AndroidHealthClinic

Hulp gevraagd bij het laatste restje afvallen

vtlsm

Novice
Waardering
0
Hallo,

Allereerst wil ik deze site en iedereen hier bedanken voor de enorme tips die ik de afgelopen jaren gelezen heb. Ik woog namelijk 1,5 jaar geleden eind de 90 kg en had besloten dat ik mijn levensstijl zou veranderen. Dit is zeer aardig gelukt, ik weeg nu 75kg bij 1.83m, ga 4 keer per week lopen ( 30 min intervaltraining), doe aan krachttraining (3 keer per week Full Body Schema) en eet gezonder.

Nu heb ik een probleem, ik heb nl. nog wat vet op mijn borstkas, buik en heupen en wil er echt komaf mee maken. Ik denk dat er iets heel fout zit in mijn voeding, oh ja, ik ben nu trouwens ook vegetariër, dus vlees, vis, gelatineproducten eet ik allemaal niet, wel eieren. Ik zal even mijn voedingsschema posten:

Voedingschema

10.00u: 1 kom ontbijtgranen (Kellogs All-Bran met gedroogd fruit, muesli of havermout) + sojamelk met water (600 kcal)

13.00u: 3 bruine boterhammen met beleg (light-kaas, mix van allerlei verse groenten erbij, pindakaas) + water (500 kcal)

15.30u: Handjevol walnoten, 2 stukken fruit/ zelfgemaakt fruit(sapje) (fruit in de mixer en hopla (400 kcal)

18.00u: Tofu of sojaproducten met zoiets als aardappelen, pasta's, lange korrel/basmati rijst (600 kcal)

20.00u: Jasmijnthee, walnoten (200 kcal)

En zaterdag heb ik een junkmeal om 18u; frieten met tofu of sojaburgers met groenten, light-mayo, andalouse of ketchup en erna een ijsje of wafel

Mijn doel is het laatste beetje vet wegkrijgen en een aardigere spierdefinitie bekomen en behouden (ik ben al aardig op weg, wel wat kracht verloren door een amandeloperatie 2 weken geleden, maar ik vlieg er weer in!), maar ik denk dat mijn voedingsschemaecht niet deugt, maar ik zou niet meteen doorhebben wat ik fout doe, te weinig eiwit/ teveel KH, slechte inschatting over het aantal kcal? ... Graag zou ik wat tips/kritiek hiervoor (oh ja, en wat leuke tips om kwark smakelijker doch gezond te maken zou ook welkom zijn) willen krijgen.

Misschien even wat gegevens:

BMR: 2800 kcal
Cut: 2300 kcal
Lengte: 1.83 cm
Gewicht: 75 kg

Dank bij voorbaat :)

Wat meer eiwitrijke producten ? Misschien wat meer (peul)vruchten. Ook huttenkaas, eieren kan je op brood doen .

Gewoon uit nieuwschierigheid..Ben je in één keer vegetarisch gaan eten ? En mis je het vlees niet een beetje ?:o

ooit probeerde berekennen vetten in je voeding? misscien ietsje minder binnenwerken en nou ja als het lukt niet ff langere cardios (lopen)

• Topic Starter Topic Starter
Wat meer eiwitrijke producten ? Misschien wat meer (peul)vruchten. Ook huttenkaas, eieren kan je op brood doen .

Gewoon uit nieuwschierigheid..Ben je in één keer vegetarisch gaan eten ? En mis je het vlees niet een beetje ?:o

Huttenkaas, moet ik zeker eens opzoeken... Eieren eet ik veel bij salades, als avondmaal 1 à 2 keer op de week.

Over het vegetarische, ik ben gewoon van de ene dag op de andere gestopt met vlees en vis te eten, ik had echt een degout gekregen, ik krijg die vraag regelmatig of ik het niet mis, maar ik kan het echt niet over mijn hart krijgen om nog vlees/vis te eten, omdat ik een dierenvriend ben en me ook serieuze vragen stel bij de vleeskwaliteit hedendaags.

Ik heb wel moeten zoeken naar de juiste voeding bij momenten, anders krijg je echt niets deftig binnen qua eiwitten bv. daarom eet ik nu veel noten, soja, tofu hoewel peulvruchten denk ik ook zeer eiwitrijk zijn, ik zal morgen zeker eens kijken in de winkel.

