument.
ben je dom ofzo, dit is geen k*targument. Adoptie hoort de beste belangen van het kind voor ogen te houden, niet gewoon ff wat kinderloze mensen gelukkig maken.
Als jij niet inziet waarom een kind een vader EN een moeder nodig heeft, dan steek je gewoon je kop in het zand.
Laat je een geadopteerd kind opgroeien in een huis met een enkele ouder, of 2 mensen van hetzelfde geslacht, wees maar 100% zeker dat dit kind een zekere 'leegte' gaat voelen omdat hij zn moeder of in het andere geval zijn vader niet kent.
Bovendien gaat het kind in de war raken (waarom heb ik 2 pappa's/mamma's en al de rest een pappa en een mamma? leg zoiets maar eens uit aan een 5jarige

)
hier zijn 2 mogelijke tegenargumenten voor:
1: er zijn zoveel kinderen die opgroeien in alleenstaande gezinnen.
- inderdaad, maar hier kan niets aan gedaan worden, dit is door scheiding van de ouders, of sterfte van een van de ouders. Maar als je bewust een kind laat opvoeden door een alleenstaande ouder of homokoppel, dan richt je bewust emotionele schade aan het kind, want als je het laat adopteren door een normaal gezin, dan wordt het kind pas wanneer het oud genoeg ervoor is, geinformeerd dat het geadopteerd is.
2: het is beter in een alleenstaand of homogezin te wonen voor een kind, dan alleen te zijn.
- hier heb je een punt, maar in BE en NL zijn er heel lange adoptiewachtlijsten (voor mensen die al gescreent en goedgekeurd zijn), Dus waarom een kind in een abnormale situatie steken zoals hierboven beschreven, als er genoeg normale gezinnen beschikbaar zijn.
Dat klopt. Heel scherp. Nu zou ik graag willen weten waarom dat een probleem is.
zie hierboven
en dan heb ik het nog niet over factoren van buitenaf, je kan er vanop aan dat al die kinderen geadopteerd door homokoppels vroeg of laat ermee gepest gaan worden
en er zijn nog vele andere problemen waar ik het nog niet over gehad heb.
en ik vind het bovendien SMERIG dat al die homo's dat niet inzien, ze stellen NU al hun eigen geluk boven dat van 'hun' kind, dus kan je al raden wanneer ze effectief een kind hebben.
weet je wanneer ik het oké zou vinden voor homo's om kinderen te adopteren?
wanneer er geen gewone normale gezinnen meer op de wachtlijst staan. NORMALE GEZINNEN MOETEN VOORRANG BLIJVEN KRIJGEN OVER HOMOKOPPELS EN ALLEENSTAANDE OUDERS.
edit: jouw argumenten zijn anders ook geen kl*te waard hoor

uit die tientallen posts heb ik er maar een stuk of 3 zinnige gelezen
en dat van 'ownage' was geen argument, dat was gewoon om te lachen, tis maar een forum... neem niet alles zo persoonlijk op