AndroidHealthClinic

Homoseksualiteit strafbaar? Vaticaan en VS zeggen geen nee

heb jij wel iets gegained?:roflol: Mensen zoals jij zullen nooit begrijpen dat bepaalde zaken niet rationeel te verklaren zijn. Dit heeft verder niks met verstand of bekrompenheid te maken, eerder met karakter.
Laten we het maar helemaal niet hebben over homo-adoptie:roflol:. Hoewel ik in mijn kindertijd nooit iets tekortgeschoten ben. Zou ik liever van 10 cent per dag leven, dan ooit te moeten zeggen dat ik 2 pappa's heb:roflol:

Ik weiger om mijn overtuigingen aan te passen omdat iets zogenaamd "maatschappelijk geaccepteerd" is.

+1

Heb jij wel iets gegained?:roflol: Mensen zoals jij zullen nooit begrijpen dat bepaalde zaken niet rationeel te verklaren zijn. Dit heeft verder niks met verstand of bekrompenheid te maken, eerder met karakter.
Laten we het maar helemaal niet hebben over homo-adoptie:roflol:. Hoewel ik in mijn kindertijd nooit iets tekortgeschoten ben. Zou ik liever van 10 cent per dag leven, dan ooit te moeten zeggen dat ik 2 pappa's heb:roflol:

Ik weiger om mijn overtuigingen aan te passen omdat iets zogenaamd "maatschappelijk geaccepteerd" is.
+2
:thumbs:

• Topic Starter Topic Starter
Die bekrompen houding was al helemaal duidelijk hoor.

Niet vooruit kunnen gaan. Niet voorbij je eigen vooroordelen kunnen denken. Niet kunnen aanvaarden dat je sentimentele gedoe diametraal tegenover rationeel denken én de wetenschap staat. Anti-homo gevoelens zijn trouwens heel prima rationeel te verklaren. Een bekrompen opvoeding bijv. Religieuze onzin. Dat soort dingen.

Het moet een beetje voelen als een creationist die zojuist te horen heeft gekregen dat het leven zich middels evolutie heeft ontwikkeld, (ook een lastige sociale acceptatie geweest, net zoals het vrouwenkiesrecht en de afschaffing van slavenhandel btw) dat homo-ouders prima in staat zijn hun kinderen op te voeden en dat die kinderen daar geen hinder van ondervinden. (anders dan kinderen van bekrompen ouders, zoals jullie die gaan vormen)

En maar blijven volhouden dat het niet kan. Pathetic. Stilstand is achteruitgang. Veel plezier in de middeleeuwen.

Zolang die viezerikken mij met rust laten. Wat nou het irritante is aan die homo's is dat ze 9 van de 10 keer echt er mee te koop lopen terwijl het nou niet iets is om trots op tezijn.
Edit- dat gezuer over het christendom, terwijl in moslim landen staat de doostraf op het vermoeden van homo zijn.

Laatst bewerkt:
Zolang die viezerikken mij met rust laten. Wat nou het irritante is aan die homo's is dat ze 9 van de 10 keer echt er mee te koop lopen terwijl het nou niet iets is om trots op tezijn.
Edit- dat gezuer over het christendom, terwijl in moslim landen staat de doostraf op het vermoeden van homo zijn.

:roflol:
Elke post van jou is keer op keer weer bijzonder grappig, you made my day.

Die bekrompen houding was al helemaal duidelijk hoor.

Niet vooruit kunnen gaan. Niet voorbij je eigen vooroordelen kunnen denken. Niet kunnen aanvaarden dat je sentimentele gedoe diametraal tegenover rationeel denken én de wetenschap staat. Anti-homo gevoelens zijn trouwens heel prima rationeel te verklaren. Een bekrompen opvoeding bijv. Religieuze onzin. Dat soort dingen.

