XXL Nutrition

IFBB PRO Kris Dim hartaanval

Ze hebben het wel over een hartaanval, maar dat is het dus blijkbaar niet. Hij heeft een gescheurde aorta, oftewel aneurisme. Dat heeft niets met doping te maken, maar met de extreme belasting van krachttraining. Als dat zo uitwerkt, heb je gewoon pech. Misschien is het goed om eens de aorta te laten onderzoeken, je weet nooit of je misschien ook een vergrote aorta hebt opgelopen:

Door krachttraining kan aorta scheuren, zegt cardioloog

WTF. Dit is niet chill om te lezen voor een hypochonder persoon zoals ik:D.

Hoop het beste voor hem.

Hopen op een snelle recovery en dat ie weer snel mag trainen.

Ik vind dat Nes een punt heeft. Dat zijn de risico's van het vak. Als je 40 jaar rookt is de kans ook groot dat je longkanker krijgt. Dat heeft niets met pech te maken.

Hoewel ik het wel spijtig vind..

ja dan heb je pech dat jij wel longkanker krijgt en alle anderen die roken die het niet krijgen. ;)

als je nu weet AAS = hartaanval dan is het geen pech meer.

maar kim heeft gewoon de pech dat hij een hartaanval krijgt en al die anderen niet.

als iemand echt een uitspraak wil doen als komt van de AAS.
bewijs dan maar eens dat het aantal hartaanvallen in% in de vergelijking pro BB tot niet pro BB echt hoger licht.

ik ben nu wel benieuwd wat nu eigenlijk de oorzaak was.
ik neem aan dat je als pro BB als je met dat soort middelen bezig houd je ook geregeld een gezondheidscheck laat doen waar cholesterol, triglycerides en bloeddruk bv gemeten worden.

en trouwens nog anders wat.....
waarom zou je niet doen wat je wil
wat is eigenlijk de zin van het leven?
wat is het probleem aan extra risico nemen in je leven?

het zal mij echt mijn laatste bal jeuken of ik vandaag nog dood neerval aangezien ik echt niet zie dat het leven een hoger doel heeft ofzow.

ik geniet van het leven en laat mij door eventuele gezondheidsrisico's niet tegen houden iets niet te doen.

ja dan heb je pech dat jij wel longkanker krijgt en alle anderen die roken die het niet krijgen. ;)

als je nu weet AAS = hartaanval dan is het geen pech meer.

maar kim heeft gewoon de pech dat hij een hartaanval krijgt en al die anderen niet.

bewijs dan maar eens dat het aantal hartaanvallen in% in de vergelijking pro BB tot niet pro BB echt hoger licht.

ik ben nu wel benieuwd wat nu eigenlijk de oorzaak was.
ik neem aan dat je als pro BB als je met dat soort middelen bezig houd je ook geregeld een gezondheidscheck laat doen waar cholesterol, triglycerides en bloeddruk bv gemeten worden.

en trouwens nog anders wat.....
waarom zou je niet doen wat je wil
wat is eigenlijk de zin van het leven?
wat is het probleem aan extra risico nemen in je leven?

het zal mij echt mijn laatste bal jeuken of ik vandaag nog dood neerval aangezien ik echt niet zie dat het leven een hoger doel heeft ofzow.

ik geniet van het leven en laat mij door eventuele gezondheidsrisico's niet tegen houden iets niet te doen.

Ok.

Elefteriades' theorie is dat de mannen al een vergrootte aorta hadden, zonder dat ze het wisten. Dat is niet ongewoon. Bij zo'n vergrootte aorta iseigenlijk hetzelfde gebeurd als met een fietsband waar de binnenband onderuit komt. De plotse pieken in de bloeddruk tijdens de krachttraining hebben bij de mannen het effect gehad van een scherp steentje op de weg.

Dus in hoeverre kun je zelf je aorta vergroten door krachttraining? De theorie is dat de mensen waarschijnlijk al een vergrote aorta hadden, dus toch een stukje aanleg dat meespeelt. Daarbij vond de beste cardioloog ook maar 5 gevallen in de literatuur en dossiers. Dat is zeer weinig op z'n minst. We kunnen alles wel gaan uitzoeken maar ik denk dat de kans op een gescheurde aorta toch behoorlijk beperkt is.

Het is maar wat je wilt bereiken denk ik. De één wil dit, de ander wilt dat.. Kris Dim zijn wens was om een goede prof bodybuilder te zijn/worden. Helaas treft hem nu dit.. :(

Vraag maar aan iedere willekeurig prof BB'er of zij AAS gebruiken. Niemand zal positief instemen, waarom ? Omdat het verboden is denk ik, de vraag rest dan waarom zou het dan verboden zijn ?

Enigste manier om het te testen zou zijn om mensen op medicatieve, en verantwoorde basis AAS te geven, en dan de gevolgen te testen.. ( Er kleven risico's aan AAS, zeker in extreme mate, op basis van onderzoek zou men nooit mensen aan deze risico's vastleggen).

Maar is dit representatief voor hetgeen wat gebeurd bij pro bodybuilding? Hoe worden die fysieken gebouwd, niet op basis van een verantwoorde hoeveelheid, anders zouden er meer prof bodybuilders zijn..

