XXL Nutrition

Nieuws Hond uitlaten in de buurt van moskee mag misschien niet meer in Amersfoort

Dan gaan ze voortaan toch aan de voorkant de moskee uit, probeem opgelost. Pragmatisch denken, scheelt een hoop kosten.

Niet echt een links idee, valt me tegen van je eric, er moet toch makkelijk een hek om de moskee gebouwd kunnen worden op de kosten van de nederlandse burger ?

Liefst met arabische tekens in de binnekant van het hek.

Dan gaan ze voortaan toch aan de voorkant de moskee uit, probeem opgelost. Pragmatisch denken, scheelt een hoop kosten.

Nee...de wet handhaven zoals die er is scheelt een hoop kosten. Als je hond daar niet mag komen omdat het uitloop gebied niet zo ver strekt is het natuurlijk compleet van den zotte als de rest zich maar moet aanpassen omdat een asociale hondenbezitter zijn viervoeter tegen mensen op laat springen.

Dan nog is daar het probleem van het fietsenhok dat bij de moskee hoort.

Een kinderspeelplaats wordt toch ook niet verschoven omdat honden zo nodig daar moeten worden uitgelaten?

Dat is allemaal naast de kwestie, wat TPH1976 zegt is dat we de moslims als goden moeten behandelen. Zij eisen, wij hebben het uit te voeren als onderdanige slaafjes. Dat gaat van aanpassing van onze voeding, tot aanpassing van de infrastructuur. Het sleutelwoord is hier aanpassen, maar let op, dat gaat alleen in één richting. Onnodig te vermelden over welke richting het gaat.

• Topic Starter Topic Starter
Nee...de wet handhaven zoals die er is scheelt een hoop kosten. Als je hond daar niet mag komen omdat het uitloop gebied niet zo ver strekt is het natuurlijk compleet van den zotte als de rest zich maar moet aanpassen omdat een asociale hondenbezitter zijn viervoeter tegen mensen op laat springen.

Dan nog is daar het probleem van het fietsenhok dat bij de moskee hoort.

Een kinderspeelplaats wordt toch ook niet verschoven omdat honden zo nodig daar moeten worden uitgelaten?

Een hond kan niet lezen, die weet toch niet waar het uitlaatgebied ophoudt? Het is nu vooral een hoop ophef over dogmatische zaken (leuke woordspeling) omdat die moskeebezoekers menen dat honden onrein zijn. Dat zijn ze volgens mij alleen als ze gaan likken, vraag me af hoe vaak dat voorkomt. Als je een hond afwijst gaat hij echt niet nog even jou gebruiken als een lolly.

Een hond kan niet lezen, die weet toch niet waar het uitlaatgebied ophoudt? Het is nu vooral een hoop ophef over dogmatische zaken (leuke woordspeling) omdat die moskeebezoekers menen dat honden onrein zijn. Dat zijn ze volgens mij alleen als ze gaan likken, vraag me af hoe vaak dat voorkomt. Als je een hond afwijst gaat hij echt niet nog even jou gebruiken als een lolly.

:) idd

Dat klopt...en dus moeten hondenbezitters hun honden beter onder controle houden OF er moeten maatregelen worden genomen waardoor honden dus niet kunnen overschieten. Dat lijkt me redelijk.

Wat hier speelt is dat hongden het vrije uitloop gebied verlaten en dan in een geied waar ze eigenlijk niet vrij mogen rondlopen tegen mensen opspringen die daar geen prijs op stellen.

In ELKE situatie waarbij het geen Moslims zou betreffen zouden we het er met zijn allen over eens zijn dat er dan maar een afscheiding zou moeten komen.

Aangezien het hier nu om Molims gaat wordt een simpele vraag om de regels te verduidelijken en een duidelijke afscheiding zodat overlast vermeden kan worden gelijk gezien als het opdringen van een cultuur en geloof en een bewijs van de achterlijkheid van Moslims.

Dat is complete idioterie.

Zoals al eerder aangegeven gaat het de Moskee niet om het verbieden van het uitlaten van honden maar om het simpelweg voorkomen dat honden overschieten naar waar ze niet gewenst zijn.

Lijkt me een hele logische vraag.

Wat hier speelt is dat hongden het vrije uitloop gebied verlaten en dan in een geied waar ze eigenlijk niet vrij mogen rondlopen tegen mensen opspringen die daar geen prijs op stellen.

"Veel hondenbezitters in Liendert en Kruiskamp/Koppel zijn gewend langs dit gedeelte van het Valleikanaal hun hond uit te laten, omdat dit gebied is aangewezen tot strook waar de hond onaangelijnd mag rondlopen."

