Cyan
Huge Freak
- Waardering
- 9
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
2 vragen:
1. Hoe belangrijk zijn die natuurlijke eigenschappen om een kind deftig te kunnen opvoeden ?
2. Acht jij het niet mogelijk dat die natuurlijke eigenschappen niet echt negatief zijn tov het kind, maar gewoon een 'andere' opvoeding aanbieden. (op zijn 'slechtste' dan)
1. ze zijn uiteraard niet belangrijk omdat we doordat we kunnen redeneren, zoals ik al had gezegd, en daarom beiden rollen kunnen vervullen,
maar dat was niet de vraag van builderB, hij vroeg of deze rollen natuurlijk zijn vastgelegd, en dat is voor een zo.
2. hier gaat het weer niet om die eigenschappen, maar een kind heeft gewoon een goede balans nodig tussen streng en toch rekening houdend met de gevoelens van het kind.
En in meer dan 90% van de gezinnen wordt de vader gezien als grootste gezagfiguur en de moeder vervuld de andere rol.
builderB laat uitschijnen dat dit door cultuur bepaald is, maar dat klopt volgens mij gewoon niet, de natuur heeft er voor een groot deel mee te maken.
het ging hier dus niet over als die natuurlijke eigenschappen belangrijk zijn of niet, maar gewoon als ze iets te maken hadden met de rol vd vader en de moeder, en dit denk ik dat wel het geval is.
Waarbij je alleen aangeeft dat een man streng en een vrouw lief moet zijn. Dat lijkt me een marginale aanname om homoadoptie af te wijzen, wederom gezien de immense diversiteit binnen de twee geslachten. (dit is écht een belangrijk gegeven imo) Ook tweeslachtige mensen worden hierdoor buitenspel gezet, aangezien ze niet in één van de beide categorieën passen!
want zoals ik al zei, doordat we het vermogen hebben om na te denken/ te redeneren kunnen we beide rollen vervullen.
dit is geen reden om homoadoptie af te wijzenwant zoals ik al zei, doordat we het vermogen hebben om na te denken/ te redeneren kunnen we beide rollen vervullen.
het ging er gewoon om dat jij beweerde dat dat rollenpatroon niks met de natuur te maken heeft en dat klopte niet![]()
Builderb, waarom kun je niet begrijpen dat bepaalde mensen homo's walgelijk vinden? Het kan gewoon immoreel zijn voor bepaalde mensen.
Het heeft ook niet altijd te maken met geloof, genoeg "ongelovige" mensen die net zo denken.
Je zegt in je vorige post dat " het gemiddelde" niet belangrijk is.
Maar waarom zou men met elke "emancipatie hype" mee moeten lopen volgens jou?
Stel je voor dat iemand over 20-30 jaar net zo staat te pleiten voor de pedo's.
Je kan met argumenten komen dat volwassen-volwassen relatie anders is dan kind-volwassen relatie.
Maar je weet nooit welke vorderingen de wetenschap dan gemaakt heeft.
Ik vraag me eigenlijk af hoe het komt dat er hier zoveel mensen op het forum zitten die bang zijn voor homo's. In het dagelijks leven kom ik eigenlijk zelden mensen tegen die tegen homo's, homo-huwelijk of homo-adoptie zijn. Komt dat doordat ik weinig met religieuze mensen omga, of weinig met plattelands mensen of weinig met lager opgeleiden misschien?
Komt dat doordat ik weinig met religieuze mensen omga, of weinig met plattelands mensen of weinig met lager opgeleiden misschien?
) is dit maar een zeer bekrompen mening van je.uitlegJij als eersteklasser op de uni (lol hoogopgeleid) kan prima intolerant zijn zonder in dezelfde sociale klasse te vallen als klusmier, kettlebells etc.

@Klusmier, jij bent wél theistisch en laagopgeleid.

Niemand heeft recht om naakt over straat te lopen. ...
Is ook maar gewoon cultuurbepaald
nu we toch bezig zijn, kunnen we beter alle tradities overboord gooien
dubbele MBO is idd laagopgeleid, maar ben ik daarom minder?
![]()