Fitness Seller

Hulp nodig voor train schema

TisRizky

Novice
Waardering
0
Lengte
1m70
Massa
67kg
Ik ben nieuw met trainen dus heb er totaal geen verstand van, heb veel topics gelezen maar vind het allemaal nog een beetje moeilijk.

Ik zou graag hulp willen voor een trainings schema want ik train zomaar wat dingetjes waar ik maar toevallig zin in heb en dat hoort niet zo natuurlijk.

Ik train op maandag - woensdag - vrijdag en zondag.

Zou iemand mij kunnen helpen voor het maken van een schema?

Mijn doel is massa geen kimbo slice maar gewoon een natuurlijke look breed beetje gespierd gewoon een mooi mannelijk figuur niet overdreven breed.

`Mijn gewicht op dit moment is 70kg met een lengte van 1.70
Redelijk brede bouw. Hele grote kuiten en gespierde onderarmen.
De rest van me lichaam heeft wel een brede bouw maar staat er een beetje bij zovan ik kan breed zijn maar ik ben te lui, daar lijkt het op.

Graag geen domme opmerkingen, JA ik ben nieuw, en NEE ik ben niet zo'n mannetje die effetjes snel breed wilt worden ik weet wat voor zware tijd je achter de rug moeten hebben gehad voordat je bereikt wat je wilde. Maar ben erg gemotiveerd alleen kan ik dit niet uiten in de sportschool zonder een logische schema.

Eetschema moet ik ook nog maken alleen om te beginnen de train schema.

Ik zou beginnen met het Mark Rippetoe schema, speciaal voor beginners.. Het is ook moeilijk om echt een goed schema samen te stellen als beginner, daar heb ik zelf ook last van.
Mark rippetoe heeft al een bestaand schema met vooral de drie basis oefeningen die heel belangrijk zijn, zal deze aanhouden tot je echt een goed schema zelf hebt samengesteld, dan kun je tot die tijd tenminste je krachten opbouwen

Westside barbell for skinny bastards!

Imo beter dan Rippetoe!

Ik zou beginnen met het Mark Rippetoe schema, speciaal voor beginners.. Het is ook moeilijk om echt een goed schema samen te stellen als beginner, daar heb ik zelf ook last van.
Mark rippetoe heeft al een bestaand schema met vooral de drie basis oefeningen die heel belangrijk zijn, zal deze aanhouden tot je echt een goed schema zelf hebt samengesteld, dan kun je tot die tijd tenminste je krachten opbouwen

Juist.. dus als je geen goed schema kan maken moet je rippetoe doen en als je dat wel kan niet. Rippetoe is vooral goed voor beginners om de basislifts onder de knie te krijgen die in elk schema thuishoren. Als lineaire progessie niet meer lukt kun je overstappen op andere schema's en houd je het liefst daarbij de belangrijke lifts.

Terug
Naar boven