XXL Nutrition

I am ****ed

Zeker geen bullshit. Kom maar eens met bewijs dat gezonde volwassen mannen grote schade oplopen door AAS gebruik (dus geen personen met erfelijke aandoeningen)

Zelfs in de wereld van prof bodybuilding zijn het aantal slachtoffers op 1 a 2 handen te tellen. En waarschijnlijk komt dit door duretica.

Die zijn er jammergenoeg hoor...

-BEKENDE krachtsporters vallen met bosjes door hartkwalen (maar ook minder bekende die de media niet halen)
-Testosteron is BEWEZEN het goeie cholesterol te verlagen wat op zijn beurt zorgt voor stugge bloedvaten die horen soepel te zijn! Dit trok een jaar of 5 geleden mijn aandacht al en ben me gaan verdiepen in het feit waarom zoveel krachtsporters aan een hartaanval sterven. De reden is (en dat als enige nodige faktor in studies bewezen) te laag HDL!

Als ik me in al die jaren om 1 ding ernstig zorgen gemaakt heb op overmatig AAS gebruik is het wel mn tikker. Ben zelfs naar de cardioloog geweest voor mn hartritmestoornissen. Als je tikker plots IN RUST (dus zonder inspanning) 3x zo hard begint te kloppen begin je je wel zorgen te maken... Ik denk nu wel dat het te maken had met de combi recreatieve drugs en AAS want sinds ik van de xtc en de coke af ben (al meer als 2 jaar) is het gelukkig weg (niks om fier op te zijn maar goed als ik iets zeg geef ik jullie het volledige plaatje ;) )

Feit blijft en knoop dit goed in jullie oortjes:

AAS-gebruiker = verhoogde kans op hart-en bloedvaten!

Jij zat op 2.x gr test per week en ze weten niet dat je het doet ?! :D

Ik koop ook huizen op mijn 20ste:) hoef ik mijn 10 kilo test niet te verbergen voor mijn mammie

Iemand die alleen maar fastfood eet heeft ook flink kans op hart en vaatziektes. En daarom doen sommige onder ons ook korte kuurtjes zodat het cholesterol niet teveel opstapelt omdat het niet kan omgezet worden in hormonen omdat je die al genoeg toegedient krijgt.

En overigens is het bullshit wat jij zegt flex kijk hier maar,

2. Does testosterone increase the risk of heart disease? Difficult question, but several
studies show that testosterone actually reduces heart disease risks and complications.
"Shapiro, J. et al. (1 999) Amer. J. Ther. 6(3): 1 67-74
**Zmuda, J.M., et al. (1 997) 1 30(1 -2): 1 99-202 (Atherosclerosis)
**Zmuda, J.M., et al. (1 997) AM. J. Epidemiol. 1 46 (8): 609-61 7
**Salke, R.C., et al (1 985) Med Sci. Sports Exer. 1 7 (6):701 -4
3. Actually, testosterone has been shown to have a positive effect upon high-density-lipoprotein
/(HDL) cholesterol levels.
**Zhao, S; L; X;and and Wang, Z., (1 998) Hunan I Ko Ta Hseah Pao. 23(3): 299
**Barrett-Connor, E. I. (1995) Diabete. Metab. 21 (3) : 156-61
4. Testosterone has been shown to significantly improve chronic angina as well as myocardio
ischemia from exercise.
**English, K.M.et al. (2000) Circulation. 1 02(1 6):1 906-1 1
5. Speaking of heart risk factors, doesn't testosterone and AAS raise low density-lipoprotein
(the bad cholesterol-LDL) and Lipoprotein (a)? Actually the opposite is still the
truth. Testosterone has been shown to lower LDL and Lipoprotein (a)
**Zmunda, J.M. et al. (1 996) AM. J. Cardiol 77 (1 4): 1 244-7
**Rabijewski, M., et al. (1998) Pol. Arch. Med. Weun. 100 (3): 212-21
**Uyanik, B.S., et al. (1997)Jpn. Heart J. 38 (1): 73-82 **Zgliczynski,
S., et al. (1996) Atherosclerosis. 121 ( l ) :35-43.

