AndroidHealthClinic

Hostingprovider haalt fitnathemovie.com offline

Wilders heeft aangegeven dat zijn film binnen de normen van de wet blijft. Totaal ongegrond dus om de site op offline te zetten. Volgens mij heeft deze film meer publiciteit opgeleverd dan dat Geert Wilders ooit had durven dromen, en hij hoeft er zelf helemaal niets voor te doen. Als hij gewoon aangekondigt had dat hij een film ging maken, en de media en het kabinet hem genegeerd hadden, was er lang niet zoveel aan de hand geweest. Dan was er, zeker op internationaal vlak, een stuk minder onrust geweest.

Dat lijkt me onmogelijk gezien het nog steeds bestaan van art. 147 uit het wetb. v. strafr.

En dat is ?

En google is mijn vriend niet:o

En dat is ?

En google is mijn vriend niet:o

nobody is your friend mruhahahah :evil: hehe j/k

Artikel 147 en 147a uit het Wetboek van Strafrecht

In het Wetboek van Strafrecht is de smalende godslastering alsvolgt strafbaar gesteld:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Artikel 147

Met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie wordt gestraft:

1. hij die zich in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, door smalende godslasteringen op voor godsdienstige gevoelens krenkende wijze uitlaat;
  2. hij die een bedienaar van de godsdienst in de geoorloofde waarneming van zijn bediening bespot;
  3. hij die voorwerpen aan een eredienst gewijd, waar en wanneer de uitoefening van die dienst geoorloofd is, beschimpt.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Artikel 147a

1. Hij die een geschrift of afbeelding waarin uitlatingen voorkomen die, als smalende godslasteringen, voor godsdienstige gevoelens krenkend zijn, verspreidt, openlijk tentoonstelt of aanslaat of, om verspreid, openlijk tentoongesteld of aangeslagen te worden, in voorraad heeft, wordt, indien hij weet of ernstige reden heeft om te vermoeden dat in het geschrift of de afbeelding zodanige uitlatingen voorkomen, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste twee maanden of geldboete van de tweede categorie.
  2. Met dezelfde straf wordt gestraft hij die, met gelijke wetenschap of een gelijke reden tot vermoeden, de inhoud van een zodanig geschrift openlijk ten gehore brengt.
  3. Indien de schuldige een van de misdrijven omschreven in dit artikel in zijn beroep begaat en er, tijdens het plegen van het misdrijf, nog geen twee jaren zijn verlopen sedert een vroegere veroordeling van de schuldige wegens een van deze misdrijven onherroepelijk is geworden, kan hij van de uitoefening van dat beroep worden ontzet.

(bron)

Toevallig zag ik gisteren bij m'n ouders een oud wetboek op de boekenplank staan en moest even mezelf 'knijpen' door te chkn of het er echt zo staat. God, how much idiocy can a few lines embody?

Well, i'll be damned. Ik vraag me af of dat wettekstje ooit toegepast wordt. Wrsch zo'n eeuwenoud tekstje dat in de vergetelheid is geraakt.

Well, i'll be damned. Ik vraag me af of dat wettekstje ooit toegepast wordt. Wrsch zo'n eeuwenoud tekstje dat in de vergetelheid is geraakt.

Idd een dode letter, waarover het debat gaat om het af te schaffen, ware het niet dat er een aantal demented ****wits in Den Haag huizen die hier erg huiverig voor zijn.

Laatste proces op basis van deze wet werd gevoerd was het 'ezelproces' voor zover ik weet, tegen een van Nederlands grootste schrijvers. Hoeft bijna geen toelichting dat een SGP'er er niet tegen kon dat de als ezel teruggekeerde god lieflijk 'genomen' zou worden.

Maar het ging er natuurlijk om dat Wilders beweert binnen de grenzen van de wet te blijven.

Een man die we jaren miste in de politiek en een man die de waarheid zegt of hij nou in een bunker moet leven of niet.Een man waar jij wel een beetje respect voor mag hebben.

Er zijn grotere problemen in dit land dan de dreiging van een paar gekke radicalen die vrij makkelijk in toom kunnen worden gehouden door de overheid. Dat de overheid het expres niet deed, is een ander verhaal. Gelukkig worden ze nu wel hardhandig aangepakt door de overheid.

Wat doen je meester? die brengt alle moslims in kwaad dag licht, 1.000.000.000 mensen!

Mijn punt was: je meester is echt niet geschikt om een uitvoerende functie te krijgen in de regering laat staan MP worden. Hij is enkel geschikt om mensen te beledigen, provoceren en de mening te beinvloeden van de voor de propaganda vatbare mensen.

PRAAG (ANP/AFP) - Een uiterst conservatieve Tsjechische partij wil de anti-Koranfilm Fitna van Wilders op haar website tonen. De Nationale Partij komt met het aanbod omdat een Amerikaans bedrijf de site voor de nog niet verschenen film uit de lucht heeft gehaald.

De Nationale Partij noemde het aanbod „een reactie op de lafheid van Nederlandse en Europese politici” die niet in staat zijn Wilders te steunen „in zijn strijd tegen de islam”.
:D

Europa heeft vanouds uit een centrum politieke landschap. kijk naar de grootste landen als Duitsland, Frankrijk. Er zijn altijd sociaal democraten of christen democraten aan de macht. dat is de key to their succes en mensen hebben hun welvaart daaraan te danken. Als figuren als Wilders aan de macht zou komen zou je zien dat dit land in een complete chaos zou veranderen. Dus dat is de reden dat die gek door iedereen wordt afgestoten als een ziekte :D

leuk

Terug
Naar boven