1. Waaruit maak jij op dat honden hier niet vrij mogen rondlopen? Het tegenovergestelde staat in de tekst.
2. In een Westerse samenleving is het normaal dat je in aanraking kan komen met huisdieren, als je daar een probleem mee hebt denk ik niet dat dat de schuld is van die samenleving. Wil je dat 100% voorkomen, dan moet je jezelf opsluiten in een hokje en vooral niet meer buitenkomen.
3. Sinds wanneer mag religie onze wetten bepalen?

Ik begrijp het probleem niet zo. Bij ons in de buurt mag je honden alleen loslaten op plekken die daar voor bedoeld zijn: Honden speelplaatsen, en ze mogen alleen schijten op honden toiletten.
Als je je daar niet aan houdt dat overtreed je dus de wet, dus moet daar wat aan gedaan worden.

Door MARCO WILLENMSE

AMERSFOORT - Het botert niet tussen bezoekers van de El Fath moskee in Liendert en hondenuitlaters langs het Valleikanaal, aan de achterkant van het gebedshuis.

Sommige moskeegangers ergeren zich aan de loslopende viervoeters, die in de ogen van veel moslims onrein zijn.

De hondenbezitters op hun beurt zeggen dat El Fath geen toestemming had voor een toegang bij het wandelpad. De meesten zijn niet van plan hun hond aan te lijnen. Lokale partij BPA heeft de kwestie neergelegd bij het stadsbestuur.

Pico, een olijke Spaanse schobbejak, houdt ervan luid blaffend op voorbijgangers af te lopen. Hij snuffelt even en maakt zich dan waggelend uit de voeten. Pico kun je gerust los laten lopen, weet zijn bazin.

Toch zien de bezoekers van de El Fath moskee in Liendert liever dat buurtbewoonster Ineke Simonis haar viervoeter aanlijnt. Ze zijn er niet van gediend als hij te dicht in hun buurt komt. Zeker niet vlak na een gebedsdienst, als de geest net is gezuiverd. Een hond is voor moslims immers een onrein dier.
Ineke heeft er, zoals wel meer hondenuitlaters langs het Valleikanaal al een paar keer woorden over gehad met moskeegangers, die aan de achterkant het gebedshuis verlaten. ,,En dat gaat niet vriendelijk hoor. Ze schreeuwen tegen me dat ik mijn hond hier niet los mag laten lopen. Dan roep ik terug dat ze het bij het verkeerde eind hebben.’’

Een blik op de hondenuitlaatkaart van de gemeente Amersfoort leert dat de hondenuitlaters in hun recht staan. Over grote stukken langs het Valleikanaal mogen huisdieren los lopen, ook op de strook achter de moskee.
Bewoner Bert van der Kuil laat al 40 jaar zijn honden uit langs het kanaal. Hij is niet van plan ze aan de riem te doen ter hoogte van de moskee, ook al kreeg hij een paar keer bijna slaande ruzie met een groepje jonge moslims. ,,Als hier een aanlijngebod komt, dan is het oorlog in de wijk,’’ briest Bert. Wijkgenoot Bert Meijer lijnt zijn hondje Spot wel aan bij de moskee. ,,Ik vind dat een kwestie van respect.’’

In de El Fath Moskee wil dinsdagmiddag niemand iets zeggen over de wrijvingen tussen moslims en hondenuitlaters. Moslimmannen die de moskee verlaten, doen er het zwijgen toe. Binnen verwijst een woordvoerder naar het bestuur. Hij wil wel kwijt dat het probleem opgelost gaat worden.
Het moskeebestuur blijft de rest van de dag onbereikbaar. Twee allochtone mannen die met gebedskralen in de hand over het voetpad schuifelen, snappen de moeilijkheid. Al gaat het ze zelf niet aan. ,,Dit is de moskee voor de Marokkanen. Wij zijn Turks, onze moskee staat in Kruiskamp. Maar honden zijn onrein, dat klopt.’’

Hondenbezitster Henny Ruizendaal gnuift van verontwaardiging over de houding van de El Fath moskee. Ze nam deel in het project Goede Buren, waarin buurtbewoners konden meepraten over de destijds omstreden bouw van de moskee. ,,We hebben het er zo vaak over gehad. En toch hebben ze een extra toegangspoort aan de achterkant gemaakt. Je mag hier niet eens fietsen trouwens. Maar daar trekken ze zich ook niks van aan.’’

http://www.ad.nl/amersfoort/3118302/Ergernis_over_hond_en_moskee.html

Dus nogmaals, ga gewoon aan de voorkant naar buiten als je je stoort aan die loslopende honden.

