Fitness Seller

hulp ub/lb schema invullen

• Topic Starter Topic Starter
Zou bij vrijdag nog een row variant toevoegen.

Db row,cablerow, t bar row.

Als het maar een row is

ja zat ik ook aan te denken. en dan een underhand bent over row.

dan heb ik beide dagen pull up en row. maar dan de dinsdag row overhand en pull up underhand. en op vrijdag dan andersom. of idd een dumbell/kettlebell row

Zou bij vrijdag nog een row variant toevoegen.

Db row,cablerow, t bar row.

Als het maar een row is

Omdat?

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

ik denk dat ik het nu zo ga doen:

maandag
Squat
stiff legged of deficit Deadlift
lunges
abs

dinsdag
bench press
OHP
bent over row
underhand pull ups (of eventueel bicep curl)

donderdag
deadlift
paused squat
reverse lunges
abs

vrijdag
OHP
paused bench
pull ups
dips (of eventueel tricep extentions)

voor iedere 1e oefening van de dag hou ik voorlopig 5/3/1 aan. heb voor iedere lift een exel programma gedownload, dus weet voor de komende maand precies welke gewichten ik moet gebruiken. en daarna verhoog ik mijn 1rm met 5kg voor squat en deadlft en 2,5 bench en overhead press. de rest van de oefeningen gewoon op gevoel.

Goed schema, ik zou persoonlijk de push en pull oefening om en om doen.
Nu heb je bench en ohp direct achter mekaar, niet echt handig.

Ik zou het zo doen voor de UB dagen.
Op vrijdag zou je er ook voor kunnen kiezen om OHP te laten vallen en te kiezen voor een Facepull of een Upright Row.

Het is ook een compound oefening en brengt net de push/pull verhouding wat beter in balans.
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRowStirrups.html

dinsdag
bench press
bent over row
OHP

vrijdag ( je kan ook OHP met Bench omdraaien, ligt er net aan waar je prioriteit ligt )
OHP
pull ups
paused bench

Laatst bewerkt:
Omdat?

---------- Toegevoegd om 19:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:09 ----------

Goed schema, ik zou persoonlijk de push en pull oefening om en om doen.
Nu heb je bench en ohp direct achter mekaar, niet echt handig.

Ik zou het zo doen voor de UB dagen.
Op vrijdag zou je er ook voor kunnen kiezen om OHP te laten vallen en te kiezen voor een Facepull of een Upright Row.

Het is ook een compound oefening en brengt net de push/pull verhouding wat beter in balans.
http://www.exrx.net/WeightExercises/DeltoidPosterior/CBRearDeltRowStirrups.html

dinsdag
bench press
bent over row
OHP

vrijdag ( je kan ook OHP met Bench omdraaien, ligt er net aan waar je prioriteit ligt )
OHP
pull ups
paused bench

een push en pull oefening om en om doen is misschien nog niet eens een slecht idee.
alleen op de vrijdag hou ik wel OHP als 1e oefening aan. omdat ik in grote lijnen 5/3/1 aan wil houden. en die heeft OHP ook als een basis lift

een push en pull oefening om en om doen is misschien nog niet eens een slecht idee.
alleen op de vrijdag hou ik wel OHP als 1e oefening aan. omdat ik in grote lijnen 5/3/1 aan wil houden. en die heeft OHP ook als een basis lift

Prima, goed schema verder! :)

voor elke press beweging een pull beweging in ongeveer hetzelfde bewegingsvlak mee eens

Had hij in principe ook ja, behalve op vrijdag op het eind dips wat een push oefening is ...
Maar dat valt meer onder het tricep gebeuren, niet echt onder de grote ondanks dat het ook een compound is.

Zoals Bench t.o.v. BOR en Bench t.o.v. Pullups

dinsdag
bench press
OHP
bent over row

vrijdag
OHP
paused bench
pull ups

net een top set van 9x70 op de bench gedaan. plus nog 2 joker sets. een keer 5x72.5 en 4x75 plus faal.
daarna rows, ohp en pull ups. zoveel mogelijk setjes van 10 geprobeerd. maar bij wat zwaardere gewichten niet gehaald. maar alles bij elkaar wel een lekkere training. nu heb ik iedere keer het gewicht opgevoerd bij rows etc. volgende keer pak ik gewoon een gewicht op gevoel en daar doe ik 3 setjes van 6/10 mee. gaat het makkelijk dan verhoog ik de training daarna het gewicht een beetje, zo niet dan blijft het hetzelfde of verminder ik zelfs een beetje

ik zit nu alleen een beetje met de dips. die zou ik ook graag willen doen.
maar als ik op UB dag 1
-bench
-row
-ohp
-underhand pull up

en dag 2
-ohp
-pull up
-(paused) bench
- underhand row
dan ben ik daarna echt kapot. en zal ik weinig tot geen energie hebben voor dips.

datzelfde heb ik ook met good mornings en abs op LB dagen. als ik sowieso al een squat en deadlift (variatie) heb gedaan. en daarna een lunge variatie (wat ik een belangrijke oefening vind) heb ik ook weinig energie over voor goodmornings en abs. terwijl ik die ook graag in mijn schema zou willen.
ik denk dat ik trouwens weer ga loggen :)

---------- Toegevoegd om 12:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:11 ----------

voor wie mijn log wil volgen/mij verder wil helpen met mijn vragen wat betreft aanpak van mijn schema. dat kan hier:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f81/beyond-5-3-1-a-388314/

anders heb ik bijna 2 keer hetzelfde topic. iedereen bedankt voor de hulp/feedback tot nu toe

Het is ook een kwestie van wennen he ...
Je volgt het schema nog maar net, probeer je zelf wat tijd erin te gunnen.
Dips en een paar sets goodmornings zou makkelijk moeten kunnen.