Ik denk dat het belangrijk is om elkaar in hun waarde te laten.. De één zijn standpunt ligt hier, de ander ligt daar. Het is en blijft een verboden middel in Nederland, je kunt elkaar op een bodybuilding forum hierover afmaken, maar dat zou weinig zin hebben.. De enigste manier waarop je het zou kunnen veranderen is door het regeringsbeleid te kunnen veranderen.. Of te emigreren naar een land waar het wel toegestaan is..

Ligt het niet aan de hoeveelheid en soort trainingen wat sommige pro's net als Kris Dim onder begeleiding van de bekende Milos S. afwerken? Die zijn gruwelijk zwaar en belastend voor het lichaam, zie bijv. de dvd BFTO '06 met Kris en Milos. Misschien net iets teveel??......

Ligt het niet aan de hoeveelheid en soort trainingen wat sommige pro's net als Kris Dim onder begeleiding van de bekende Milos S. afwerken? Die zijn gruwelijk zwaar en belastend voor het lichaam, zie bijv. de dvd BFTO '06 met Kris en Milos. Misschien net iets teveel??......

nee

Ik denk dat deze vraag niet makkelijk beantwoord kan worden.

Zijn aorta schijnt gescheurd te zijn.. Iets wat zoals eerder gezegd is een keer of 5 is voorgekomen ( dat het bekend is iig).. Ik denk dat hierbij een combinatie van een heleboel factoren de doorslaggevende factor geweest moet zijn.. Maar dat zware training best een van de grote factoren geweest moet kunnen zijn.

Het voorval deed zich toch ook voor in een sportschool ( 'studio' ) geen idee wat ze er anders mee zouden bedoelen..

ja maar doorgaans maakt krachttraining ze toch sterker ???

Ik geloof al lang niet meer in toeval... het gebeurt te vaak

were the surgians upstairs?

Hopen dat ie er een beetje bovenop komt...

IDD sommige mensen krijgen op hun 13e een hartaanval/infarct met gevolg tot dood etc... ook metamorphen dat maakt geen reet uit.

Sommige mensen gaan o.a met zware shag door tot hun 100e

Er zijn mensen die direct waren neergestort na 850 MG ephedra.

voor sommige mensen is 4 koppen koffie per dag al een risico op vroegtijdig overlijden.

Dat de risico's groter zijn voor pro's okee maar als je kijtk naar bijv Arnold die heeft altijd al een hartaandoening gehad en had nooit ergens last van tot zijn 47e...

en zo kan je nog wel even doorgaan.

Het is dus nooit te zeggen hoe en wat.

En Nes is een zielig persoontje.

En beter die steroiden zo af en toe pakken als noob/amateur zijnde met verstand en een goede combinatie met een geschikt nakuurtje en het in de gaten houden van de lichamelijke condities dan je elke week klemzuipen aan de alcohol wat elke puber doet!!! + dan wijs komen doen op een forum

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Laten we nu niet altijd direct AAS te schuld geven. Ik word er zo moe van. Het lijkt wel dat we allemaal medicijnen hebben gestuurd.

• Topic Starter Topic Starter
update

found this at mayhem

Happy to report that Kris is doing very well this evening, it is 9:54 pm Friday night and he is sleeping soundly.

Doctors and nurses are blown away that he is doing so well!!! ( & LOOKING so well at this time!)

He won't be able to use his arms for awhile as of course they cut thru his sternum, so probably for Kris, sitting tight will be the hardest thing to do....
His blood pressure was high, so they want to get that back down to normal, but other than that... things are progressing beautifully at this time.

RYAN, ( SHADOW) thanks for chattin with me today......I will give u a buzz in the am...

Ryan is a wonderful friend to Kris, of course wanting to be silent but he made sure to set the record straight.

Most importantly is that we all remember Kris in our prayers. I know he would be very grateful.

& please, realize this can happen to anyone of us.

altijd erg om zo'n dingen te moeten horen maar hij is toch weer herstellende :thumbup:

...

Laatst bewerkt:
Jouw post slaat nergens op. Dus je moet en gebruiker zijn om hier te posten. Door dit soort dombo's zoals jij en je stomme opmerkingen geen wonder dat mensen bodybuilders zien als gebruikers en asocieren bodybuilders met anabolen. Er bestaan ook natural BB's en mensen die trainen zonder anabolen.

Anabolen is maar een kleine subforum hier dus hou liever dit soort dumb ass opmerkingen voor je.

En ja ik gebruik ook.

Als je je volgooit met chemicalien ... en een hartaanval krijgt ... ben je dan een pechvogel??

Ok, een pechvogel in je hoofd dat zo zwak bent om ooit aan die rotzooi
te beginnen!!!

Mijn post gaat hierover, als je met zulke opmerkingen gooit op een bb forum, ben je gewoon op een verkeerd forum. Of denkt ie dat er hier geen gebruikers zijn?

Wat ik opmaak uit zijn tweede zin, is dat ie geen respect heeft voor mensen die kuren, nou dan zit je hier toch echt verkeerd hoor.

Terug
Naar boven