Ik vind ook dat als je een hond hebt je die niet tegen iedereen hoeft aan te laten springen.. en ook niet tegen iedereen in het wilde weg laten keffen.

Ik vind ook dat als je een hond hebt je die niet tegen iedereen hoeft aan te laten springen.. en ook niet tegen iedereen in het wilde weg laten keffen.

Dat gebied is aangewezen als hondenuitlaatgebied. Nu heb je als baasje wel de plicht om er voor te zorgen dat je hond geen overlast veroorzaakt maar hoe dom kan je zijn als moskee-eigenaar om een uitgang te maken die uitkomt op een hondenuitlaatgebied?

Honden zijn haram.

Als ik me niet vergis dan is het in % op het aantal verdachten. Ik zal het nog even naspitten. Onderzoek is wel recenter dan 2005.

% zijn relatief....en als er niet bij vermeld staat waarover de percentages zijn berekend dan hebben ze weinig zin.

Ik heb nu geen zin in 190 pagina's maar zo een twee drie zie ik dat de % in jouw rapport zijn berekend over de bevolkingsgroepen en hun anadeel in de maatschappij. Daarmee zie je inderdaad dat % veel allochtone jongeren crimineel zijn. Maar dat % is tot standgekomen over de aantallen allochtonenen en niet over de totale bevolkingsgroep of het totaal aantal verdachten.

Als je gaat terugrekenen naar % tov het aantal verdachten dan kom je op de volgende cijfers:

102.000 autochtonen
10.000 marokkanen
10.000 surinamers
7500 turken
6600 antillianen

totaal: 136100 verdachten

autochtoon = 75%
marokkaan = 7,3%
surinamer = 7,3%
turken = 5,5%
antillianen = 4,8%
Om nog even terug te komen hierop, hoewel ik het eigenlijk niet wil, maar goed. Je gooit hier cijfers door elkaar en maakt berekeningen die totaal geen steek houden dus even de realiteit voor zij die geïnteresseerd zijn. Volgende conclusies komen uit "Allochtone en autochtone verdachten van verschillende delicttypen nader bekeken" een onderzoek van het WODC en CBS van 2007, het is een verdieping van het onderzoek dat gepubliceerd is in 2005, "Verdacht van criminaliteit. Allochtonen en autochtonen nader bekeken":

Absoluut aantal delicten:

• Van 1/3 van alle delicten is een niet-westerse allochtoon
de vermeende dader.

- Voor drugsdelicten is dit bijna 40%
- Bij vermogensdelicten met geweld is dit ruim 60%.

Delicten per hoofd van de desbetreffende bevolkingsgroep:

• Antillianen hebben bij alle delicttypen de hoogste
criminaliteitscijfers.
• Marokkanen hebben na Antillianen het hoogste
criminaliteitscijfer.
• Surinamers zijn nummer drie op de ranglijst van de
criminaliteitscijfers.
• Alhoewel Turken van de grote vier “klassieke”
allochtonengroepen het laagste criminaliteitscijfer
hebben, is dit nog altijd drie keer zo hoog dan dat van
autochtonen.

Delicten naar leeftijd:

• Bij alle vier de grote “klassieke” herkomstgroepen is
zowel het aantal verdachten als het aantal delicten op
alle leeftijden hoger dan het Nederlandse gemiddelde.
Onder de Marokkaanse tieners worden hoge verdachtenpercentages
geregistreerd. Na de leeftijd van ongeveer
20 jaar dalen deze cijfers echter erg snel. Dit in tegenstelling
tot de criminaliteitscijfers van Antillianen. Deze
beginnen pas na de leeftijd van 40 jaar een significante
daling te vertonen. De Turkse en Surinaamse age-crime
curves vertonen een patroon dat hier tussenin zit.
• Coïtuseverschillen in het criminaliteitsniveau tussen herkomstgroepen
kunnen verschillen. De criminaliteitscijfers
voor Antilliaanse vrouwen zijn bijvoorbeeld beduidend
hoger dan die van autochtone en Turkse vrouwen. Het
criminaliteitsniveau van Antilliaanse vrouwen is zelfs
vergelijkbaar met dat van autochtone mannen.
• Ten aanzien van geweldsdelicten pieken alle herkomstgroepen,
op Antillianen na, rond het 18e en 19e levensjaar.
Voor Antillianen is er geen piek waarneembaar.

