Fitness Seller

hulp nodig met krachtraining

hoi
ik ben 20 jaar en ben 175 cm en doe nu ruim een week alleen aan krachtraining
ik heb ook al in het verleden aan krachtraining gedaan en dat was 4 jaar geleden ongeveer
nou ten eerste mijn doel met dit is om af te vallen en toch mijn spieren opbowen
ik heb veel overgewicht ik zit ruim over de 100 kg
nou 4 jaar geleden heb ik ook aan krachttraining gedaan 1,5 maand en met hele goede resultaat ongeveer 16 kilo der af in 1 maand
maar nu ben ik weer bezig met krachttraining ongeveer een week maar heb het gevoel dat het dit keer niet werkt ik zelf weet niet waar het ligt ik heb een vaste dieet met mijn programma ik doe minsten 30 minuten per dag trainen 5 dagen per week en mijn dieet is heel erg veranderd in tegen over 7 dagen geleden
maar tot nu toe zie ik geen resultaat en ben er ook nog eens 3 kilo bij gekomen ik zelf snap niet hoe dit kan of dit zo hoort maar ik zelf krijg altijd de nijging om te stoppen en weer met mn oude eet gewoontes te gaan
ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft of hoe dit kan of meschien ben ik ongeduldig en moet ik nog doorgaan ik weet dat het tijd nodig heeft maar ik ben 3 kilo bijgekomen en zie ook nog een niks veranderd aan mn lichaam in tegen 4 j aar geleden zag ik al na 2 dagen al wat verschil terwijl dit keer mn dieet beter is ik eet 3 maaltijden per dag meestal is het vis,kipfilet,groente,vlees en andere gezond eten

hoop op een antwoord
mvg.

Welkom

Wil je in het vervolg je post wat overzichtelijker maken ,leest zeer moeilijk zo.

ik ben 20 jaar en ben 175 cm en doe nu ruim een week alleen aan krachtraining
ik heb ook al in het verleden aan krachtraining gedaan en dat was 4 jaar geleden ongeveer
nou ten eerste mijn doel met dit is om af te vallen en toch mijn spieren opbowen
ik heb veel overgewicht ik zit ruim over de 100 kg
nou 4 jaar geleden heb ik ook aan krachttraining gedaan 1,5 maand en met hele goede resultaat ongeveer 16 kilo der af in 1 maand

dus zonder cardio, alleen krachttraining heb je er 16 kilo afgekregen?

maar nu ben ik weer bezig met krachttraining ongeveer een week maar heb het gevoel dat het dit keer niet werkt ik zelf weet niet waar het ligt ik heb een vaste dieet met mijn programma ik doe minsten 30 minuten per dag trainen 5 dagen per week en mijn dieet is heel erg veranderd in tegen over 7 dagen geleden

tja , op een week kan je natuurlijk geen monsterprogressie verwachten.

Wat is je voedingsschema?
Wat is je trainingschema?

Best ga je je wat inlezen op de sticky's .

http://forum.dutchbodybuilding.com/f129/cardio-waarom-59247/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f53/slechte-goede-voeding-onderscheid-113259/
http://forum.dutchbodybuilding.com/f9/cutten-begin-112937/

maar tot nu toe zie ik geen resultaat en ben er ook nog eens 3 kilo bij gekomen ik zelf snap niet hoe dit kan of dit zo hoort maar ik zelf krijg altijd de nijging om te stoppen en weer met mn oude eet gewoontes te gaan
ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft of hoe dit kan of meschien ben ik ongeduldig en moet ik nog doorgaan ik weet dat het tijd nodig heeft
maar ik ben 3 kilo bijgekomen en zie ook nog een niks veranderd aan mn lichaam in tegen 4 j aar geleden zag ik al na 2 dagen al wat verschil terwijl dit keer mn dieet beter is ik eet 3 maaltijden per dag meestal is het vis,kipfilet,groente,vlees en andere gezond eten

Als je na een week al wil opgeven ben je wel heel flauw. Een kant en klare oplossing kunnen we je niet geven , je moet er zelf voor werken wil je afvallen .

• Topic Starter Topic Starter
////////////

Laatst bewerkt:
Geef het wat meer tijd, een week is jah niks!

/////////////

Laatst bewerkt:
Met 136 kilo zou ik wat cardio aan je training toevoegen.
Heb zelf het trainen net ook weer opgepakt en heb ook teveel vet.
Train 5 dagen in de week ,met 2 uur in de week cardio en ben in 4 weken 3 kilo kwijt geraakt met heel veel eten hehe.
Maar ben van shoarma, patat en bier overgestapt naar gezond voedsel.

Wees geduldig, met een gezonder eetpatroon en wat cardio plus krachttraining zal je met 2 maanden toch wel wat minder kilootjes op de schaal mogen zien.
Ga niet , niet meer eten ,maar verdeel de maaltijden over de dag.

Vergeet niet dat de 1 sneller aankomt,afvalt als een ander.
Dus is eigenlijk een moeilijke vraag die je steld.

