XXL Nutrition

Breaking News Huntelaar eindelijk opgerot bij ajax

Dat zal echter niet genoeg zijn.
Je hebt ook nog zoiets als geld. Zolang hier in Nederland alle tv-gelden centraal geregeld worden en in landen als Engeland, Spanje, Italie niet, dan zullen we nooit kunnen concureren. Het is gewoon totaal oneerlijk. Clubs als manchtster, cheslea, barcelona, Juve enz enz. verdienen per jaar honderden miljoenen puur aan tv-gelden, daar kunnen wij niet tegenop met 25 miljoen voor de hele competitie.

Dat weet ik, en ik had het ook niet over de Nederlandse competitie. Het is logisch dat de Nederlandse clubs niet meer kunnen concurreren met de Spaanse/Italiaanse/Engelse clubs, aangezien die begrotingen veel en veel hoger zijn. Dat zijn de schulden trouwens ook, maar daar zijn ze niet zo moeilijk in. Maar ik doelde meer op het Nederlandse voetbal in het algemeen, inclusief het Nederlands elftal. Als Engeland zo doorgaat met het verpesten van de eigen jeugdopleidingen, gaat het Engelse nationale team natuurlijk verschrikkelijk achteruit binnen 10 jaar. Hier in Nederland weet je zeker dat de talenten wel blijven doorstromen, maar in Engeland is dat toch zeker een stuk minder.

Wat trouwens wel bijzonders is bij de transfer van Huntelaar is het volgende:

De uiteindelijke overeenkomst is volgens het AD gunstig: 'Er zou geen tussenpersoon de kans krijgen om zich in de deal te mengen. Wat Real bood, zou voor honderd procent naar Ajax gaan, zonder ook maar een eurocent commissie aan derden. Daarom gaat de club nu twintig miljoen euro in één keer vangen en 8,5 miljoen in termijnen als gevolg van eenvoudig te behalen bonussen. Het trio kreeg Real zelfs zo ver om de zogenaamde 'solidariteitsuitkeringen' aan clubs als AGOVV voor zijn rekening te nemen. Optimaal rendement dus. Zoiets heet, op financieel gebied, je slag slaan.'

Dat heeft Ajax dan wel heel erg slim gedaan.

ja maar als ik jouw toppers moet geloven die naar het buitenland zijn gegaan zijn hun een lachertje

Recentelijk? Sneijder, Van der Vaart.

Als we naar het verleden kijken waren gasten als van Nistelrooij, Stam, Robben, de hele Ajax equippe, allemaal toppers van wereldniveau. En nogmaals, ik heb gezegd, mensen die in de Nederlandse competitie goed presteerden. Zo'n Drenthe, of Donk hebben hier niks gepresteerd en zijn naar het buitenland getransfereerd.

Als we dat vergelijken met bijvoorbeeld Alves en Kezman, buitenlanders die in de Nederlandse competitie uitstekend speelden, dan is er nogal een verschil.

Ving net op dat er ook wat belangstelling is voor een aantal overbodige spelers als o.a. Bakrinogwat, Rommendahl, Gentenaar en Delorge...al denk ik wel dat je een ervaren speler in het 2e elftal moeten houden tussen die jonge gasten.

Denk dat die gasten bij elkaar nog wel een paar miljoen opleveren en zou met dat geld een transfer van Geert Arend Roorda (Heerenveen) financieren, die jongen heeft veel mogelijkheden. Hij is nu geblesseerd, dus is hij misschien nog voor een relatief betaalbare prijs te halen....
Ben je bovenstaande gasten ook nog eens kwijt van de loonlijst, scheelt dat ook zeker € 2,5 miljoen...Roorda slokt daar hoogstens tussen de 200 a 350.000 euries nog van op;).

Ach, de nieuwe Zlatan speelt al in het tweede van Ajax (Darko Bodul), dus ben niet bang voor de toekomst! :cool:

Ach, de nieuwe Zlatan speelt al in het tweede van Ajax (Darko Bodul), dus ben niet bang voor de toekomst! :cool:

Denk niet dat Darko het gaat redden, al is het natuurlijk een zeer goede speler;)...zie zelf wat meer in b.v. Toby Alderweireld, Jan Goossens en misschien Daley Blind.....de andere gasten in Jong Ajax komen denk ik net iets tekort.

Ving net op dat er ook wat belangstelling is voor een aantal overbodige spelers als o.a. Bakrinogwat, Rommendahl, Gentenaar en Delorge...al denk ik wel dat je een ervaren speler in het 2e elftal moeten houden tussen die jonge gasten.

Denk dat die gasten bij elkaar nog wel een paar miljoen opleveren en zou met dat geld een transfer van Geert Arend Roorda (Heerenveen) financieren, die jongen heeft veel mogelijkheden. Hij is nu geblesseerd, dus is hij misschien nog voor een relatief betaalbare prijs te halen....
Ben je bovenstaande gasten ook nog eens kwijt van de loonlijst, scheelt dat ook zeker € 2,5 miljoen...Roorda slokt daar hoogstens tussen de 200 a 350.000 euries nog van op;).

die pingpong of zoiets word ook nog wel wat voor ajax hopelijk behoud feyenoord nou ook eindelijk eens zijn jeugd en drie spelen er al in het eerste dus hopelijk investeert feyenoord nou eens in zijn jeugd dan 40 jarigen halen.

Denk niet dat Darko het gaat redden, al is het natuurlijk een zeer goede speler;)...zie zelf wat meer in b.v. Toby Alderweireld, Jan Goossens en misschien Daley Blind.....de andere gasten in Jong Ajax komen denk ik net iets tekort.