Meer conclusies kan je nalezen in de bijlage.

Is mijn conclusie nu dat bepaalde groepen een genetische aanleg hebben voor criminaliteit? Dat durf ik niet te stellen, simpelweg omdat ik er geen bewijs voor heb. Echter wat ik wel kan stellen is dat immigratie duidelijk waarneembare problemen met zich meebrengt, met name wanneer men geen rekening houdt met de culturele achtergrond van personen. Een betere 'filtering' van immigranten die het land binnenkomen zou een hoop ellende besparen. Een beter integratiebeleid zou ook heel wat ellende kunnen voorkomen. Ik denk dat het duidelijk is dat het huidige beleid faalt en dat er in het verleden grote fouten zijn gemaakt, waardoor we nu zitten met een niet te ontkennen problematiek mbt criminele allochtone jongeren.

Bijlagen

http://www.ad.nl/amersfoort/3118302/Ergernis_over_hond_en_moskee.html

Dus nogmaals, ga gewoon aan de voorkant naar buiten als je je stoort aan die loslopende honden.

Op de uitlaat kaart is aangegeven tot het voetpad, als dat niet zo is en de uitlaat plek doortrekt tot aan de muren van de moskee dan is het argument inderdaad anders. Volgens het bestemmingsplan valt overigens een gedeelte van de strook tussen moskee en voetpad op grond van de moskee.

Om nog even terug te komen hierop, hoewel ik het eigenlijk niet wil, maar goed. Je gooit hier cijfers door elkaar en maakt berekeningen die totaal geen steek houden dus even de realiteit voor zij die geïnteresseerd zijn.

De cijfers zijn rechstreeks afkomstig uit het rapport dat EricR plaatste over het totaal aantal geregistreerde verdachten per genoemde bevolkingsgroep. Daarin zijn een heleboel groepen niet genoemd...

Dus als ik er naast zit met mijn berekeningen moet je daarover bij de samenstellers van dat rapport zijn. Dat rapport stamt uit 2005 en dus kunnen de cijfers inderdaad verouderd zijn.

Dat neemt niet weg dat op basis van de genoemde cijfers de uitkomst in procenten (de enige berekenig die ik maak) wel juist is.

Volgende conclusies komen uit "Allochtone en autochtone verdachten van verschillende delicttypen nader bekeken" een onderzoek van het WODC en CBS van 2007, het is een verdieping van het onderzoek dat gepubliceerd is in 2005, "Verdacht van criminaliteit. Allochtonen en autochtonen nader bekeken":
KLopt het dat de PDF bestaat uit twee pagina's?

Absoluut aantal delicten:

• Van 1/3 van alle delicten is een niet-westerse allochtoon
de vermeende dader.

- Voor drugsdelicten is dit bijna 40%
- Bij vermogensdelicten met geweld is dit ruim 60%.

Dat wijkt iets af (8%) van wat ik aan cijfers heb gegeven op basis van EricR's rapport van 2005...op basis van een rapport twee jaar eerder dus. Daarbij zijn mijn cijfers alleen over het aantal verdachten van de genoemde groepen over het totaal aantal vermelde verdachten.

Die verschuivingen zijn dus heel goed mogelijk.

Er blijft nog altijd ruimte over...als je meer groepen gaat toevoegen wordt het aandeel autochtonen logischerwijs kleiner. Maar ook in jouw rapport is er nog legio ruimte om Oostblokkers op de tweede plaats te zetten. Let hierbij dan weer wel op dat Oostblokkers ook een verzameling is van nationaliteiten en dat als je die weer gaat opsplitsen de ranglijst weer anders wordt. Ik gooi die echter op dezelfde hoop omdat er in herkomst cultuur relatief weinig verschil is tussen die nationaliteiten...minder verschil dan tusssen surinamers en marokkanen bijvoorbeeld.

Delicten naar leeftijd:

• Bij alle vier de grote “klassieke” herkomstgroepen is
zowel het aantal verdachten als het aantal delicten op
alle leeftijden hoger dan het Nederlandse gemiddelde.
Onder de Marokkaanse tieners worden hoge verdachtenpercentages
geregistreerd. Na de leeftijd van ongeveer
20 jaar dalen deze cijfers echter erg snel.

Interessant.

Is mijn conclusie nu dat bepaalde groepen een genetische aanleg hebben voor criminaliteit? Dat durf ik niet te stellen, simpelweg omdat ik er geen bewijs voor heb. Echter wat ik wel kan stellen is dat immigratie duidelijk waarneembare problemen met zich meebrengt, met name wanneer men geen rekening houdt met de culturele achtergrond van personen.