Als je 3 kilo bent aangekomen ben je niet goed bezig. Anderen zeggen 'geef het wat tijd'. Ik zeg, ga logisch nadenken.
Ik zal je op weg helpen.

Je zal je dagelijke caloriebehoefte moeten berekenen. Je kunt dit doen met behulp van de volgende formule:
Basis calorie behoefte = 66 + (13.7 X gewicht in kg) + (5 X lengte in cm) - (6.8 X leeftijd in jaren)
Voor jou is dat dus: 66 + (13.7x136) + (5x175) - (6.8x20) = 2668.
Vervolgens moet je dit vermenigvuldigen met 1.2, dan komen we aan 3201 kcal.

Deze 3201 kcal is de hoeveelheid energie die je op een dag verbrand als je niks doet en alleen maar op een stoel zit.
Jij doet echter krachttraining en ook cardio (DIT IS ESSENTIEEL).
Bij deze 3201 kan je dan 150 van KT en 250 van cardio optellen.
3201 + 150 + 250 = 3601 kcal

Dit is het aantal kcal dat jij dagelijks verbrand. Waarschijnlijk is je metabolisme wat laag, dus verbrand je minder snel dan de gemiddelde persoon. Dan zal het uitkomen op zo'n 3000 kcal.

Om af te vallen zul je je dagelijkse kcal-inname van voedsel 500 kcal lager dan deze 3000 moeten houden.
Je zult 2500 kcal per dag moeten eten, in combinatie met 30 minuten krachttraining per dag en 30 minuten cardio.

Ik heb je nu precies verteld wat je moet gaan doen om het vet te verliezen. Hierbij kan je tegelijkertijd waarschijnlijk een klein beetje aan spiermassa winnen, omdat je een beginner bent.
Met deze methode verlies je zo'n kilo tot 1,5 kilo gewicht per week.

Sorry voor de lange post, maar ik hoop dat ik je heb geholpen!

Groet,
Physick

Eet 6x op een dag een maaltijd van ongeveer 500 Kcal (dat moet niet zo moeilijk zijn). Ik weet niet of ik het goed heb gelezen dat je maar 2x op een dag eet, maar dat is echt grúwelijk slecht!

Nou het volgende waar ik me over zorgen maak is dat ik zo misschien niet ga afvallen, ik kan doorgaan maar ben bang dat ik na 6 maanden weinig resultaat heb.

Dus mijn vraag nu is doe ik iets fout of ben ik ongeduldig en moet ik het wat tijd geven.

...

hoop op een antwoord want elke keer als ik op de weegschaal sta heb ik de nijging om te stoppen maar heb het nog niet gedaan.

Je bent ongeveer 60-70 kg te zwaar. Als je een programma op gaat zetten om gewicht te verliezen, trek daar dan maar een jaar tot 2 jaar voor uit.

Waarom je nu al zo snel denkt aan opgeven is voor mij onbegrijpelijk.

Begin met lezen. En dan vooral de stickies op dit forum.

o ja nog vergeten te vertellen wanneer ik eet. ik weet niet of ik het fout doe ik eet s morgens mn ontbijt en doe krachttraining om 5.30 en daarna eet ik om 6 uur s avonds weer mn grote maaltijd

Lees ik het goed dat je maar 2 keer op een dag eet? 's ochtends en 's avonds? Da's echt te weinig!
Maak daar eens een keer of 5-6 van. Maar ga dan niet totaal meer eten. Dus 5-6 kleine maaltijdjes. Dit houdt je stofwisseling in beweging.

Verder; probeer een extreme lol te vinden in beweging. Dit geldt vooral voor de tijd na je training. Als je kan kiezen tussen een ritje met de auto of de fiets, pak de fiets. Pak de trap als je vroeger de lift pakte.
Als je met de bus of metro gaat, stap een halte eerder uit en loop een halte verder.
Waar het om gaat is dat je veel beweging nodig hebt en je stofwisseling continu in beweging moet houden.

Nogmaals; lees de stickies op dit forum. Alle antwoorden vind je daar.

zit niet in over die 3 kilo. dat zullen waarschijnlijk spier zijn en vocht.
heb geduld en stop dit keer niet na 1,5 maand maar blijf volhouden dan zal je steeds meer resultaten zien!