Jij zat op 2.x gr test per week en ze weten niet dat je het doet ?! :D

héhé, toen ik mij eerste dianaboll pilletjes slikte sloeg ik helemaal para, deur op slot, muziek stil kijke of er niemand naar boven komt en snel snel die pilletje slikken :p

Iemand die alleen maar fastfood eet heeft ook flink kans op hart en vaatziektes. En daarom doen sommige onder ons ook korte kuurtjes zodat het cholesterol niet teveel opstapelt omdat het niet kan omgezet worden in hormonen omdat je die al genoeg toegedient krijgt.

En overigens is het bullshit wat jij zegt flex kijk hier maar,

2. Does testosteron increase the risk of heart disease? Difficult question, but several
studies show that testosteron actually reduces heart disease risks and complications.
"Shapiro, J. et al. (1 999) Amer. J. Ther. 6(3): 1 67-74
**Zmuda, J.M., et al. (1 997) 1 30(1 -2): 1 99-202 (Atherosclerosis)
**Zmuda, J.M., et al. (1 997) AM. J. Epidemiol. 1 46 (8): 609-61 7
**Salke, R.C., et al (1 985) Med Sci. Sports Exer. 1 7 (6):701 -4
3. Actually, testosteron has been shown to have a positive effect upon high-density-lipoprotein
/(HDL) cholesterol levels.
**Zhao, S; L; X;and and Wang, Z., (1 998) Hunan I Ko Ta Hseah Pao. 23(3): 299
**Barrett-Connor, E. I. (1995) Diabete. Metab. 21 (3) : 156-61
4. Testosterone has been shown to significantly improve chronic angina as well as myocardio
ischemia from exercise.
**English, K.M.et al. (2000) Circulation. 1 02(1 6):1 906-1 1
5. Speaking of heart risk factors, doesn't testosteron and AAS raise low density-lipoprotein
(the bad cholesterol-LDL) and Lipoprotein (a)? Actually the opposite is still the
truth. Testosterone has been shown to lower LDL and Lipoprotein (a)
**Zmunda, J.M. et al. (1 996) AM. J. Cardiol 77 (1 4): 1 244-7
**Rabijewski, M., et al. (1998) Pol. Arch. Med. Weun. 100 (3): 212-21
**Uyanik, B.S., et al. (1997)Jpn. Heart J. 38 (1): 73-82 **Zgliczynski,
S., et al. (1996) Atherosclerosis. 121 ( l ) :35-43.

Er zijn heus onderzoeken die aantonen dat je HDL door testosteron verlaagd word, maak je daar maar geen zorgen over. Ik heb het trouwens zelf in een bloedproef mogen ondervinden maar goed.

@ drycure: wat jij aantoont uit die studies is dat testosteron geen negatieve invloed heeft op LDL. Dus geen verhoging hiervan. Iets waar ik geen studies voor moet zien om het te geloven want dat wist ik al.

Wat ik aantoon en bewezen is, is dat testosteron HDL (het goeie cholesterol) verlaagt met de gekende gevolgen

Er zijn heus onderzoeken die aantonen dat je HDL door testosteron verlaagd word, maak je daar maar geen zorgen over. Ik heb het trouwens zelf in een bloedproef mogen ondervinden maar goed.

Ja, tuurlijk zoveel studies spreken mekaar tegen dat weet ik, maar niet ieder persoon is hetzelfde. En daarom moet je ook goed uitkijken als je aanleg voor iets hebt. Maar over het algemeen eten bb`ers vrij goed en nemen de nodige supplementen maarja niks is verzekerd. Onderzoeken zeggen soms heel weinig.

@ drycure: wat jij aantoont uit die studies is dat testosteron geen negatieve invloed heeft op LDL. Dus geen verhoging hiervan. Iets waar ik geen studies voor moet zien om het te geloven want dat wist ik al.

