MuscleMeat

Iemand ervaring met Hypertrophy Specific Training?

beejot

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
1m78
Hallo allemaal,

bij dezen dus mijn vraag, heeft iemand ervaring met Hypertrophy Specific Training? Zoiets als dit dus: http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?threadid=280813&CJAID=10409943&CJPID=4003003

Ik wil graag overstappen van de 'traditionele split' naar dit schema, maar wat mij vooral tegenhoud is de intensiteit van deze training. Met 5 van de 6 keer trainen ga je niet tot je max maar blijf je daar onder. Dit terwijl ik gewent ben om veel oefeningen gewoon tot failure uit te voeren. Zijn hier mensen die volgens deze manier (of ongeveer) trainen en die hier wat over kunnen vertellen? Voordat ik straks 2 cycles van 8 weken verder ben en er geen ruk mee vooruitkom.

Sorry als de vraag al eens gesteld is, heb wel gezocht op het forum maar kon er hier niet echt duidelijk een antwoord op vinden.

Alvast bedankt.

---------- Post toegevoegd Wed 27 Jun 2012 om 18:30 ----------

Even ter verduidelijking want de vraag, wat zijn je doelen? is te verwachten, ik wil voornamelijk op massa gaan trainen, iets minder gericht op kracht. In procenten: 65% Massa - 35% kracht :D

Dat schema ziet er wel aardig uit. Er zijn ook vele variaties, maar imo het merendeel crap (teveel oefeningen).
Ben je zelf al een degelijk beest dat je denkt te kunnen bepalen dat trainen tot faillure tot groei/vooruitgang leidt? Constant trainen tot faillure leidt juist snel tot stagnatie in groei. Succes.

Dat schema ziet er wel aardig uit. Er zijn ook vele variaties, maar imo het merendeel crap (teveel oefeningen).
Ben je zelf al een degelijk beest dat je denkt te kunnen bepalen dat trainen tot faillure tot groei/vooruitgang leidt? Constant trainen tot faillure leidt juist snel tot stagnatie in groei. Succes.

+1

Ik heb HST ooit een half jaar gedaan maar ben er niet veel mee opgeschoten. Werd er vooral droger van i.p.v dat ik er massa mee aanzette. Krachtgericht/PL gericht trainen met daarom heen pompen werkt beter voor massa in mijn geval. Mischien dat het voor jou wel werkt maar ik denk dat je beter de sig van a1s kan volgen of 5x5/stronglifts en mischien nog wel starting strength als je nog niet zo lang traint.

Vanwege het gebrek aan afwisseling van prikkeling bedoel je hiermee?

Nee, omdat je centraal zenuwstelsel dit niet gaat trekken op de lange termijn. Als je vaak tot failure gaat kan je ook DOMS krijgen.

Heb het zelf ondervonden dat mijn groei zo goed als stopte. Sinds dien train ik ook met hypertrophy.

On topic:

Ik cycle een ME (8 reps 4 sets) en een DE (12 reps 3 sets) op een Ub/Lb split 4 keer per week. Na 2 microcycles (4 weken) heb ik een deload weekje.

Ik heb laatst mijn schema gepost met daaronder een aantal leuke links over hyperthropy, miss leuk om te lezen. (zou het zelf linken maar reageer vanaf mobiel).

• Topic Starter Topic Starter
Oke thanks iedereen voor de antwoorden!! Ik heb mij denk ik niet helemaal duidelijk geformuleerd. Het is niet dat ik elke set die ik doe tot failure train, maar ik ben wel gewend aan zware sets met maximaal 8 herhalingen. Elke training ga je toch flink kapot de gym uit maar ik heb het idee dat dat dus met dit schema minder is. Ik train nu ongeveer 21 maanden. Kom van ong. 53 kg af met zeer serieuze eetproblemen. Zit nu op mijn max op ongeveer 68 kg, en dit heb ik nu al sinds de winter. Daar ben ik klaar mee, ik wil gewoon eens flink stijgen in gewicht en spiermassa aankomen..

Ik heb een aantal cycles gedaan met hst, maar werkte niet voor mij. Ik vond het theoretisch wel goed klinken maar was dus teleurgesteld. Maar ik snap je probleem ook niet zo, je bent van 53 kg naar 68 kg gegaan in nog geen 2 jaar, dat is +15 kg en + 28% aan massa !! en nu gaat t even wat langzamer...ja...

Nee, omdat je centraal zenuwstelsel dit niet gaat trekken op de lange termijn. Als je vaak tot failure gaat kan je ook DOMS krijgen.

Heb het zelf ondervonden dat mijn groei zo goed als stopte. Sinds dien train ik ook met hypertrophy.

Je bedoelt Delayed onset muscle soreness? Je snapt dat dit een luxe term is voor spierpijn?

Niet trainen tot falen is geen prikkel voor je spier om te groeien maar een belasting. Je spier heeft dan geen reden om zich aan te passen.

Terug
Naar boven