Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Ik heb nooit gezegd dat mijn schema perfect is of zelfs goed is. Ik heb vanaf mijn eerste comment gezegd dat het voor mij werkt.Er valt nog heel wat te verbeteren aan je eigen schema.
Maar als je dat niet inziet, moet je gewoon lekker je voorkeur aanhouden.

Ik heb nooit gezegd dat mijn schema perfect is of zelfs goed is. Ik heb vanaf mijn eerste comment gezegd dat het voor mij werkt.
Jij bekritiseert me, waarop ik mijn standpunt verdedig. Dat ik tegen je inga betekent niet dat ik jouw mening, inbreng of expertise (die ongetwijfeld groter is dan de mijne, ik heb er geen moeite mee om dat toe te geven hoor) niet waardeer. Zoiets heet een discussie. Waar het in deze discussie echter misgaat is dat ik blijf verdedigen en jij alles wat ik zeg blijft afkeuren. Zoals gezegd geloof ik je heus, en je bent me geen uitleg verschuldigd, maar als je de tijd en moeite neemt om mijn inbreng af te kraken, zou je naar mijn mening net zo goed een halve regel extra typen om me te vertellen hoe het wél moet. Ik leer graag namelijk, en misschien hebben mensen die meelezen er ook nog iets aan.
Ik vind 5x12 ook niet echt ideaal, je kunt dan nooit met voldoende intensiteit trainen om kracht en spiergroei te bevorderen. Zeker als natty gewoon lekker zoveel mogelijk in de 70-80% van je 1RM gaan zitten naar mijn mening. Iets van 3 sets met 4-6 herhalingen op de compunds.
Remomn, je gaf aan dat ik beter UB/LB splits doe oftewel fullbody workouts.
Is het schema dat ik nu volg niet een UB/LB split? Of heb ik het verkeerd?
En over Fullbody, dit deed ik de eerste 4 maanden van het trainen. Nu ik een jaar bezig ben twijfel ik of dit wel goed zou zijn. Hebben m'n spiergroepen (na een jaar trainen) niet meer workout volume nodig waardoor splits beter zouden zijn? Bij fullbody train ik ze wel vaker, maar het volume per workout moet dan wel drastisch dalen per training waardoor ik bang ben dat ik de spieren niet genoeg activeer tijdens het trainen..
Dit is gewoon een logische redenering die ik probeer te maken, ik kan verkeerd zijn, en zou het appreciëren m'n fouten aan te duiden en me op de goede weg te helpen.
Stats: 69kg
173cm
Dit komt vast voort uit de vorige discussie. Als jij als natural sets van 8-10 kan doen op 80% van je 1RM, dan klopt je 1RM gewoon niet of je zit aan de gear. Voor mij zijn 3 sets van 6 reps op 80% echt geen opwarmsets. Hogere trainingsintensiteit kan alleen in absolute aantallen, maar je zal echt niet ineens met 90% van je 1RM 8 herhalingen kunnen doen.En 3 sets met 4-6 reps bij 70-80% werkt wel volgens jou? Dat is opwarmen met die 3 x 4-6 reps op 70-80% Dat is laag intensief bouw je geen borst mee..
80% minimaal en gewoon 8-10 reps doen en niet janken. En werken naar een hogere trainings intensiteit.
Dit komt vast voort uit de vorige discussie. Als jij als natural sets van 8-10 kan doen op 80% van je 1RM, dan klopt je 1RM gewoon niet of je zit aan de gear. Voor mij zijn 3 sets van 6 reps op 80% echt geen opwarmsets. Hogere trainingsintensiteit kan alleen in absolute aantallen, maar je zal echt niet ineens met 90% van je 1RM 8 herhalingen kunnen doen.
Ik heb het trouwens ook niet over 1 borstoefening, maar over 9-12 sets van verschillende borstoefeningen op c.a. 80%.