Wat ik aantoon en bewezen is, is dat testosteron HDL (het goeie cholesterol) verlaagt met de gekende gevolgen

Actually, testosteron has been shown to have a positive effect upon high-density-lipoprotein
/(HDL) cholesterol levels

Daaruit kan je concluderen dat die dus niet verlaagd werd. Goed lezen gab! ;)

Te laat ik had de GH al :D

Ik heb het trouwens eerlijk gezegd tegen mijn moeder. Ze vind het niet leuk maar het is niet anders. Ik heb ook al gezegd dat vanaf deze week IGF in de koelkast komt te staan. De HCG ligt tussen de chocola in de kelder en de AAS ligt gewoon in een kastje boven.

Eerlijk zijn en voorlichten lost een hoop van je problemen op. Tevens is het fijn dat mensen in je omgeving weten waar je mee bezig bent mocht er iets mis gaan.

Ja maar je ouders moeten er ook open voor staan.Jij hebt geluk denk ik maar er zijn zat ouders waarbij je gelijk op straat gezet word.

ik heb gewoon een wandkluis met ingebouwde koeling:D

kost wel wat...maar houd de mensen weg:D

Als je traint word je hart extra belast en als je kuurt zal dit nog een stapje erger zijn. Je bloeddruk kan stijgen tijdens een kuur en je
systeem word extra belast, je hart kan daardoor een flinke tik krijgen. Als er dan hartproblemen in de famillie zijn zou dit op de duur fataal kunnen zijn, vooral als je regelmatig kuurt.

Actually, testosteron has been shown to have a positive effect upon high-density-lipoprotein
/(HDL) cholesterol levels

Daaruit kan je concluderen dat die dus niet verlaagd werd. Goed lezen gab! ;)

A positive effect? Er zijn tal van studies die het tegendeel bewijzen. Hoeveel sterfgevallen moet je nog meer als bewijs? En ik moet het ook niet echt dat je zit te beweren dat ik "bullshit" vertel "gab"

Als ik hier iets post doe ik dat enkel als ik zeker ben van mn zaak, capiche?

deze discussies zijn ook al talloze keren gevoerd, het is en blijft een feit dat AAS ongezond en/of gevaarlijk is. door te weten waarmee je bezig bent kan je alleen de risico's verkleinen, maar nooit volledig uitsluiten. ik kan me wel goed voorstellen dat een gemiddeld iemand weinig last zal hebben van n kuurtje of 2 ... maar hoe weet jij dat jij ook gemiddeld bent en niet anders reageert op die shit? tis en blijft een risico

A positive effect? Er zijn tal van studies die het tegendeel bewijzen. Hoeveel sterfgevallen moet je nog meer als bewijs? En ik moet het ook niet echt dat je zit te beweren dat ik "bullshit" vertel "gab"

Als ik hier iets post doe ik dat enkel als ik zeker ben van mn zaak, capiche?

Ik zeg niet dat jij bullshit beweerd, geef aan dat studies elkaar behoorlijk tegen kunnen spreken. We weten allemaal dat AS slecht voor je is, dat is en blijft een feit. Maar je kan nooit weten hoe je leven eruit ziet over 20jaar. Dus is het ook maar de vraag wie gelijk heeft van ons, bij de een word hdl verhoogd bij de ander verlaagd. Hoe kan je dan echt weten wat er gaat gebeuren? Nou simpel dat weet je niet.

denk dat er niets anders op zit als een goed gesprek met je moeder waarin je moet proberen uit te leggen dat het niet zo gevaarlijk is als gezegd word(gaat heel moeilijk worden) of doen net zoals ik.Toen ik mijn eerste kuur had was spaans spul zaten bijsluiters bij ik spreek geen spaans vader wel dus zei ik eej pap vertaal dit eens even voor mij eeeuh toen wisten ze het dus ook gelijk :D
werd wel geaccepteerd dus

Terug
Naar boven