XXL Nutrition

Ik heb SERIEUS een ruim miljoen door me eigen neus geboord....

De geruchten gaan dat hij aan de rand bij mariahoeve is gevallen...dus als het goed is niet bij me in de straat.
Dan blijft er 13.9miljoen over. Nu hopen dat er 100mensen zijn met gem 2loten de man. Dan is zo'n lot nog maar 7000waard...dat beperkt de schade :P

13.900.000 : 200 = €69.500 :lol:

Echt stelletje tyfusleiers bij de Postcode loterij omdat ze iedereen in Nederland een lotnummer geven ( je postcode) maar dat je die nog wel moet activeren (betalen).

De geruchten gaan dat hij aan de rand bij mariahoeve is gevallen...dus als het goed is niet bij me in de straat.
Dan blijft er 13.9miljoen over. Nu hopen dat er 100mensen zijn met gem 2loten de man. Dan is zo'n lot nog maar 7000waard...dat beperkt de schade :P

Doe er maar een nulletje bij. 70.000 dus. ;)

Edit: bascrozz was me voor.

BTW ik werk in het Beatrixkwartier in Bezuidenhout. Is hij daar gevallen? In dat geval moet ik binnenkort eens met wat collega's aanpappen. :D

Ik zou ook gaan huilen. Als je eenmaal mee doet met dit soort loterijen moet je nooit stoppen. Stel je voor dat...

Ik zou ook gaan huilen. Als je eenmaal mee doet met dit soort loterijen moet je nooit stoppen. Stel je voor dat...

Dat is het idee inderdaad, oplichters. Wel handig bedacht.

Een staatslot koop je gewoon, of niet. Je postcode heb je altijd.

echt k*t voorje, maarja de kans is ook erg klein..

Dat is erg klote, niets meer aan te doen nu man.

Huilen omdat je niet mee hebt gedaan aan een loterij waarbij je gewonnen kon hebben... Dat is zoals op rood gokken met roulette en achteraf wanneer het zwart bleek te zijn zeggen "Had ik maar op zwart gegokt...".

Zolang je niets verloren hebt is er toch geen probleem. De kans dat je meedeed en geld verloor was groter, dus statistisch gezien heb je de juiste keuze gemaakt. Daarom doe ik ook nooit mee aan kansspelen, ze zijn nu eenmaal niet ontworpen voor het belang van de spelers maar voor dat van de uitgever ervan.

Je hebt het niet gewonnen, dus waar maak je je druk om.

Aan de ene kant heb je wel zonder dat je het wou iets gedaan voor de mensen in je buurt, want ze krijgen nu elk een groter bedrag omdat je niet hebt meegedaan, dus in feite heb je de mensen iets gegeven (in plaats van genomen), dus dan kan je je toch nooit triestig voelen. ;)

lekkere verwachtingswaarde ook de loterij, gewoon nooit aan meedoen...

lekkere verwachtingswaarde ook de loterij, gewoon nooit aan meedoen...

Ik zie het toch anders. Van het geld dat je er aan besteed eet je echt geen boterham minder. Je mist het niet en tegelijk heb je tenminste EEN kans dat het kan gebeuren. Doe je niet mee dan win je zeker nooit.

Ik geef maandelijks wel wat aan loterij, waarom niet, alleen voor spanning is het al leuk. Die enkele euro's die je verliest neem je er dan gerust bij.

Ik zie het toch anders. Van het geld dat je er aan besteed eet je echt geen boterham minder. Je mist het niet en tegelijk heb je tenminste EEN kans dat het kan gebeuren. Doe je niet mee dan win je zeker nooit.

Ik geef maandelijks wel wat aan loterij, waarom niet, alleen voor spanning is het al leuk. Die enkele euro's die je verliest neem je er dan gerust bij.

sommige loten voor de grootste loterijen kosten meer dan 10 euro per stuk. Scheelt toch al weer enkele honderden euro's per jaar die ik veel nuttiger kan uitgeven.