Het moet een beetje voelen als een creationist die zojuist te horen heeft gekregen dat het leven zich middels evolutie heeft ontwikkeld, (ook een lastige sociale acceptatie geweest, net zoals het vrouwenkiesrecht en de afschaffing van slavenhandel btw) dat homo-ouders prima in staat zijn hun kinderen op te voeden en dat die kinderen daar geen hinder van ondervinden. (anders dan kinderen van bekrompen ouders, zoals jullie die gaan vormen)

En maar blijven volhouden dat het niet kan. Pathetic. Stilstand is achteruitgang. Veel plezier in de middeleeuwen.

Ik kan je wel volgen mbt wetenschap en rationaal denken. "De natuur" had die homo's al lang eruit gebonjourd moesten ze niet relevant zijn.De verklaring voor het bestaan van homo's daar tast men nog ietwat in het duister. Een mogelijke verklaring is, hoe meer kinderen je had hoe meer kans dat er een van de verkeerde bijzat hehe, die omdat hij wat meer in touch was met zen vrouwelijke kant, kon hij met het huishouden mehelpen enzo.. Heden ten dage is de maatschappij natuurlijk anders en is de kijk op homos wat ongenuanceerder hehe. Nuja ben geen expert en is wat basic maar klonk wel logisch...

Nuja ze doen maar zolang ze in men persoonlijke omgeving me maar niet op men zenuwen werken, wetenschap of rationeel denken al goed en wel maar soms heb je het gewoon niet voor mensen, niks verkeerd mee. Bekrompen of niet , zal mij worst wezen.;)

Ik kan je wel volgen mbt wetenschap en rationaal denken. "De natuur" had die homo's al lang eruit gebonjourd moesten ze niet relevant zijn.De verklaring voor het bestaan van homo's daar tast men nog ietwat in het duister. Een mogelijke verklaring is, hoe meer kinderen je had hoe meer kans dat er een van de verkeerde bijzat hehe, die omdat hij wat meer in touch was met zen vrouwelijke kant, kon hij met het huishouden mehelpen enzo.. Heden ten dage is de maatschappij natuurlijk anders en is de kijk op homos wat ongenuanceerder hehe. Nuja ben geen expert en is wat basic maar klonk wel logisch...

Nuja ze doen maar zolang ze in men persoonlijke omgeving me maar niet op men zenuwen werken, wetenschap of rationeel denken al goed en wel maar soms heb je het gewoon niet voor mensen, niks verkeerd mee. Bekrompen of niet , zal mij worst wezen.;)

Homofilie is natuurlijk. Zelfs in de jager/verzamelaar samenlevingen zal homofilie plaats gevonden hebben. Homocoïtusualiteit vind ook plaats bij andere dieren. Ook zal homofilie nooit evolutionair uitgeroeid worden omdat door duidelijke redenen homofilie niet erfelijk is in de zin dat homo's geboren worden bij homocoïtusuele ouders. Het feit dat homofilie plaats vind is simpelweg een gevolg natuurlijke variatie, 5% van de mensen bezit nou eenmaal een gen dat bepaald dat die persoon zich aangetrokken voelt tot het zelfde geslacht.

Die aversie tegen homo's is helemaal niet kwalijk zo lang je ze maar dezelfde rechten gunt als ieder ander mens. Net zoals je wel racistisch mag zijn zolang je maar niet discrimineert.

Ik vraag me trouwens wel af in welke mate homofilie/bicoïtusualiteit aan te leren valt. In sommige samenlevingen zoals bijvoorbeeld de oude grieken was homofilie en pedofilie sociaal geaccepteerd en kwam dit zeer regelmatig voor. Zou zo maar kunnen dat Angelus of Turo in die tijd gewoon met liefde het schildknaapje zou spelen van een of ander invloedrijk persoon.

