XXL Nutrition

I goes doggcrapp 2009

• Topic Starter Topic Starter
Update:
Nog 4 uur wachten voor ik weer kan trainen... :angstig: BUT I WANT IT NOOOWWWW!

Ik denk nu ook aan iets: Ik heb thuis nog een stack staan van MASS FX - HYPERDROL - 11OXO die binnenkort vervalt. Geen zin om dat door het toilet te spoelen, dus bij de start van m'n volgende deload (binnen een week of 2-3), ga ik deze stack nemen voor 8 weken (dan overlapt 't ongeveer met 1 DC-cycle).

M'n testosterongehalte staat normaliter tussen 450-500ng/dl en ik ben van plan om op 't einde van de cycle nog eens te testen, eens zien als die stack ook doet wat 't belooft m.a.w.

Geïnteresseerden kunnen dus terecht in deze log, ik ga geen extra log aanmaken bij de supps.

warom nog 4 uur wachten?

Vandaag was de motivatie om te trainen echt super. Ik verwachtte er dan ook veel van. :D

Incline BP (21x70) 17x75
Beetje vreemde wending. Volgens mij te weinig opwarming, want de verwachting was echt wel om meer reps te halen. Soit, een verbetering van 5kg, kan me nu volgende keer op reps concentreren.

DB overhead press (15x26) 17x26
Net een fail op de 18de rep, dus dit was een lekkere vooruitgang na de stagnatie van vorige keer.

Lateral raises (12x12 6x14) 10x12 7x14
Klein foutje gemaakt: schouderstretch na de presses gedaan :o Resulteert dat in een mindere prestatie, geen idee, maar voelde toch wat wranger aan.

CGBP (15x70) 14x72.5
Haha, die laatste rep duurde waarschijnlijk 10 seconden :D, maar ik heb 'm!!

BOR (15x72.5) 15x75
:)

seated cable rows (19x85) 18x90
:)

Dik tevreden over het totaal, beetje jammer van die inclines, maar goed, volgende keer weer wat verstandiger/meer opwarmen. Nog 3 trainingen te gaan en dan ga ik 2 weken op deload, want het herstel gaat weer ietsje langzamer (vooral onderrug).

Vraagje aan de volgers:

Momenteel doe ik de BOR met m'n torso op zo'n 30°, zonder deadstop (uiteraard, want met uitgestrekte armen komen de schijven niet op de grond). Zo hou ik de spanning ook op m'n rug.
Ik ben nu aan het denken als ik niet beter pendlay rows kan doen (torso parallel met vloer) + deadstop. Ik deed ze vroeger zo, maar ik denk dat ik dan ook meer "misbruik" kan maken van de situatie om tussen m'n reps wat te lang te pauzeren zeg maar. Wat denken jullie?

goed bezig bro :thumbs:

Zou het in u geval idd bij de BOR houden, of mss de yates row een keer proberen. met de handpalmen naar boven, werkt voor mij ook goed...

Goede bezig zo te zien.. zit er zelf ook aan te denken om met doggcrap te beginnen.

nice workout!

Persoonlijk doe ik een variant van BOR, nl op een (hoog) bankje liggend, zo kan je naar mijn mening je wel beter concentreren puur op de lats. Maar tricky question want 't is langs de andere kant ook wel belangrijk om die constante spanning op de onderrug te behouden...

Hier ben ik dan kerel. Zie een interessant schema... ben erg benieuwd naar je schema waar we het over hadden.

Ok, omdat je 't zo mooi vraagt :D
Dit eet ik op trainingsdagen:

1. 80g havermout + 30g whey + 300-400ml halfvolle melk + banaan

2. 150g kip/kalkoenfilet + 4 grote volkoren boterhammen

3. 150g kip/kalkoenfilet + 8 vital cracottes

4. 200g puree + 3 hamburgers (=225g)

Pre: 20g whey + 5g crea-mono (nu is dat voorlopig nog NOX-pump)

Post: 250ml cranberry juice + 10g whey + 5g creatine mono

5. 100g puree + 250g kipfilet/biefstuk/vis

6. 250g kwark + 3g visolie + handvol noten

Alles samen een kleine 3200kcal.
Op niet KT-dagen vervang ik maaltijd 4 door half zakje rijst + 250g vlees/vis en maaltijd 5 door 5 hele (omega-)eieren, en dat is zo'n slordige 2800kcal.

Nu ben ik zo'n anderhalve maand aan 't bulken, dus enige aanpassingen kunnen zeker nog gebeuren. Eerst zien hoe m'n vet% verloopt. Op 't einde van m'n zware cut, woog ik tegenaan de 70kg 8-9%. Laatste weging vorige week (of is het al 2 weken ???) was 74kg en ik zie nog altijd m'n 6 blokjeuuhhs, weliswaar ietsje vager :p dus ik denk dat ik goed zit. M'n enige probleem is die 2x pw cardio, die laat ik nogal geregeld voor wat 't is :o

Ja je kunt pendlay's gaan doen, en je hebt het zelf in de hand met dat pauzeren. Dus dat is geen excuus. Ik doe btw. de gewone pronated BOR ook parallel. Misschien idd een BOR met supinated grip doen. Of BOR met DB's...zoveel keus!:D

Heee indekay,

Ik probeer niet je trainingslogje te bevuilen met mijn vraag, maar even over de voeding.:D

Je ontbijt komt zeer sterk overeen met die van mij.

Daarna heb jij in de maaltijden na ontbijt een grotere inname aan eiwitten dan ik neem. Ik krijg de indruk meer dan 30gr. per maaltijd. Ik heb altijd aangenomen dat je lichaam ieder uur maximaal 30gr. aan eiwitten kan gebruiken voor spierherstel. De rest is voor onderhoud of gaat de toilet in.

Pre lijkt ook veel op die van mij. Dan neem ik ook stikstof (NOx) en creatine, geen whey. Omdat ik van mening ben dat tijdens het sporten je lichaam helemaal geen tijd heeft om spieren te herstellen of dat je dat helemaal niet moet willen. Dat gebeurt na de training. Complexe carbs als energiebron plus creatine werkt dan beter imo.

Na de training neem je maar weinig whey. Dan is de schade het grootst aan je spieren en is whey juist heel noodzakelijk. Misschien 20gr. meer nemen?
Zelf neem ik meteen na de training dextrose, snelle suikers om je lichaam een energie boost te geven om zo snel te kunnen herstellen. De whey vul ik aan met complexe carbs omdat die snelle carbs en de langzame eiwitten elkaar dan niet aanvullen.

Verder zie ik dat je laatste maaltijd ook weer eiwit rijk is. Daar neem ik altijd heel ongezond (niet clean) zakken chips of koekjes en nog wat whey. Zoals ik al eerder zei ik eet wat ik lekker vind en ben nooit zo clean bezig. :o

Ik zie dat je 74kg weegt, je zult dan ook een stuk kleiner dan mij zijn. 8-9% vet is bij mij altijd te laag geweest om optimaal resultaat uit een bulk te krijgen. Pas toen ik de 14% bereikte ging ik ineens hard vooruit. Mensen gingen toen ook ineens vragen of ik aan de AAS zit. Vooral deze laatste periode (nu mijn vet% nog hoger is), zelfs mijn vriendin die mij iedere dag ziet gaat nu twijfelen ;). Ik groei dan ook momenteel meer dan ik sommige gasten met een kuur zie doen.

3200kcal lijkt in mijn ogen weinig omdat ik over de 5000kcal heenga. Maar dat vergelijk gaat natuurlijk niet op omdat we verschillend lichaam hebben. Maar nu begrijp ik de 40%/40%/20% verhouding beter. Omdat mijn kcal hoger zit is dat een groot deel t.g.v. carb inname. Dus dan kom ik op 55%/30%/15% uit. In totaal zullen we qua eiwit innames gelijk uitkomen, echter ben jij een stuk lichter, dus in verhouding kom je dan idd op de 3gr/kg uit en ik op 2gr/kg uit.

Ben benieuwd wat je van mijn opmerkingen vindt.

Daarna heb jij in de maaltijden na ontbijt een grotere inname aan eiwitten dan ik neem. Ik krijg de indruk meer dan 30gr. per maaltijd. Ik heb altijd aangenomen dat je lichaam ieder uur maximaal 30gr. aan eiwitten kan gebruiken voor spierherstel. De rest is voor onderhoud of gaat de toilet in.

