XXL Nutrition

I love NL - boerka moet kunnen volgens PVDA

roxxe

Massive Warrior
10.000 berichten
Waardering
14
Een boerka op straat moet kunnen. Maar het is niet wenselijk als het een belemmering is bij het werk in, bijvoorbeeld, openbare functies of banen waarbij menselijk contact belangrijk is.

Dat zei PvdA-minister Ella Vogelaar, de kersverse minister voor Wonen, Wijken en Integratie, gisteravond in het televisieprogramma Nova. Eerder was al bekend dat het nieuwe kabinet wél van plan is om het dragen van gelaatsbedekkende kleding te verbieden als dat voor de handhaving van de openbare orde nodig is.

De vorige minister die over integratie ging, Rita Verdonk, had juist een algeheel verbod op boerka's bepleit.

FOK!frontpage / Nieuws / 'Boerka op straat moet kunnen'

Hmja, kijk ergens vind ik ook wel dat iedereen zou moeten mogen bepalen hoe ze zich kleden, als jij als clown over straat wil lopen moet je dat ook gewoon zelf weten. Als ik er zo objectief mogelijk tegen aan kijk is het eigenlijk van de zotte dat een overheid zou moeten gaan bepalen wat je niet aan mag trekken. In het daglicht van de ontwikkelingen omtrent terrorisme, extreem fundamentalisme kan ik me voorstellen dat er anders tegen aangekeken wordt door het gros maar mischien moeten we ons eens gaan afvragen waar we voor willen staan als land en maatschappij en ons niet laten afleiden door tijdelijke tedensen in het grote geheel.

• Topic Starter Topic Starter
De Turkse president Ahmet Necdet Sezer zal tijdens het staatsbezoek dat koningin Beatrix, kroonprins Willem-Alexander en prinses Máxima volgende week afleggen aan Turkije, niet aanwezig zijn bij het concert dat onze koningin tijdens het bezoek zal aanbieden. Volgens een officiële lezing verbiedt het Turkse protocol de president aanwezig te zijn.

De ware reden is volgens ingewijden dat er tijdens het concert van het Nederlands Blazers Ensemble en op de aansluitende receptie, er vrouwelijke gasten zullen zijn die een hoofddoekje dragen. In Turkije is het al sinds 1924 verboden om een hoofddoek te dragen in openbare gebouwen. De Turkse president mag daarom als hoogste Turkse gezagsdrager niet aanwezig zijn als er in openbare gebouwen vrouwen hoofddoekjes dragen. Naar verluidt was Sezer om dezelfde reden ook afwezig bij de gala-avond die de Zweedse koning Carl Gustaf en koningin Silvia tijdens hun staatsbezoek aan Turkije aanboden.

De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) zegt dat de afzegging van Sezer niet als een verrassing komt en 'gerespecteerd' wordt. Koningin Beatrix logeert tijdens haar staatsbezoek in het persoonlijk gastenverblijf van president Sezer in Istanboel.

lol de wereld draait door :roflol:

Omdat je niet kan zien wie of wat je tegen over je hebt staan als diegene een boerka op heeft.
Een boerka kan je vergelijke met een bivak muts het maakt jezelf onherkenbaar....

en een bivak muts is ook toch verbode...dus waarom een uitzondering voor dat.

Boerka

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Omdat je niet kan zien wie of wat je tegen over je hebt staan als diegene een boerka op heeft.
Een boerka kan je vergelijke met een bivak muts het maakt jezelf onherkenbaar....

en een bivak muts is ook toch verbode...dus waarom een uitzondering voor dat.

Boerka

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Hm ik heb me eigenlijk nooit beseft dat een bivakmuts verboden is, maar dat is dan ook wel een specifiek kledingstuk om jezelf onidentificeerbaar te maken.

Ik blijf het een eng idee vinden dat een overheid moet gaan bepalen wat je wel of niet aan mag doen. Als die vrouwen voortaan door het leven gaan in het openbaar met een pruik op en clownssmink, dat mag dan wel?

