XXL Nutrition

Hormoonhuishouding na de bevalling

tranquilo

Dutch Bodybuilder
Elite Member
Waardering
9
Lengte
1m89
Massa
94kg
Vetpercentage
9%
verplaatst uit de AAS.. sectie;

mijn vriendin is verslaafd aan fitness... en momenteel in verwachting van de tweede kleine... die over een 6 weken wordt verwacht...
(weer n dochter )
ze heeft een intensief fitness verleden en gaat nu nog elke ochtend om 7uur een uur aan de spinning en een uur aan de bodypump. + half uur stretching.

na de zwangerschap wil ze zsm weer aan de krachttraining... en wil zo snel mogelijk weer terug naar haar oude vorm. Na de vorige bevalling (13 mnd geleden) had ze slechts een 6kg extra gewicht overgehouden... na een eiwitrijk dieet was t zo weer weg, maar echt intensief aan de slag gaan werd t niet... daar ze vrijwel meteen weer zwanger is geworden,...

Wat zijn nu voornamelijk de doe's and de dont's... na je zwangersschap?
Hoe zit het met de hormoonhuishouding na je zwangersschap...
oestrogeen, progesteron, enz.
wat voor invloed heeft dit op je training? herstel? een groei spieren? aanhechting pezen?

Er is me verteld sowieso de 1e 3mnd niet aan kracht training te doen, ivm de hormoonhuishouding in je lichaam... en het weer op zijn plaats raken van de organen na een bevalling, doe je dit niet dan kan je incontinent worden voor de rest van je leven...

Iemand advies...?
ervaring?

thnx!

"goede" :) vrouwen proberen meestal na de bevallingen weer terug in huidige shape of beter te komen toch...zal wel geen probleem zijn. neem aan dat zij zelf waarschijnlijk meer weet hiervan als jij als man?

weet het ook niet hoor.google is your friend

Dat kan ze toch ook eens vragen aan de gynaecoloog de volgende keer ze hem ziet.

• Topic Starter Topic Starter
we zitten en spanje... en de mentaliteit is hier heeeeeel anders... hier doen ze liever nix. en als je specifiek iets vraagt dan weten ze t niet, of is het de standaard weg van kastje naar de muur en weer terug.
ik heb arisch bloed, en mijn vrouw is spaans... dat resulteerde in een relatief groter kind dan wat de kleine spaanse dwergen hier gewend zijn... vandaar dat er al verteld werd dat we(zij) complicaties zouden hebben tijdens de bevalling... en het kind was te groot en zou een grote kans hebben op diabetis...
Nix was waar achteraf...

Terug
Naar boven