Dat dacht ik vroeger ook, maar die 30g is volgens mij te interpreteren als leidraad. 6-8 maaltijden @ 30g E komt sowieso neer op 180-240g E per dag, wat voor de gemiddelde/recreatieve bb'er voldoende moet zijn.
Ik ben gewoon uitgegaan van 30-40g eiwit per maaltijd, aangevuld met de nodige carbs/vetten.
Trainingsdagen komen bij mij op zo'n 250g E, niet-KT dagen op ongeveer 220g E.

Pre lijkt ook veel op die van mij. Dan neem ik ook stikstof (NOx) en creatine, geen whey. Omdat ik van mening ben dat tijdens het sporten je lichaam helemaal geen tijd heeft om spieren te herstellen of dat je dat helemaal niet moet willen. Dat gebeurt na de training. Complexe carbs als energiebron plus creatine werkt dan beter imo.

Na de training neem je maar weinig whey. Dan is de schade het grootst aan je spieren en is whey juist heel noodzakelijk. Misschien 20gr. meer nemen?
Zelf neem ik meteen na de training dextrose, snelle suikers om je lichaam een energie boost te geven om zo snel te kunnen herstellen. De whey vul ik aan met complexe carbs omdat die snelle carbs en de langzame eiwitten elkaar dan niet aanvullen.

Carbs zijn imo enkel strikt noodzakelijk bij ontbijt, pre en post wo. Ik eet minder carbs dan ooit en m'n trainingen verlopen energieker dan ooit, EN ik heb geen last van die vervelende bloat door de grote hoeveelheden carbs. Hamburgers als pre-wo-maaltijd heersen overigens :D

Als je rekent dat eiwitten ongeveer anderhalf uur nodig hebben om als aminozuren te pieken in het bloed, dan neem je best je whey voor training. Vlak na je training snelle suikers, die pieken in het bloed 5-10 minuten na inname. M.a.w. whey voor en dextrose na, zorgt ervoor dat je 2 pieken samenvallen. Ideaal dus.

Verder zie ik dat je laatste maaltijd ook weer eiwit rijk is. Daar neem ik altijd heel ongezond (niet clean) zakken chips of koekjes en nog wat whey. Zoals ik al eerder zei ik eet wat ik lekker vind en ben nooit zo clean bezig. :o

-Eiwitten zijn de basis van iedere maaltijd! Zie boven. Trouwens, jij eet toch ook eiwitrijk met je laatste maaltijd ---> whey.

-Ik eet ook wat ik lekker vind hoor (daar is m'n schema trouwens op gemaakt, zodat ik het zeker niet beu wordt), maar niet na 19-20u 's avonds. Ik ben van mening dat als je al boven onderhoud eet, dat alles wat je extra bijneemt (chips, koekjes) enkel maar nadelig werkt op je vet%. Maar in 't weekend eet ik sowieso ook wel eens een stuk chocolade, of een stuk taart... Tijdens werkdagen blijf ik echter 95% strikt.

Ik zie dat je 74kg weegt, je zult dan ook een stuk kleiner dan mij zijn. 8-9% vet is bij mij altijd te laag geweest om optimaal resultaat uit een bulk te krijgen. Pas toen ik de 14% bereikte ging ik ineens hard vooruit. Mensen gingen toen ook ineens vragen of ik aan de AAS zit. Vooral deze laatste periode (nu mijn vet% nog hoger is), zelfs mijn vriendin die mij iedere dag ziet gaat nu twijfelen ;). Ik groei dan ook momenteel meer dan ik sommige gasten met een kuur zie doen.

3200kcal lijkt in mijn ogen weinig omdat ik over de 5000kcal heenga. Maar dat vergelijk gaat natuurlijk niet op omdat we verschillend lichaam hebben. Maar nu begrijp ik de 40%/40%/20% verhouding beter. Omdat mijn kcal hoger zit is dat een groot deel t.g.v. carb inname. Dus dan kom ik op 55%/30%/15% uit. In totaal zullen we qua eiwit innames gelijk uitkomen, echter ben jij een stuk lichter, dus in verhouding kom je dan idd op de 3gr/kg uit en ik op 2gr/kg uit.

Ben benieuwd wat je van mijn opmerkingen vindt.