Alvast bedankt :)

ooit probeerde berekennen vetten in je voeding? misscien ietsje minder binnenwerken en nou ja als het lukt niet ff langere cardios (lopen)

De vetten zie ik na op de verpakkingen, maar ik bereken het niet echt nee... Ik denk dat mijn grootste vetinname toch wel van de kaas( hoewel light en 17g verzadigd vet bevat ipv +-30g) en dan mijn wekelijkse junkmeal, misschien moet ik die schrappen.

Cardio deed ik vroeger 4 à 5 keer per week gedurende een uur, wel geen intervaltraining, gewoon goed doorlopen ( wel dat ik nog kan praten op een degelijk niveau) met een mp3 erbij. Ik heb dan de overstap gemaakt naar een halfuur met interval, omdat het intensiever en veel leuker is.

Ik zal wat voeding schrappen en zien wat het resultaat is, hoewel ik eerder de indruk had dat ik juist niet genoeg at.:p

Je eet imo teveel suikers.

Ik denk persoonlijk dat je een maaltijd meer mag eten zodat je om de 2-3u zeker eet. Fruit zou ik eruit gooien en vervangen door groenten en als je geen vegan bent de sojamelk vervangen door magere melk,zit allemaal vol suikers. Die noten s'avonds zou ik vervangen door een bak kwark. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je tig topics om die op smaak te brengen. 15u30 zeker vervangen door een maaltijd met complexe koolhydraten en eiwitten tenzij het na de training moest zijn.
My 2 cents.

Ben zelf trouwens 11 jaar vegetarier.

Laatst bewerkt:
Je eet imo teveel suikers.

Ik denk persoonlijk dat je een maaltijd meer mag eten zodat je om de 2-3u zeker eet. Fruit zou ik eruit gooien en vervangen door groenten en als je geen vegan bent de sojamelk vervangen door magere melk,zit allemaal vol suikers. Die noten s'avonds zou ik vervangen door een bak kwark. Als je de zoekfunctie gebruikt vind je tig topics om die op smaak te brengen. 15u30 zeker vervangen door een maaltijd met complexe koolhydraten en eiwitten tenzij het na de training moest zijn.
My 2 cents.

Ben zelf trouwens 11 jaar vegetarier.

Ik zorg ervoor dat ik toch altijd zo'n 2 à 3 uur tussen elke maaltijd laat, ik eet wel laat op de ochtend, dat komt omdat ik eerst mijn cardio doe op nuchtere maag en een uurtje nadien eet. Alvast bedankt voor de goede tips en gefeliciteerd dat je al 11 jaar vegetarier bent.:)

ik heb gehoord dat van veel soja producte je oestrogeen aanmaakt (het vrouwelijke van testosteron)
waardoor je testosteron daalt en waardoor je minder vet verbrandt etc etc etc
en je zegt dat het vet op je borst heupen en buik zit net de probleemzones waar vrouwe ook vaker met kampe :)

weet ni 100% zeker of het klopt van da soja gedoe maar da heb ik dus geleze (drop schijnt ook HEEEEEEEL erg te zijn :p daalt je testosteron 50% van ofzoiets las ik)

tis wel veel gezonder als gewone melk =]

ik heb gehoord dat van veel soja producte je oestrogeen aanmaakt (het vrouwelijke van testosteron)
waardoor je testosteron daalt en waardoor je minder vet verbrandt etc etc etc
en je zegt dat het vet op je borst heupen en buik zit net de probleemzones waar vrouwe ook vaker met kampe :)

weet ni 100% zeker of het klopt van da soja gedoe maar da heb ik dus geleze (drop schijnt ook HEEEEEEEL erg te zijn :p daalt je testosteron 50% van ofzoiets las ik)

tis wel veel gezonder als gewone melk =]

*** als dat waar zou zijn, :p ,ik wil het wel geloven, ik ben trouwens gaan zien in de Delhaize voor magere melk ter vervanging van soja, maar er zitten meer KH-en (allemaal suikers trouwens) in dan bij sojamelk en ik heb naar verschillende merken gezien van magere melk? ???

In melk heb je lactose,in gewone sojamelk zitten vooral toegevoegde geraffineerde suikers dacht ik.
Die light alpro sojamelk zitten idd minder kh in dan magere melk weet ik zeker,anyway als er minder in zit dan gewone melk zou ik het gewoon in je schema houden. Die fyto oestrogenen waar ze het hier over hebben zijn naar mijn ervaring te verwaarlozen en hebben zo goed als niks invloed op je testosteronspiegel.

Laatst bewerkt:
[Link niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven