Fitness Seller

ik blijf teveel vet hebben

Zimbaba

Novice
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
87kg
Hallo, ik ben nieuw op dit forum omdat ik vroeger nooit problemen had met mijn gewicht. Ben altijd niet te dun en niet te dik geweest, niet erg gespierd maar je zag mijn sixpack wel. Ik sportte erg veel , 5 avonden in de week maar was 3 maanden gestopt. In die 3 maanden ben ik ongeveer 6 kilo aangekomen :S en weeg nu 71 kilo. Ook heb ik nu erg veel vet en dit zou ik graag willen aanpakken. mijn lichaamsvet percentage is 25,5 % , ik heb al geteld hoeveel kcal's ik dagelijks eet en ben tot de conclusie gekomen dat ik meer verbrand dan eet. Het probleem is dus dat ik toch nog teveel vet heb en dan vooral rond mijn buik.
Hieronder zie je wat ik eet en het aantal KCAL's
Basaal energie vebruik= 1803,1 KCAL
ben 1.76 lang weeg 71 kilo en ben 16jaar.
sochtends rond 7:00
4 sneetjes bruin brood
2 plakken kaas
1 beker melk
KCAL totaal: 530,8

11:00
2 sneetjes bruin brood
1 plak kaas
0,5 L water
KCAL totaal : 240,4

13:00
appel 1 x
snee bruin brood
honing 1 theelepel
KCAL totaal: 215,5
16:00
2 sneetjesbruin brood
1 plak kaas
0,5 L water
KCAL totaal :240,4 KCAL

avond eten is gewoon wat de pot schaft en meestal ligt dit rond de 510 KCAL.

Ik zit dus onder het mijn energie behoefte en train nu weer 5 keer per week, doe boksen dus is op hoog tempo training en er zit ook kracht training bij, daarbij jog ik 3 keer per week ongeveer 35 minuten.

Ik zou graag willen weten hoe ik ervoor kan zorgen dat ik meer vet verbrand, ik ben van plan om de plakken kaas te vervangen door honing, maar zijn er nog meer tips en manieren om vet te verliezen.

Alvast bedankt.

GRoeten Jim.

Lees de stickies, en haal die kaas van je brood en vervang dit door kipfilet of rookvlees.

30 minuten cardio na elke training + stickies lezen

Gek hé dat je niet afvalt.. Je eet ONDER je basaal energie verbruik!!!. Je BMR is je energie verbruik als je de hele dag op bed licht en niks doet. Dit aantal calorieën heb je nodig om je lichaamsfuncties te onderhouden. Je krijgt dus te weinig binnen om je lichaam goed werkende te houden! Je lichaam gaat in zo'n situatie op de slaapstand / spaarstand en dus vet vasthouden omdat je te weinig eet. Als je lichaam geen energie uit voeding kan halen zul je ook spieren gaan verbranden, is toch niet wat je wil?

Lees even opnieuw stickies en ga als een razende een goed voedingsschema maken ;)

Hoe je begint aan het maken van een goed voedingsschema
https://forum.bodybuilding.nl/topics/hoe-je-begint-aan-het-maken-van-een-goed-voedingsschema.68557/
Tips en tricks over voeding en dieet

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt allemaal, ik ga meer even grondig die stickies doorlezen en proberen een beter schema te maken. Hartstikke bedankt voor jullie tips.

Vooral eiwitten eten ( tot 3 maal je gewicht in gram)

op tweede plaats vetten. ook niet mee overdrijven, maar nodig voor een eiwitdieet te doen werken.

en de koolhydraten proberen zo laag mogelijk te houden. enkel smorgens wat, en rond je trainingen.

• Topic Starter Topic Starter
Hallo iedereen,
Heb nu lange tijd aan een dieet gewerkt en verschillende dingen geprobeerd, ik volg nu al een tijdje dit dieet dat ik heb ingevuld in een voedingsschema dat ik hier ergens vandaan heb gehaald. Maar om de een of andere reden val ik nog steeds niet af. Ik train ongeveer 5 keer per week, en doe er 4 keer in de week cardio bij. Het probleem is dus dat ik niet op een loopband ren, maar gewoon buiten en ik weet dus niet hoe ik erachter kan komen hoeveel KCAL ik verbruik... Weet iemand een alternatieve manier, dus niet op de loopband, om erachter te komen hoeveel kcal ik verbruik tijdens het hardlopen.

Bijlagen

Verdeel je calorieën meer over de dag. Dus niet zoveel mogelijk in 1 maaltijd stoppen en daarna maar een beetje aanmodderen. Ook mis ik groente en fruit..

Fruit word je niet dik van dat is onzin. Te dik word je van Teveel zo simpel is het. Als je echt zekerheid wil neem dan fruit alleen 's ochtends en voor de training ;)

Minder KH, meer vet. Tesnoods eiwitten ook wat opschroeven.

