AndroidHealthClinic

Ik hoorde dat melk...

FlyingDot

Cool Novice
Waardering
0
Ik hoorde van iemand die zei dat teveel melk slecht voor je tanden was omdat het je glazuur aantast ofzo?

Ik drink veel melk minstens 1 liter per dag omdat ik het gewoon lekker vind en zitten redelijk veel eiwitten in. pas dust goed in mn schema.. ook was ik van de veronderstelling dat het juist WEL goed zou zijn voor je gebit.

Ik weet niet meer wat ik moet geloven.. Ik ga het binnenkort de tandarts vragen maar dat duurt nog wel ff...

vandaar dit topic ;)

Alsof 1 liter veel is ;)

Ik zit aan de 3/4 liter p.d

en ik zuig melk uit uiers!!

Het melksuiker is een natuurlijk suiker dat de tanden niet aantast.
Tandartsen raden melk of water aan als de meest geschikte dranken voor kinderen.
Suikerhoudende softdrinks worden sterk afgeraden. (schoolmelk.be :P)

Haha maar ik moet zelf boodschappen doen dus ik heb niet zon zin om zoveel melkpakken te tillen :D ik haal 4 melkpakken in 1 keer geen zin om elke dag naar de supermarkt te gaan :D

Ben je nou een BB'er of niet?! Ik moet ook mijn boodschappen ophalen op mijn fietsje :P
ik drink zelf ook 4 liter per dag, zo heb je nog wat te doen als je niet eet of traint ;)

Haal gewoon 10 pakken per keer, ohja melk is goed.

Drink zelf 2l per dag ongeveer.

gewoon ik loop 3 keer naar de appiej koop ik halve liters melk voor onderweg

is hij weer op ga ik naar huis eten en liter drinken en dan weer naar de super voor melk :p

Melk is lekker en goed voor je, dus ik haal elke week meer dan 5L mee. Neem het allemaal in 1 keer meer, heb ik gelijk een kleine workout...

Spuitwater kan wel je tanden aantasten doordat de pH-waarde hoger ligt dan gewoon water, van melk weet ik het niet zo direct...

Ben ik ff blij dat ik boven een supermarkt woon :D

ik rij gewoon mn winkelwagentje de lift in :P

mensen zijn van oorsprong allergisch voor melk....ik heb ergens een boekje van franco columbo en daar staan fotos in van hem, een voor bereiding met zuivel en 1 zonder, en je ziet duidelijk verschil

mensen zijn van oorsprong allergisch voor melk....ik heb ergens een boekje van franco columbo en daar staan fotos in van hem, een voor bereiding met zuivel en 1 zonder, en je ziet duidelijk verschil
Dat klopt, alleen westerlingen zijn er aan gewent geraakt.

[Link niet meer beschikbaar], die eiwitten zijn schijnbaar toch niet zo goed voor je ;)

Terug
Naar boven