MuscleMeat

Huidig voedinggsschema (graag bekritiseren)

Phoenix64

Novice
Waardering
0
Ik zet mijn huidig voedingsschema hier neer, ik doe al 3 maanden fitniss, dus mijn vraag, wat kan ik het beste veranderen om mijn vetpercentage omlaag te helpen?

06.30 150 gram Cruesli cornflakes met melk

10.15 2boterhammen met pasta, kaas ofiets dergelijks. Capri sonne als drinken

11.30 2boterhammen met pasta, kaas ofiets dergelijks. Capri sonne als drinken

15.15 (af en toe vlaai op het werk) 2 boterhammen met pasta en thee met suiker.

17.00 avondeten (aardappelen , spaghetti, pizza enzo.)

21.00 eiwitshake.

eventueel. 22.00 haring met tomatensaus

Alvast bedankt!!

je vetpercentage omlaag brengen..?

zowiezo gaan cardio-en..

6:30 - geen cornflakes maar havermout

10:15 - geen pasta of kaas maar kipfilet

11:30 - idem

15:15 - geen vlaai nemen, brood met kipfilet en een appel of banaan

17:00 - geen pizza's

21:00 - hier een shake is behoorlijk nutteloos, neem liever wat tonijn.

22:00 - geen haring in saus maar magere kwark.

• Topic Starter Topic Starter
tussen 17.30 en 20.45 doe ik fitnissen wanneer kan ik dan het beste mijn shake nemen? is kipfilet zoveel beter als kaas?

tussen 17.30 en 20.45 doe ik fitnissen wanneer kan ik dan het beste mijn shake nemen? is kipfilet zoveel beter als kaas?

kaas is onwijs vet..mits je de light variant neemt, maar dan nog is ie vetter dan kipfilet of kalkoenfilet.
als je maar 1 shake neemt, zou ik m voor je training nemen, of anders 1 er voor en 1 erna.

als ik me strikt voor een paar maanden aan dit schema (met kipfilet en havermout)zou houden, op wat voor termijn kan je verschil verwachten?
alvast bedankt

hangt van heel veel dingen af, hoeveel cardio je doet, welk lichaamstype je hebt. zulke voorspellingen vallen niet te maken, maar houd je je goed aan je schema, en ga je drie tot vier keer per week cardio doen, val je iig gegarandeerd af.

is het misschien verstandig om na het fitnissen helemaal niks meer te eten? want alles zou om worden gezet in vet, zover ik begrijp.

bedankt voor alle hulp, ik ga eens beginnen met kopen van kipfilet en havermout. huidige foto's volgen nog.

s goe kerel, succes er mee!

Ik zet mijn huidig voedingsschema hier neer, ik doe al 3 maanden fitniss, dus mijn vraag, wat kan ik het beste veranderen om mijn vetpercentage omlaag te helpen?

06.30 150 gram Cruesli cornflakes met melk

10.15 2boterhammen met pasta, kaas ofiets dergelijks. Capri sonne als drinken

11.30 2boterhammen met pasta, kaas ofiets dergelijks. Capri sonne als drinken

15.15 (af en toe vlaai op het werk) 2 boterhammen met pasta en thee met suiker.

17.00 avondeten (aardappelen , spaghetti, pizza enzo.)

21.00 eiwitshake.

eventueel. 22.00 haring met tomatensaus

Alvast bedankt!!

Als je maar meer kcals verbruikt dan je eet, behoorlijk traint en goed ontbijt dan gaat je vet omlaag. Uit welke makro-nutrienten je de kcals haalt en wat je tijdens de training precies verbrandt maakt niet uit.

Als je maar meer kcals verbruikt dan je eet, behoorlijk traint en goed ontbijt dan gaat je vet omlaag. Uit welke makro-nutrienten je de kcals haalt en wat je tijdens de training precies verbrandt maakt niet uit.

ben k niet helemaal met je eens, het gaat niet enkel om het dag totaal, zeker niet als je t gezond wil doen. en zeker is het wel van belang waar je je voedingsstoffen vandaan haalt, anders kun je ontbijten met een stuk pizza, de rest van de dag niks eten en zeggen dat je meer verbrand op de training dan dat je eet, maar gezond is t niet..

heb ik zo genoeg van alles, vet eiwitten enz. dus genoeg kcal?

ik doe op 3 dagen in de week krachttraining + cardio

heb ik zo genoeg van alles, vet eiwitten enz. dus genoeg kcal?

ik doe op 3 dagen in de week krachttraining + cardio

wat is je leeftijd, lengte, gewicht en evt vet% dan kun je je basisbehoefte uitrekenen...richtformule is BMR= 66 + (13.7 * gewicht in kilo's) + (5 x lengte in cm) - (6.8 x leeftijd in jaren) de uitkomst vermenigvuldig je met een activiteitenfacxtor (bv 1.375 als je 1-3 dagen sport) als je wilt aankomen ga je er 200 kcal boven zitten wil je afvallen dan zou ik er op gaan zitten en gewoon doortrainen! success
d

ben k niet helemaal met je eens, het gaat niet enkel om het dag totaal, zeker niet als je t gezond wil doen. en zeker is het wel van belang waar je je voedingsstoffen vandaan haalt, anders kun je ontbijten met een stuk pizza, de rest van de dag niks eten en zeggen dat je meer verbrand op de training dan dat je eet, maar gezond is t niet..

Zeker, Roberto24, het klopt natuurlijk dat er allerlei andere overwegingen zijn en kriteria waaraan je voeding moet voldoen. Maar puur om af te vallen is alleen het kriterium energieverbruik vs energieinname van belang. Als je gevarieerd eet (zodat je in ieder geval de minimum noodzakelijke bouwstoffen binnen krijgt) en je dagtotaal van inname is lager dan je verbruik, is het helemaal niet erg om met een stuk pizza te ontbijten.

In dat licht bezien is het niet erg relevant of je smiddags een andere KVE verhouding moet hebben dan sochtends, en wanneer je precies moet eten in relatie tot je training. Wel kan dat behoorlijke invloed hebben op hoe je je voelt, je eetlust, of je lekker kan trainen, hoe intensief je kan hardlopen en zo.

Dus als iemand zegt dat-ie zich het beste voelt als-ie zijn vet vooral in de middag neemt in de vorm van noten, prima. Maar dat betekent niet dat het effektiever is voor het afvallen of aankomen.

Wat wél belangrijk is is goed (genoeg) ontbijten met eiwit én koolhydraten (dus neem een glas melk bij de pizza), omdat te weinig ontbijten dé oorzaak is van de beruchte spaarstand.

Ik ben 17 jaar, 1,80 en 80 kg, vet percentage weet ik niet, zal ik van de week laten meten. maar ik ben nu al 3.5 kg afgevallen maar ik zie geen verschil met eerst? heb me elke dag streng aan me schema gehouden, behalve in het weekend eens een pilsje of iets dergelijks. ben ik nu dan spieren aan het verbranden?

Terug
Naar boven