Ik ben 1m72. Ik stond op 8-9% op 't einde van de cut hé (begin december), nu sta ik terug op zo'n 11-12% ofzo. De eerste weken van de bulk, ben ik vlug weer een paar % gestegen, en nu stabiliseert dat een beetje heb ik de indruk.
De bedoeling is om ettelijke maanden aan een stuk door te bulken zonder hoger dan 15% uit te komen. 15% = cutten. 20% is te hoog (been there done that), de cut duurt te lang en je verliest te veel kracht, massa en motivatie als je maanden aan een stuk moet cutten om op 10% te raken.

Het feit dat je nu meer groeit dan sommigen met AAS doen, komt omdat je kon rekenen op spiergeheugen. De komende 3 maanden mag je blij zijn als je de helft haalt van wat je nu hebt gedaan.

Zo, dat was een hele boterham... :yarly:

Pre wo zit ik altijd met het probleem dat ik niet een half uur voor en na de NOx eiwitten tot me mag nemen. En die moet ik dan een half uur voor de training nemen (neem dan ook st. janskruid) dus vandaar dat ik de whey na de training neem.

Eiwitten moeten zeker in iedere maaltijd zitten, helemaal mee eens!

Draai jij wedstrijden dat je zo laag gaat zitten op 8%. Dat is erg droog ja. Maar je vet stijgt zelfs iets meer dan die van mij in een dirty bulk. Je zult zeer waarschijnlijk een tragere stofwisseling hebben.

Dat ik meer groei dan sommige met AAS is dat sommige nauwelijks zonder AAS groeien en zelfs met AAS weinig resultaat halen omdat hun voeding niet optimaal is. Een goed voorbeeld op dit forum is Luppie. Die heeft zijn basis niet op een rijtje en dan mag je ook geen wonderen verwachten. Bodybuilding vergt zoals je weet veel discipline zowel in training als in voeding als in rust.

Dat je lichaam 30gr eiwitten kan opnemen is al heeeeeeel lang geleden achterhaald.
Genoeg daarover te vinden in de search.

Draai jij wedstrijden dat je zo laag gaat zitten op 8%. Dat is erg droog ja. Maar je vet stijgt zelfs iets meer dan die van mij in een dirty bulk. Je zult zeer waarschijnlijk een tragere stofwisseling hebben.
Ik ken mensen die standaard op 5-6% zitten zonder ervoor op dieet te hoeven gaan. Dus daar hoef je geen "wedstrijdatleet" voor te zijn.

Nu het toch over procenten gaat. Net gemeten... 25mm totaal = 10,5% Minder dan verwacht dus. Gaat goed dus, ik kom goed aan en m'n vet% blijft gering.

Training van vandaag dan:

45° seated db curl (14x21) 15x21

Reverse curl (18x34) 15x36
Beetje last van m'n polsen weer. Volgende week tijdens deload de onderarmen wat ontzien.

db calve raise (24x16) 23x17

RDL (10x90 6x105) 8x95 6x110

Lunges (9x25 20x22) 8x29 20x23
Ik wissel na m'n opwarming de schijven op m'n dumbbells met de bedoeling 27 op te steken. Volle moed begin ik aan m'n uitstappen, aan 8 reps raak ik tegen failure aan, dus ik staak de oefening. Ik denk, nou 8x27 is niet slecht. Kom ik nadien tot de conclusie dat er 29kg op zat :eek: Lekkaahh :rocknana:

Sidebends 12x30 10x34

Commentaar: uiterst tevreden!!

Zeker een hele mooie training ja! Ook zware curls trouwens!
De RDL doe je gewoon straight setted toch?

Laatavondtraining vandaag:

Decline BP (19x82.5) 21x82.5

MP (18x47.5) 17x50

Dips (17xBW +15) 17xBW +15
Dit was even balen. Iedere keer een fail halverwege m'n laatste rep, waardoor ik uiteindelijk strand op een evenaring. Maar goed, volgende week is toch deload.

Lat pull (19x90) 18x92.5

DB Bor (18x36) 18x37

Floor wipers (12x30 12x35) 12x30 12x40

Geen slechte training, zeker wanneer je rekening houdt dat m'n pre-workout bestond uit een glas of 4 wijn en een Irish coffe :D De côte a l'os met frieten even terzijde gelaten :p

Discobar "Storm of the light's bane"

Terug
Naar boven