Wedden dat ik gezeik kijg als ik met een bivakmuts over straat ga?
Het is positieve discriminatie wat ik je brom.

Een burka heeft praktische nadelen en heeft op geen enkele wijze raakvlakken met de Nederlandse cultuur. Sterker nog, het vraagt een aanpassing van mensen die niet (zeer strikt) het Moslim geloof aanhangen. De meeste mensen in dit land zijn een burka niet gewend om het voorzichtig uit te drukken.

Mijn vraag is, wat rechtvaardigt die aanpassing van niet-moslims aan een cultuurverschijnsel wat niet in dit land thuishoort of ooit heeft thuisgehoord?

Als die moslima's zich kuis willen kleden dan kunnen ze toch wel Staphorster klederdracht aandoen? Dat vinden de toeristen ook nog eens leuk & authenthiek. :)

Kijk, Moslima's in klederdracht. Ik kon geen foto vinden zonder tralies. Zal ik een klacht indienen bij het meldpunt voor discriminatie vanwegde de demonisering van klederdracht?

Nederland is echt wel een lachen land, ik wilde eerst nog emigreren, maar ik blijf nog effe :D

Hm ik heb me eigenlijk nooit beseft dat een bivakmuts verboden is, maar dat is dan ook wel een specifiek kledingstuk om jezelf onidentificeerbaar te maken.

Ik blijf het een eng idee vinden dat een overheid moet gaan bepalen wat je wel of niet aan mag doen. Als die vrouwen voortaan door het leven gaan in het openbaar met een pruik op en clownssmink, dat mag dan wel?

je hebt ook wel gelijk,

zo moet het ook niet worden ,
maar toch die die boerka,s is iets apparts

Wees hip, draag een burka... :thumbup:

Wedden dat ik gezeik kijg als ik met een bivakmuts over straat ga?
Het is positieve discriminatie wat ik je brom.

Een burka heeft praktische nadelen en heeft op geen enkele wijze raakvlakken met de Nederlandse cultuur. Sterker nog, het vraagt een aanpassing van mensen die niet (zeer strikt) het Moslim geloof aanhangen. De meeste mensen in dit land zijn een burka niet gewend om het voorzichtig uit te drukken.

Mijn vraag is, wat rechtvaardigt die aanpassing van niet-moslims aan een cultuurverschijnsel wat niet in dit land thuishoort of ooit heeft thuisgehoord?

Als die moslima's zich kuis willen kleden dan kunnen ze toch wel Staphorster klederdracht aandoen? Dat vinden de toeristen ook nog eens leuk & authenthiek:)

:haha:

Ze zien er in clownsoutfit wel een stuk sympatieker uit, dat dan weer wel.

Leuk, pvda verdoet nu weer alles wat Rita opgebouwd heeft.

:roflol:

die reacties weer he hiier, in Turkije nb een Islamitisch land is de hoofddoek in publieke gebouwen al sinds 1924 verboden.

Holland is in 2007 nog steeds aan het kloten erover, WAAR zijn ze hier in godsnaam mee bezig en ten tweede al die moslims die kostte wat kost met een hoofddoek op willen hebben lopen de beleidsbepalers gewoon te ****en volgens mij.

PVDA terug in de regering krijgen we dit geouweteringhoer weer. Wat een KK-partij is het toch ook. We gaan weer helemaal terug naar af. Tyfuszooi.

lopen de beleidsbepalers gewoon te ****en volgens mij.

Dus ik ben niet de enige die wel eens denkt dat de dames en heren politici op de vrijdagmiddag met z'n allen giechelend in de kroeg zitten te bekokstoven met wel "nieuwe plannen & beleid" ze het plebs nu weer over de zeik kunnen helpen?
Vrijdag verzinnen ze wat, dat laten ze nog dezelfde middag 'uitlekken'. En maandag ochtend liggen ze met z'n allen compleet dubbel om de hysterische krantenkoppen in de Telegraaf. Wie zei ook alweer dat politici geen humor hebben?:D

Terug
Naar boven