MuscleMeat

Iifym

• Topic Starter Topic Starter
Somatotypes (endo/ecto/meso) bestaan niet en zijn bullshit

Clean/dirty foods bestaan niet en zijn bullshit

Continue.

Als dat jouw mening is prima. Er is zeker wel verschil tussen de bouw per mens, en of die in hoofdlijnen zijn gecategoriseerd tot endo/meso/ecto is een ander verhaal. Is een hoofdlijn/basis waar je, je op richt net als als die basis berekeningen denk aan het uitrekenen van je kcal behoefte.

Gezond/ongezond voedsel bestaat wel.

Continue.

Blijft vermakelijk hoe mensen fruit aanprijzen en spastisch doen over een mars.

Zuivere somatypes bestaan niet. Wil nog niet zeggen dat het bullshit is.

Als dat jouw mening is prima. Er is zeker wel verschil tussen de bouw per mens, en of die in hoofdlijnen zijn gecategoriseerd tot endo/meso/ecto is een ander verhaal. Is een hoofdlijn/basis waar je, je op richt net als als die basis berekeningen denk aan het uitrekenen van je kcal behoefte.

Gezond/ongezond voedsel bestaat wel.

Continue.

Graag een voorbeeld van ongezond voedsel en argumentatie waarom het ongezond is. Behalve arsenicum.

Het gaat om een calorie tekort. Al eet je pizza's; als er een calorie tekort is, zul je vermageren. Je maakt het jezelf alleen erg moeilijk. Ten eerste krijgt je lichaam minder voedingsstoffen binnen en zul je tekorten oplopen. Ten tweede stil je de honger niet met junkfood. Ten derde zul je met een dieet vol koolhydraten, meer vocht vasthouden.

Sjors: wat is er mis met fruit? Zat fruitsoorten met een lage GI waarde, en die dus jouw bloedsuiker niet zo laat stijgen, waardoor je dus ook niet met een waardeloze trek in zoet wordt achtergelaten. Denk aan druiven of mandarijnen. Iets anders is weer sinasappelsap. Daar zitten geen vezels in, en krijg je snelle KH's binnen. Met als gevolg: hogere insuline piek.

---------- Post added 13 September 2013 at 14:55 ----------

Graag een voorbeeld van ongezond voedsel en argumentatie waarom het ongezond is. Behalve arsenicum.
Transvetten.

Laatst bewerkt:
Het gaat om een calorie tekort. Al eet je pizza's; als er een calorie tekort is, zul je vermageren. Je maakt het jezelf alleen erg moeilijk. Ten eerste krijgt je lichaam minder voedingsstoffen binnen en zul je tekorten oplopen. Ten tweede stil je de honger niet met junkfood. Ten derde zul je met een dieet vol koolhydraten, meer vocht vasthouden.

Sjors: wat is er mis met fruit? Zat fruitsoorten met een lage GI waarde, en die dus jouw bloedsuiker niet zo laat stijgen, waardoor je dus ook niet met een waardeloze trek in zoet wordt achtergelaten. Denk aan druiven of mandarijnen. Iets anders is weer sinasappelsap. Daar zitten geen vezels in, en krijg je snelle KH's binnen. Met als gevolg: hogere insuline piek.

---------- Post added 13 September 2013 at 14:55 ----------

Transvetten.

Ben je terug crypto?

Beste dbbers,

Ik hoor al een lange tijd meerdere mensen praten over IIFYM. Zo van je kan eten wat je wilt zolang het maar in je macro's past en in de berekende kcal.

Stel je bent aan het cutten en hebt 2500 kcal nodig. Volgens al die IIFYMers zou je dus elke dag een twixx en een mars kunnen eten zolang het maar binnen die 2500 kcal valt en jij je proteine (2/3x je lichaamsgewicht) en vet (1x je lichaamsgewicht) maar binnen krijgt om te cutten.

Ik persoonlijk geloof hier niet in, ik weet 100% zeker dat wanneer ik volgens die IIFYM standaard zou cutten ik vetgains zou maken. Stel een twixx en een mars hebben net zoveel kcal als 50 gr noten, en je hebt je basis hoeveelheid e/k/v al binnen kan het toch niet zo zijn dat je lichaam beide voedselbronnen gelijkwaardig behandeld en ziet als 500kcal???????

Voor mij lijkt dit een sprookje die te mooi is om waar te zijn. Graag hoor ik jullie opvatting hierover!

Alvast bedankt.

[Link niet meer beschikbaar]

[Link niet meer beschikbaar]

En het is bewezen dat dit werkt bij een ieder, denk aan endomorph lichamen ? Want nogmaals dit klinkt allemaal vrij mooi, maar spreekt tegen het hele principe van fitness modelletjes die zeggen "only clean foods". En ook al die cliche afbeeldingen die zeggen "abs are made in the kitchen".

Dus de enige reden los van "gezondheid" is het enige verschil tussen die mars & twixx en noten dat je van die noten meer kan eten dan van die mars en twixx voor je bij die max kcal om te cutten zit.

Abs are made in the kitchen is toch niet contradictoir met wat ik zei over kcal tekort?

Voor alle haatzaaiers hier van, JAAH DIT KAN TOCH NIET, ZUS KAN TOCH NIET. Check mijn foto topic, ik deed ook aan IFFYM. Dit betekend natuurlijk niet dat ik dagelijks op snoep etc leefde. Maar at hier en daar wel eens een KFC etc.

Je kan kieze voor een twix, of een kipsalade. Vanuit gaand dat bij ong zelfde kcal hebben. Als je houd van honger lijden dan kun je de twix boven de kipsalade kiezen. Maar omdat ik graag veel eet ging ik vaak voor de negatieve kcals.

http://forum.dutchbodybuilding.com/f16/mesutys-lang-verwachte-transformation-photos-347567/

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Negatieve kcal...

Negatieve kcal

Negatieve kcal

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

brb negatieve kcal eten,

brb sixpack morgenochtend

tumblr_llrqp0P1lL1qdcyw6o1_250.gif

Terug
Naar boven