////////

Laatst bewerkt:
hoi

allemaal bedankt voor de reacties heb wat opgemerkt wat ik misschien fout doe
ik at 2 soms 3 keer per dag een maaltijd
ik doe helemaal geen cardio oefeningen alleen krachttraining wat ik ergens heb gelezen dat krachttraining het meest effect heeft om af tevallen weet niet of dat klopt.
maar het moet toch geen problraam zijn en dat ik toch na een week wat moet zien, want ik eet nu heelveel minder dan toen ik begon heelveel gezonder en train nu ook.
nou wat ik moet weten is hoelaat te gaan trainen en of het na het eten of voor het eten moet. ik train altijd voor het eten

en moet je 6 maaltijden per dag eten of niet
en hoeveel keer per dag moet je trainen 2 eer 3 keer of gewoon 1 keer

maar nou twijfel ik want bij mijn 4 jaar geleden deed ik ook al krachttraining en had maar een maaltijd per dag maar wel een gode maaltijd en toen ging ik pas trainen.

ik weet zeker dat ik iets fout doe maar wat precies want ik voel gewoon dat dit niet gaat lukken hoe ik het nu doe
en ik ben geen een snelle opgever maar ben bang dat het na een lange tijd dit moeite moeten doen toch geen resultaat zie

nog een laatste vraag is wat voor beste programma kan ik gebruiken
om af te vallen met krachttraining maar toch spiren aan te maken welke programma is daar het best voor ik wil liever geen cardio oefeingen doen 1 omdat ik het niet leuk vind en 2 omdat ik daar de juiste apparaten niet voor heb. integendeel voor krachttraining heb daar genoeg van in huis.

mvg
Krachttraining zorgt voor meer spiermassa wat resulteert in een sneller metabolisme (spieren verbruiken energie). Cardio zorgt voor vetverbranding/snel calorieverbruik.

Als je een uurtje krachttraining doet zit je aan de 250-300 verbrande kcals.
Cardio daarentegen zorgt per uur voor zo'n 750 verbrande kcals.

Meer maaltijden per dag betekent verhoogd metabolisme; je lichaam is continu bezig de maaltijden te verwerken wat ervoor zorgt dat de calorieverbranding op een hoog pitje blijft.

Vet verliezen kan zonder cardio, maar het gaat langer duren.

//////////////////

Laatst bewerkt:
hoi

dus wat is het beste wat ik kan doen ik weeg nu 136 kilo
wil naar de 90-95 zo iets maar wil toch spieren aanmaken wat al gezegd is
ik ben wat in de war wat ik precies moet doen om vet te verliezen en toch spieren aanmaken wat lijkt jullie het beste en wat voor programma kan ik daar het beste voor gebruiken. en kan er cardio gedaan worden zonder een apparaat want heb
er nu geen een heb wel bijna alle training apparaten voor krachttraining .

mvg
Spieren aanmaken en vet verliezen kan niet tegelijkertijd. Tuurlijk, je spieren zullen wat in massa toenemen omdat je een beginner bent, maar op de lange termijn zullen je spieren niet groeien als je meer verbrandt dan je aan kcals eet.

/////////////

Laatst bewerkt:
hoi

dus wat is het beste wat ik kan doen ik weeg nu 136 kilo
wil naar de 90-95 zo iets maar wil toch spieren aanmaken wat al gezegd is
ik ben wat in de war wat ik precies moet doen om vet te verliezen en toch spieren aanmaken wat lijkt jullie het beste en wat voor programma kan ik daar het beste voor gebruiken. en kan er cardio gedaan worden zonder een apparaat want heb
er nu geen een heb wel bijna alle training apparaten voor krachttraining .

mvg

Waaruit bestaat je trainingsschema dan , welke oefeningen doe je ?

/////////////////

Laatst bewerkt:
Je wilt dat wij jou precies gaan vertellen wat je moet doen.

Het ontbreekt je echter aan de kennis om onze adviezen te kunnen beoordelen of in een context te plaatsen. Daarnaast ontbreekt het je aan de kennis om ons algemeen advies op jouw specifieke situatie toe te passen. Verder mis je de kennis om op een juiste manier in te grijpen als het fout gaat.

Daarom geldt vooral het advies; lees de stickies.
Lees daarna bij voorkeur een paar boeken over bodybuilding en vetverbranding, zodat je weet wat er in je lijf gebeurt.

ik heb nog steeds een vraag waar niet op geantwoord is en dat is het eten is het nou beter om na of voor je training te eten ik eet elke dag een half uur na het trainen wat is nou het beste nog n keer doel afvallen maar toch spieren behouden of aanmaken en hoeveel tijd moet er in zitten tussen de maaltijden

En dan kan je deze vraag zelf beantwoorden! Gaaf hè?

Hangt er vanaf hoe laat je traint he! Het beste (naar mijn mening) is om niet met een lege maag te gaan kt-en. Zelf eet ik altijd eerst een maaltijd, een half uur later ga ik dan trainen (eerst kt en daarna cardio) en als ik terug ben is het alweer tijd voor een nieuwe maaltijd! Ik eet om de 2.5 a 3 uur, 6 maaltijden per dag. Na een flinke workout heb ik altijd enorm honger! :D

En je kan gewoon naar buiten he, ga wandelen ofzo! En dan niet supertraag maar wel een beetje doorlopen he! Als je conditie dan beter wordt kan je gaan joggen/hardlopen. Of je pakt je fiets en trapt ff stevig door! En ik had nog een paar andere prima tips gelezen!

Maar dit betreft natuurlijk mijn lichaam! Die is immers totaal anders dan de jouwe en je zal zelf moeten uitzoeken wat het beste voor jou werkt!

Terug
Naar boven