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:20 ----------

daarna rows, ohp en pull ups. zoveel mogelijk setjes van 10 geprobeerd. maar bij wat zwaardere gewichten niet gehaald. maar alles bij elkaar wel een lekkere training.

Waarom zoveel mogelijk setjes van 10, wat is daar het nut ervan?

Geen wonder, je put jezelf ( onnodig ) uit op deze manier.
Pak gewoon een bepaalde set/reprange en werk dat af, bijv. 4x6/5x5/8x3 etc.

Indien sets/reps gelukt is met goede form behoud week erop verhogen.

Het is ook een kwestie van wennen he ...
Je volgt het schema nog maar net, probeer je zelf wat tijd erin te gunnen.
Dips en een paar sets goodmornings zou makkelijk moeten kunnen.

---------- Toegevoegd om 12:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:20 ----------

Waarom zoveel mogelijk setjes van 10, wat is daar het nut ervan?

Geen wonder, je put jezelf ( onnodig ) uit op deze manier.
Pak gewoon een bepaalde set/reprange en werk dat af, bijv. 4x6/5x5/8x3 etc.

Indien sets/reps gelukt is met goede form behoud week erop verhogen.

ja dat is ook precies waar ik deze training achter kwam, en in de vorige post al zelf min of meer beschreven had. ik ga idd zoals jij al zegt gewoon een gewicht kiezen, en die voor een aantal setsxreps doen. en als dat goed ging dat gewicht gewoon een klein beetje verhogen.

boring but big zegt 5x10 met 50tot70% dat klinkt niet zo zwaar. maar gisteren had ik het na 3 setjes deadlift met 50% al helemaal gehad

---------- Toegevoegd om 15:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:56 ----------

ik heb mijn schema nog een klein beetje aangepast:
maandag
Squat +joker sets
Deadlift
lunge
good morning(als ik nog energie heb)
abs

dinsdag
bench press +joker sets
OHP
bent over row/inverted row
underhand pull ups
dips/tricep extentions (als ik nog energie heb)

donderdag
deadlift +joker sets
paused squat
reverse lunges
good morning(als ik nog energie heb)
abs

vrijdag
OHP +joker sets
paused bench
pull ups
underhand row/inverted row
dips/tricep extentions (als ik nog energie heb)

de reden dat ik toch weer bench en overhead press direct na elkaar heb is omdat ik in grote lijnen nogsteeds boring but big wil volgen. en dan heb je 2 opties:
optie 1:
squat 5/3/1
squat 5x10

bench 5/3/1
bench 5x10
etc...

optie 2
squat 5/3/1
deadlift 5x10 (oke gisteren 3x10 want 5x 10 op deadlifts is fucking zwaar)

bench press 5/3/1
overheadpress 5x10
etc...

ik kies optie 2.(met paused squat en bench) en mogelijk doe ik geen 5x10 maar 5x8 of 5x5 of 3x10 etc...gewoon een beetje op gevoel. mocht dat nou echt te zwaar zijn kan ik altijd nog jou advies nemen en push en pull afwisselen. maar zoals je zelf al zei. het is wennen

Laatst bewerkt:
je schema ziet er prima uit, 4 oefeningen moet binnen een klein uurtje wel lukken.

al zou ik met dit schema altijd nog een paar setjes, kuiten, traps, biceps, triceps of reardealts mee pikken ergens na je training (assistance van de assistance)

mits je nog 10min kan missen ergens

---------- Toegevoegd om 22:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

en f**k goodmornings, liever SLDL's of RDL's. Zelfde spieren en beweging ongeveer. zeker als je ze uit het oogpunt van je hamstrings pakt.

je schema ziet er prima uit, 4 oefeningen moet binnen een klein uurtje wel lukken.

al zou ik met dit schema altijd nog een paar setjes, kuiten, traps, biceps, triceps of reardealts mee pikken ergens na je training (assistance van de assistance)

mits je nog 10min kan missen ergens

---------- Toegevoegd om 22:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:35 ----------

en f**k goodmornings, liever SLDL's of RDL's. Zelfde spieren en beweging ongeveer. zeker als je ze uit het oogpunt van je hamstrings pakt.

tijd van mijn training hangt af van of ik nog joker sets doe ofniet. dan rust ik toch wel een aantal minuten tussen de sets in. en dan duurt het wel wat langer.

en die extra oefeningen zouden voor nu in de vakantie wel even kunnen. maar als straks mijn vechtsport trainingen weer beginnen dan hou ik het liever zo basic mogelijk om toch wat energie te besparen. en van isolatie oefeningen, zeker voor bovenlichaam. ga ik me altijd een beetje stijf en onfunctioneel voelen. misschien is het voor een deel mentaal. maar ik heb er niet zo veel mee.

good mornings met een safetey squat bar vind ik wel lekker soms. stiff legged deadlifts doe ik. rdl's heb ik ook niet veel mee

Terug
Naar boven