Kerel,je moet gewoon wat geduld hebben. Als je 4 keer in de week gaat lopen en je onder je onderhoud eet gaan die kilo's er zeker af. Gewoon nog een maand of 2 verderdoen en je merkt duidelijk verschil.

Gek hé dat je niet afvalt.. Je eet ONDER je basaal energie verbruik!!!. Je BMR is je energie verbruik als je de hele dag op bed licht en niks doet. Dit aantal calorieën heb je nodig om je lichaamsfuncties te onderhouden. Je krijgt dus te weinig binnen om je lichaam goed werkende te houden! Je lichaam gaat in zo'n situatie op de slaapstand / spaarstand en dus vet vasthouden omdat je te weinig eet.

Hou toch eens alsjeblieft op met die onzin. Mensen die ergens zijn gestrand en NIETS eten die vallen binnen 2 maanden gewoon datgene af dat ze aan energie missen.

Eens van het Minnesota Starvation Experiment gehoord? Mensen gingen op 1800 kcals per dag. Ietsje meer (100 kcal) dan de topicstarter, echter hun normale inname lag op 3200 kcals. Het resultaat was dat het lichaam dmv energiebesparing amper wat tegenwicht kon brengen. Maw: de invloed van het starvation mode effect was verwaarloosbaar.

Een foto:

Starvation-subject-minnesota-experiment.jpg

Hoe ongeloofwaardig ook:

Ga je slechts een paar honderd kcals onder je verbruik zitten? Dan val je af!

Ga je er echter ineens nog vele honderenden kcals meer onder zitten? Dan ineens kan het lichaam op magische wijze het tekort, nu het ineens ZO GROOT is geworden, volledig compenseren door 'vet vast te houden'. Dus anders dan juist datgene wat logisch zou zijn: het verbruiken van de reserves (in een tijd van schaarste), zou het lichaam het tegenovergestelde doen: vetten (energiereserves) behouden. Waarvoor dan? Om het op te sparen tot in de eeuwigheid? Of totdat al je spierweefsel helemaal weggeteerd is, zodat het lichaam helemaal niet meer in staat is om voedsel te vergaren (lees: jagen) en zodoende met het bespaarde vet een rustige dood kan sterven... Je bent toch hopelijk met me eens dat dit te zot voor woorden zou zijn als dat waar was?

Laatst bewerkt:
Hou toch eens alsjeblieft op met die onzin. Mensen die ergens zijn gestrand en NIETS eten die vallen binnen 2 maanden gewoon datgene af dat ze aan energie missen.

Eens van het Minnesota Starvation Experiment gehoord? Mensen gingen op 1800 kcals per dag. Ietsje meer (100 kcal) dan de topicstarter, echter hun normale inname lag op 3200 kcals. Het resultaat was dat het lichaam dmv energiebesparing amper wat tegenwicht kon brengen. Maw: de invloed van het starvation mode effect was verwaarloosbaar.

Een foto:

Starvation-subject-minnesota-experiment.jpg

Hoe ongeloofwaardig ook:

Ga je slechts een paar honderd kcals onder je verbruik zitten? Dan val je af!

Ga je er echter ineens nog vele honderenden kcals meer onder zitten? Dan ineens kan het lichaam op magische wijze het tekort, nu het ineens ZO GROOT is geworden, volledig compenseren door 'vet vast te houden'. Dus anders dan juist datgene wat logisch zou zijn: het verbruiken van de reserves (in een tijd van schaarste), zou het lichaam het tegenovergestelde doen: vetten (energiereserves) behouden. Waarvoor dan? Om het op te sparen tot in de eeuwigheid? Of totdat al je spierweefsel helemaal weggeteerd is, zodat het lichaam helemaal niet meer in staat is om voedsel te vergaren (lees: jagen) en zodoende met het bespaarde vet een rustige dood kan sterven... Je bent toch hopelijk met me eens dat dit te zot voor woorden zou zijn als dat waar was?

Dat is volgens mij de meest hardnekkige mythe hier op dbb, lol.

Brood blaast op. Eet minder brood verlies je ook weer 1 cm buik omvang ;) En nog meer als je helemaal geen brood eet.

Btw:
Man, 16 jaar
Je weegt 71 kg bij 176 cm en je vetpercentage is 25,5 ???

tip, vervang je volle melk door water of een whey shake

Dan heeft ts dus zeer weinig spiermassa.

Lijkt me waarschijnlijker dat die vetmeting niet klopt. En als die meting wel klopt lijkt het me verstandiger dat ts zich op de aller eerste plaats gaat focussen op spiermassa.

Terug
Naar boven