Als je deze topic van het begin had gevolgd dan wist je dat ik al had gezegd dat de helft van wat ik zei gewoon om te zeveren was. Ik dacht dat de vele smileys die ik gebruik, dit duidelijk maakte, maar blijkbaar zijn er nog mensen zoals jij die een beetje trager zijn dan de rest en niet door hebben dat ik sommige dingen helemaal niet meen:)
Dus voordat je begint met mensen te beledigen, zorg dat je de hele achtergrond kent;)

lees dit nu pas eigenlijk..
Dat je niet bijster intelligent bent dat was al duidelijk bij het lezen van je posts.. dat leuke sarcastische/ironische of vermakelijke posts maken niet voor iedereen weg is gelegd dat bewijs je dan ook maar weer eens.. eigenlijk is het jou alléén maar gelukt om jezelf belachelijk te maken.. op welke manier je het ook probeert..

Builderb, waarom kun je niet begrijpen dat bepaalde mensen homo's walgelijk vinden? Het kan gewoon immoreel zijn voor bepaalde mensen. Het heeft ook niet altijd te maken met geloof, genoeg "ongelovige" mensen die net zo denken.
Je zegt in je vorige post dat " het gemiddelde" niet belangrijk is. Maar waarom zou men met elke "emancipatie hype" mee moeten lopen volgens jou? Stel je voor dat iemand over 20-30 jaar net zo staat te pleiten voor de pedo's. Je kan met argumenten komen dat volwassen-volwassen relatie anders is dan kind-volwassen relatie. Maar je weet nooit welke vorderingen de wetenschap dan gemaakt heeft.

Wanneer er geen argumenten zijn dan komen dit soort vergelijkingen.. deze twee situaties zijn never nooit te vergelijken.. nu niet, over 20 jaar niet en nooit niet..

Jij probeert een relatie tussen twee volwassen mensen te vergelijken die bewust hebben gekozen voor een bepaalde type relatie (twee gelijkwaardige mensen die dus een vrijwillige keus maken) en tussen één persoon die voor een 'relatie' kiest en daarbij gebruik maakt van de zwakte van een ander persoon (fysiek, mentaal etc..etc..)

Dit soort 'argumenten' bewijzen maar weer hoe kortzichtig sommigen zijn.. alles wat niet in hun straatje past en wat hun niet is aangeleerd als 'normaal' dat proberen ze krampachtig te veroordelen..

Wanneer er geen argumenten zijn dan komen dit soort vergelijkingen.. deze twee situaties zijn never nooit te vergelijken.. nu niet, over 20 jaar niet en nooit niet..

Jij probeert een relatie tussen twee volwassen mensen te vergelijken die bewust hebben gekozen voor een bepaalde type relatie (twee gelijkwaardige mensen die dus een vrijwillige keus maken) en tussen één persoon die voor een 'relatie' kiest en daarbij gebruik maakt van de zwakte van een ander persoon (fysiek, mentaal etc..etc..)

Dit soort 'argumenten' bewijzen maar weer hoe kortzichtig sommigen zijn.. alles wat niet in hun straatje past en wat hun niet is aangeleerd als 'normaal' dat proberen ze krampachtig te veroordelen..

Waarom herhaal je mijn argumenten?Ik had dat speciaal erbij gezet zodat mensen zoals jij daarover niet zouden beginnen. Maar geloof me, er kan veel veranderen in de denkwijze van mensen binnen een paar decenia.

@builder. Laat me niet lachen met je hippie post, je valt telkens in herhaling. Waarom haal je het geloof erbij? Ik ben niet gelovig. Ik stel de evolutietheorie ook niet in twijfel, alleen al omdat ik niet genoeg verstand heb van die materie. Sowieso kan "vooruitgang" en geloof best goed samengaan.