Volgens mij heb je statistisch gezien meer kans een hoop geld te verdienen als je die paar euro's altijd netjes spaart en investeert, dan het naar de loterij te brengen.

Buiten dat heb je dan tenminste zekerheid van het vermeerderen van je geld. Je kan het dan eventueel gebruiken voor een eigen bedrijf waar je nog meer geld mee kan maken. Je hebt dan tenminste alles in eigen hand.

Statistisch gezien is het gewoon onzin om mee te doen aan de loterij. Ik snap dan ook niet dat sommigen hier die zelfs zeggen wetenschapper te zijn, en die principes dus moeten snappen, er toch aan meedoen.

Eigenlijk hetzelfde met beleggen in individuele aandelen. Je kan de index daarmee toch nooit verslaan. Als het je lukt is dat gewoon geluk (en dus statistisch ingecalculeerd). Je hebt net zoveel kans daarmee geld te verdienen als je een aap inzet tegenover een broker die jarenlang gestudeerd heeft.

zo kan je het zien, maar vanuit een puur kansberekenings oogpunt zou je het niet moeten doen. net als alle andere gokspellen

sommige loten voor de grootste loterijen kosten meer dan 10 euro per stuk. Scheelt toch al weer enkele honderden euro's per jaar die ik veel nuttiger kan uitgeven.
Tuurlijk is het een investering, maar in verhouding met wat je hebt om van te leven ga je daar echt geen hinder van ondervinden. Op de beurs hebben de meeste mensen veel meer verloren!

Volgens mij heb je statistisch gezien meer kans een hoop geld te verdienen als je die paar euro's altijd netjes spaart en investeert, dan het naar de loterij te brengen.

Buiten dat heb je dan tenminste zekerheid van het vermeerderen van je geld. Je kan het dan eventueel gebruiken voor een eigen bedrijf waar je nog meer geld mee kan maken. Je hebt dan tenminste alles in eigen hand.

Statistisch gezien is het gewoon onzin om mee te doen aan de loterij. Ik snap dan ook niet dat sommigen hier die zelfs zeggen wetenschapper te zijn, en die principes dus moeten snappen, er toch aan meedoen.

Eigenlijk hetzelfde met beleggen in individuele aandelen. Je kan de index daarmee toch nooit verslaan. Als het je lukt is dat gewoon geluk (en dus statistisch ingecalculeerd). Je hebt net zoveel kans daarmee geld te verdienen als je een aap inzet tegenover een broker die jarenlang gestudeerd heeft.
Allemaal goede argumenten, die helaas waardeloos worden zodra je echt eens de winnaar bent. En er moet altijd een winnaar zijn...

zo kan je het zien, maar vanuit een puur kansberekenings oogpunt zou je het niet moeten doen. net als alle andere gokspellen
Sommige ondernemers zullen dat ook ooit te horen hebben gekregen. "de kans dat jouw product goed gaat verkopen is gering, de kans is te klein" en het dan toch deden en er steenrijk mee werden.

Een loterij is een grappig fenomeen, als je verliest weet je dat je nog steeds hebt meegewerkt aan een systeem dat simpelweg werkt, een systeem dat eerlijk is en iedereen gelijk behandelt. Ik vind het wel een leuk iets. Bovendien kan ik bij het winnen van lage bedragen dit schenken aan een goed doel, wat ik ook steeds doe.

owned :D

Precies. Al geef ik je geen gelijk met het beleggen in individuele aandelen.
Ondanks dat er echte testen zijn gedaan met apen die aandelen selecteren. :D

Daarvoor moet je gewoon veel research doen op fundamentele (oa boekhouding doornemen) en technische basis. Heb je daarvoor geen tijd dan ga je beter voor een goed fonds, tracker, ... . Niet alleen is het veel interessanter, je leert ook nog eens wat bij en met de huidige lage koersen (maar we kunnen best nog eens verder zaken, een aex rond 170 is al lang geen utopie meer!) heb je op lange termijn quasi een verzekerd rendement mits je aan goede risicospreiding doet.

Terug
Naar boven