Dat staat ook niet ter discussie. Daar wil ik zelfs nog aan toevoegen dat als je groepen gaat concentreren de eigen cultuur gaat prevaleren boven de integratie. Zeker als de concentratie om welke reden dan ook in achterstandswijken gaat gebeuren.

Wat mij tegen de borst stuit is de foutieve generalisatie die hier steeds vaker aan verbonden wordt. Marokkaanse jongeren hebben een hoger percentage kans om crimineel te worden maar dat wil niet zeggen dat de meerderheid van Marokkaanse jongeren crimineel is. Het blijft een absolute minderheid op basis van het totaal aantal jongeren. NUance is een blijft noodzakelijk om een probleem aan te pakken.

Een betere 'filtering' van immigranten die het land binnenkomen zou een hoop ellende besparen. Een beter integratiebeleid zou ook heel wat ellende kunnen voorkomen. Ik denk dat het duidelijk is dat het huidige beleid faalt en dat er in het verleden grote fouten zijn gemaakt, waardoor we nu zitten met een niet te ontkennen problematiek mbt criminele allochtone jongeren.

We zijn het over het algemeen ook niet zo ontzettend met elkaar oneens.

Het grootste probleem met justitie is dat criminaliteit altijd slechts wordt opgevolgd wie de dader ook is. Pakkansen zijn niet altijd hoog en daardoor is de pay-off dus des te groter. Dat gekoppeld aan het feit dat je soms maanden moet wachten voordat iemand uberhaupt voor de rechter komt en de straffen een beetje zouteloos zijn (ik bedoel daarmee dat gevangenis straf niet altijd effectief is en averechts kan werken).

Wat moet veranderen is dat er een sneller een verantwoording dient te worden afgelegd...eerder voor de rechter...en eerder de straf ondergaan. Vrijheidsberoving (gevangenis) is een beetje lam...het is zwaar k*t om opgesloten te zijn...maar wat leer je daar nou van? Eerder een straf waarbij je keihard moet werken om je gedrag een beetje goed te maken aan de gemeenschap...

Daarnaast moet er veel meer aandacht besteed worden aan preventie van criminaliteit door jongeren van de straat te houden en ze wat nuttigs te doen geven.

allez, de makkaken gaan weer beginnen. Snel even de knokploeg wakker maken en gelijk met z'n allen in een bus der naartoe rijden, en terwijl zetten we een lekker muziekje op. De makkakendans van de heideroosjes :D

allez, de makkaken gaan weer beginnen. Snel even de knokploeg wakker maken en gelijk met z'n allen in een bus der naartoe rijden, en terwijl zetten we een lekker muziekje op. De makkakendans van de heideroosjes :D

1 k...

en een soort...de macaca sylvanus.

Nu kan je tenminste ergens lopen zonder dat er honden poep zit aan je nieuwe schoenen.:o

Ik begrijp niet dat er zoveel mensen zijn die het niet mee eens zijn( dan heb ik het niet eens over al die haatzaaiende reactie's, sommige van jullie zouden het goed doen als radicalen imaams) :rolleyes:

je mocht toch zoiezo niet je hond op straat laten schijten.;)

Nu kan je tenminste ergens lopen zonder dat er honden poep zit aan je nieuwe schoenen.:o

Ik begrijp niet dat er zoveel mensen zijn die het niet mee eens zijn( dan heb ik het niet eens over al die haatzaaiende reactie's, sommige van jullie zouden het goed doen als radicalen imaams) :rolleyes:

je mocht toch zoiezo niet je hond op straat laten schijten.;)

Dat je je schoenen uit doet is je eigen keus, daar zijn wij niet in geïnteresseerd, althans, ik niet.

Ik snap 't wel, telkens dat geflikker over en weer met die moslims. Stukje bij beetje is Nederland wel aan het islamitiseren. En nu gaan uiteraard de linkse boomneuqers mij helemaal volspammen met cijfers rechtstreeks van de groenlinks site afgetrokken. Onze google-onderzoekers.

Daar heb ik maar 1 antwoord op, meng je eens onder de bevolking ;-)

Ach gut, Angilo denkt dat linkse boomneuqers nooit buiten komen.

Sinds wanneer staan er cijfers die belangwekkend zijn op de Groen Links site?

Misschien gemist wie deze thread heeft geopend?

Soortgelijke topics

Terug
Naar boven