Fitness Seller

Hulp Nodig!!

Timhoofdd

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m84
Massa
91kg
Vetpercentage
23%
Hallo,

Ik vraag me af hoeveel ik Kcal ik moet innemen om vet te verbranden?

Als ik de Harris Benedict methode gebruik kom ik uit op: 1941 Kcal

Maar dit is wat je in rust verbrand.

Maar hoe weet ik nou precies wat mijn onderhoud is, zodat ik me cut schema daarop aan kan passen. Ik kan namelijk nergens de formules vinden voor sporttoeslag en arbeidstoeslag.

Hier mijn schema:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Maar hiermee blijf ik heel erg honger hebben + ik heb het gevoel dat mijn training lijd onder het feit dat ik zo weinig binnen krijg.

Terwijl ik al zoon 2 maanden minstens 2 uur per dag op dit forum zit om info binnen te krijgen, zie ik dat 2200 heel normaal is voor een cutschema, terwijl ik echt het gevoel heb dat ik veel te weinig binnenkrijg!

Miss dat iemand me kan helpen ;)

Stats:

17 jaar
187 cm
78 kg
12% vp

4x in de week 2 uur duurende KT
4x in de week 1 uur duurende cardio

Beroep: motorfiets monteur (niet super zwaar, maar beweeg de hele dag)

Hoi Timhoofdd,

Deze zijn de gangbare activiteitsfactoren:

1: Weinig of geen training, kantoorwerk --- x 1.2
2: Lichte training/sport 1-3 dagen per week --- x 1.375
3: Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week --- x 1.55
4: Zware training/sport 6-7 dagen per week --- x 1.725
5: Zware dagelijkse training/sport plus lichamelijk werk of twee keer per dag trainen, marathon, voetbalkamp, wedstrijd, etcetera --- x 1.9

Met jouw zware training moet je wel A = 1,725 rekenen, dus jouw onderhoud komt op 3196 kcal. Als je daar 20% van aftrekt, kom je uit op 2557 kcal per dag. Dus jouw gevoel klopt: 2200 is te weinig :)

Je kunt 2 dingen doen: meer eten, of iets minder trainen. 4 x per week 2 uur krachttraining is heel veel man! Wat doe je allemaal in die 2 uur? ;)

• Topic Starter Topic Starter
Het word dan zowiezo meer eten, want ben verslaafd aan sporten :P

ik ken heel veel mensen op mijn sportschool dus ik word de hele tijd van m'n training gehouden :P + ik heb een trainings partner die op een lager niveau als mij traint dus moet ik elke keer gewichten veranderen enzo. Probeer nu ook sneller te trainen (minder kletsen/minder pauze) dan kom ik op een anderhalf uur uit ongeveer!

Thanks voor je info!

Ok, dat verklaart veel ja :D

Graag gedaan, geniet van je extra 350 kcal! :D

Mag ik vragen waar e dit kunt invoeren allemaal?? site of iets??

Nee man zul je toch echt zelf moeten maken in excel ;)

damn:P kcal eiwit enz heb je allemala opgezocht verpakking enz?

Laatst bewerkt:
Plaats die .xls hier ipv te copy pasten.

??

Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat ze de effectieve file bedoelden en geen print screen ;)

ja maar ik heb dit topic geopend om antwoord te krijgen op mijn vragen zodat ik een beter schema kan maken. Niet om mijn voedingsschema bestand weg te geven ;)

bang dat je voedingsschema gepikt wordt ofzo?

Dus je wilt iets krijgen maar er niets voor terug geven ?

Het zit meer zo;

ik heb dit voedingsschema gekregen van een vriend van me ( die er heel erg zijn best heeft gedaan zoals je kan zien) Want dit schema rekent alles voor je uit je kan met een ander tabblad je energiebehoeften uitrekenen, en hierop je voeding aan passen.
Hij heeft mij dit schema in vertrouwen gegeven en erbij gezegd dat ik het niet verder mag uitdelen!

Hij is namelijk van plan om misschien binnenkort een website te maken waarbij je deze schema's zou kunnen kopen, en eventueel een schema voor iemand in te vullen enzovoort.

Dus bij deze!

Ik zal de schema's wel uit de berichten halen en gewoon mijn voedingsschema typen, om te voorkomen dat er nog meer mensen naar gaan vragen ;)

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:46 ----------

er kan wel een slotje op dit topic aangezien ik de antwoorden op mijn vragen al heb gekregen van poison ;)

ik geef je een 10tje

Zo, dus ik ben de maker van het excelletje... Hahaha alle informatie die erin staat heb ik op internet bij elkaar geraapt. Vooral dit forum en de grote broer bodybuilding.com.

Ik ben op dit moment bezig om een website te maken waar een ieder zn behoeftes en voedingsschema kan maken.

Tim, ik heb je ook al een paar keer gezegt dat je teveel traint... Je wil er niet aan maar het is zo! 4x in de week een uur is meer dan zat. Jij doet ernaast ook nog cardio. Heeft geen zin!

Verder moet je geen honger hebben. Gewoon aanvullen met koolhydraten of eiwitten maar neem wel je behoefte minimaal in anders krimp je (dat doe je al :P)

Zo, dus ik ben de maker van het excelletje... Hahaha alle informatie die erin staat heb ik op internet bij elkaar geraapt. Vooral dit forum en de grote broer bodybuilding.com.

Ik ben op dit moment bezig om een website te maken waar een ieder zn behoeftes en voedingsschema kan maken.

Tim, ik heb je ook al een paar keer gezegt dat je teveel traint... Je wil er niet aan maar het is zo! 4x in de week een uur is meer dan zat. Jij doet ernaast ook nog cardio. Heeft geen zin!

Verder moet je geen honger hebben. Gewoon aanvullen met koolhydraten of eiwitten maar neem wel je behoefte minimaal in anders krimp je (dat doe je al :P)

Dus die excel krijgen wij van jou ook niet ? :D

Hij is bezig met het maken van een webiste waarbij je er gratis gebruik van kan maken;) zodra deze website online komt horen jullie het wel!

Terug
Naar boven