AndroidHealthClinic

If

:p

Maar niet iedereen kan of wil die onderzoeken vinden/lezen en als je dan iets roep zonder een een bron erbij dan heeft de persoon in kwestie totaal niks aan je uitspraak (ik ook niet :D)

---------- Toegevoegd om 11:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:12 ----------

Naar mijn weten is dat is dat cal. gebrek ook resulteert in toename van het corticosteron hormoon. Op de meeste sites reppen ze geen woord hierover! Honger is stress en stress is verhoogd corticosteron!

Neem aan dat je met ''Honger'' de seintjes bedoeld waarvan het lichaam geadapteerd is aan je eet patroon? Dit patroon verbreek je over tijd en zal waarschijnlijk minimale effecten hebben.

:p

Maar niet iedereen kan of wil die onderzoeken vinden/lezen en als je dan iets roep zonder een een bron erbij dan heeft de persoon in kwestie totaal niks aan je uitspraak (ik ook niet :D)

---------- Toegevoegd om 11:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:12 ----------

Naar mijn weten is dat is dat cal. gebrek ook resulteert in toename van het corticosteron hormoon. Op de meeste sites reppen ze geen woord hierover! Honger is stress en stress is verhoogd corticosteron!

Een groot kcal tekort zorgt inderdaad voor stress op je lichaam. Niet vanwege honger, maar vanwege het hoge kcal tekort. Cardio is ook stress op het lichaam.
Het is allemaal niet zo'n grote factor, tenzij je echt een tekort van 700+ kcal gaat aanhouden met een laag vetpercentage.
Je kunt ook IF doen (in principe) met een kcal overschot, dus aan IF zelf ligt het niet.

Waarom niet dan als ik vragen mag?
---------- Toegevoegd om 08:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:33 ----------

Ik las dat LCHF heel goed samen gaat met IF, wat eten jullie zoal?

IF werkt alleen op korte termijn bij vrouwen.

Op (middel)lange termijn zorgt het bij vrouwen voor gezondheidsklachten.

Terug
Naar boven