Rodney Sneijder?

Jan Goossens, is dat de broer van John Goossens? :D

Darko Bodul is qua postuur en bouw gelijk aan Zlatan. Daar houdt het verder ook wel een beetje op.

Rodney Sneijder en Daley Blind komen er inderdaad zeker weten wel. Dan heb je inderdaad nog Goossens die dicht tegen het eerste aanzit, en Jan Arie van der Heyden die zich ook steeds beter ontwikkeld. Laatstgenoemde is een prachtige voetballer om naar te kijken trouwens, echt een stylist.

Mijn kennis over Jong Ajax reikt niet verder dan Football Manager 2009 feitjes.

De Nederlandse divisie stelt niet meer voor, maar het Nederlandse voetbal daarintegen wel. Als je kijkt hoeveel Nederlanders er bij absolute topclubs in Europa spelen is dat echt ongelooflijk. Zolang de Nederlandse topclubs de talenten blijven opleiding gaat het prima. Als er nu ook nog een wet zou komen dat jeugdspelers tot minimaal hun 18e levensjaar in Nederland moeten blijven voetballen, zou dat helemaal mooi zijn. Want in Engeland is het tegenwoordig doodnormaal om ventjes van 13/14/15 uit andere landen te halen.

ja en daar gaat het nou net om , het is toch niet meer leuk zo , als die jonge gasten al een scheet laten bijv worden ze al verkocht - je kan zo niet meer genieten van je eigen cluppie en daar gaat het toch om

overigens zijn de resultaten van de nederlandse teams europees gezien toch heel behoorlijk (op feyenoord na, maar dat is logisch).

overigens zijn de resultaten van de nederlandse teams europees gezien toch heel behoorlijk (op feyenoord na, maar dat is logisch).

Ajax speelt niet het beste spel hoor dus ze gaan echt die cup niet winnen gun het Ajax ook niet maar de rest van de nederlandse ploegen wel.

Ben ook geen Ajax-fan, maar de Uefa-cup zou ik ze wel gunnen. Hoerenveen dan weer absoluut niet. :D

Hoop dat die vanavond met een nulletje of 5 vernederd worden.

Rodney Snijder gaat ook zeker de selectie halen;) maar dat zal nog een paar jaartjes duren, zo lopen er in de jeugd nog 2 a 3 jongens waarvan je nu al kunt inschatten dat ze de "Toekomst" zullen ontgroeien:cool:.

Ik vind dat Ajax een veel beter beleid is gaan hanteren dit jaar, puur gaan voor eigen kweek en alleen versterkingen van buiten als ze dat ook echt zijn.
Als je een talent als van Wolfswinkel of Roorda binnen kunt halen voor schappelijke bedragen moet je dat denk ik ook overwegen....al denk ik dat
deze jongens al minimaal tussen de 3 a 4 miljoen moeten kosten.
Die 16 miljoen die Ajax deze zomer betaalde voor die suliman, vind ik buiten proporties...hooguit 3 a 4 miljoen hadden ze aan Heerenveen moeten betalen + Delorge of zo:o, heb een beetje mijn bedenkingen of je dat geld ooit nog op hem terug zal verdienen.

Rodney Snijder gaat ook zeker de selectie halen;) maar dat zal nog een paar jaartjes duren, zo lopen er in de jeugd nog 2 a 3 jongens waarvan je nu al kunt inschatten dat ze de "Toekomst" zullen ontgroeien:cool:.

Ik vind dat Ajax een veel beter beleid is gaan hanteren dit jaar, puur gaan voor eigen kweek en alleen versterkingen van buiten als ze dat ook echt zijn.
Als je een talent als van Wolfswinkel of Roorda binnen kunt halen voor schappelijke bedragen moet je dat denk ik ook overwegen....al denk ik dat
deze jongens al minimaal tussen de 3 a 4 miljoen moeten kosten.
Die 16 miljoen die Ajax deze zomer betaalde voor die suliman, vind ik buiten proporties...hooguit 3 a 4 miljoen hadden ze aan Heerenveen moeten betalen + Delorge of zo:o, heb een beetje mijn bedenkingen of je dat geld ooit nog op hem terug zal verdienen.

Dat is het probleem als je zelf eerst flink cashed op 1 van je spelers. Elke club in Nederland weet precies wat Ajax heeft verdient aan de verkoop van Sneijder, Babel en de Mul en gaan dus absurde bedragen vragen als Ajax komt. De directeur van FC Groningen roept nu al dat er "Sulejmani achtige bedragen" geboden moeten worden om Berg los te weken. Ze roepen keihard dat ze de spelers niet willen verkopen, maar ondertussen houden ze zelf het geruchtencircuit op peil met dit soort uitspraken. Vanuit Ajax is er altijd ontkend dat er interesse is voor Marcus Berg, al zal deze er heus wel zijn. De directeur van FC Groningen zit zich nu al te verheugen op de onderhandelingen met Ajax om eens flink te cashen, zelfde geld voor Vitesse met van Wolfswinkel. Die van Hintum heeft ook alweer geroepen dat van Wolfswinkel het volle pond moet opleveren en dat Ajax lachend weg wordt gestuurd als ze 2 miljoen bieden. Dit terwijl deze speler een half jaar geleden misschien €500,000 had gekost. Het is moeilijk voor Ajax om binnen Nederland nog spelers te kopen voor een normale prijs.

Terug
Naar boven