Dat je niet bijster intelligent bent dat was al duidelijk bij het lezen van je posts..
durf ervoor te wedden dat ik een hoger iq als jou heb:)
en trouwens, welk beroep doe je, of wat studeer je? 'meneer ik ben superslim en beter als iedereen die homo's niet accepteert'.

en trouwens, welk beroep doe je, of wat studeer je? 'meneer ik ben superslim en beter als iedereen die homo's niet accepteert'.
IQ zegt niks over je slimheid!

slimheid wordt bepaald op welke manier en de capaciteit van je intelligentie die je weet te gebruiken!

btw: mijn IQ ligt tussen 130~135, maar aan het gemiddelde nivea van mijn postjes zou je niet zeggen dat ik boven de 100 uitkom
:roflol:

Met zulke taalfouten kom je niet bijster intelligent over bro. FAIL!

als jij intelligentie meet aan de hand van posts op een forum... dat zegt genoeg;) muggenzifter:p

Ik zei niks over of je intelligent bent of niet. Alleen over hoe je overkomt, met al die spelfouten van je. Aangezien ik je niet persoonlijk ken moet ik wel afgaan op je posts op een forum inderdaad.

• Topic Starter Topic Starter
Hup, en nu weer ontopic!

Nog een reactie op Outer: dat je weigert te accepteren dat ... omdat iets maatschappelijk is geaccepteert is maar de helft van de zaak.

Je weigert ook wetenschappelijk bewijs te accepteren. En als tegenargument geef je je persoonlijke beleving weer. Ik weet niet hoezeer je inzicht in de wetenschappelijke methode ontwikkeld is, maar dat verliest je persoonlijke beleving als het gaat om argumentele kracht. Als je zegt dat je dergelijke zaken niet rationeel kunt benaderen, houd je je beter buiten de discussie. Zie niet in wat je daarmee toevoegt anders dan de reeds ontkrachte argumenten van Klusmier, Kettlebells en Angelus. Wel nu, als je geen poot hebt om op te staan blijft er ook maar weinig meer over dan roepen: ik vind het vies.

Ik hoop dat je kinderen later van nature spruitjes lusten.

Daarom haal ik de vergelijking met het creationisme erbij. (Ik maak overigens een vergelijking, wat dus wat anders is dan zeggen dat je de evolutietheorie afwijst)
Creationisme is ook één berg sentiment. De religieuze invloed op je denkwijze lijkt me evident. Maar goed, het kan ook zijn dat je geheel zelfstandig tot je antipathie tegen adoptie door homo's en lesbiennes bent gekomen. Rest wel de vraag: waarom? Heb je daar nog nooit rationeel over nagedacht.

Overigens lijkt me dat afwezigheid van kennis van de evolutietheorie een zuivere benadering van het onderwerp sterk in de weg staat, gezien de mate waarin homocoïtusualiteit in de natuur voorkomt. Door met één oog naar zaken te kijken, kan je nooit diepte zien... (en nee, dat wil niet zeggen dat je maar één oog hebt)

Een ander punt: je stelt dat je liever van 0,10 euro per dag wil leven, dan te zeggen dat je twee papa's hebt. Betekent dat ook dat je vindt dat bij de keuze tussen twee paren, waarbij er één 0,10 euro per dag te besteden heeft en de ander twee vrouwen betreft, de keuze in het voordeel van het 0,10 euro paar dient te vallen?

All in the best interest of the children isn't it?

maatschappelijk geaccepteert??

- acceptatie homo's wordt je door je strot geduwd, of je het er nu mee eens bent of niet!
- de grootste schreeuwers staan vooraan, en daarmee wil je dan (democratische) maatschappelijke acceptatie afdwingen?

te belachelijk voor woorden dus.
;)

builderB, stap eens af van je benarde hokjesgeest: iemand moet voor jou schijnbaar in een bepaald hokje passen anders is degene niets waard in de maatschappij?

durf ervoor te wedden dat ik een hoger iq als jou heb:)en trouwens, welk beroep doe je, of wat studeer je? 'meneer ik ben superslim en beter als iedereen die homo's niet accepteert'.

Wat je wel hebt bereikt is dat met jouw aanwezigheid hier in dit topic iedereen een hoog IQ lijkt te hebben...

Terug
Naar boven