de leeuw
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 0
En over welke groep moslims praten we hier?
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Nogmaals, voor zover ik begrijp zijn deze 2 zaken zover met elkaar verbonden dat je het nooit zo kan stellen als jij nu probeert. Beantwoord anders de volgende simpele vraag: Wat bracht de Joden tot het stichten van de staat Israel in 1948? En dan los van de holocaust, waarvan het de vraag is of je die uberhaupt erkent![]()
Waar ik me op baseer thinkalot is naast de algemene toonzetting die je aanslaat als er afbreuk word gedaan aan jouw visie op de islam (zover DE islam uberhaupt bestaan).
Daarnaast haal ik wederom het bovenste stukje weer aan, de reden die je aanhaalt van de Mekkanen om Medina aan te vallen is een hele andere die jij hier aanhaalt. De reden die je aanhaalt is de reden waarom ze moesten vluchten uit Mekka, daar sluit ik me volledig bij aan. Alleen de reden waar het in deze situatie om gaat is dat Mohammed de Mekkaanse handels karavanen beroofde om in zijn onderhoud te voorzien. Niet omdat ze de moslims te pas en onpas wilden uitroeien!!!
Maar goed, misschien te beperkt om me hierop de baseren. Ik vraag je dus om nog een mening/standpunt. Hoe kijk jij aan tegen de moslimse geschiedenis in Andalusie?
Ik kijk er naar uit.
Jeet je man, ik heb al duidelijk gezegd dat er verschillende soorten interpreateits, scholen en stromingen binnen de islam bestaat; Deze veschillen waren er in de tijd van mohamed niet.
Ik heb dat tot nu toe niet echt kunnen opmaken uit jou posts anders hoor. Die komen meer op mij over alsof er één vredelievende stroming bestaat, en de andere, meer geweldadige islamitische stromingen hebben zogenaamd niets met de islam te maken.
En kun je misschien nog wat zeggen over post #178?
Thinkalot, moet ik nog eens uitleggen dat de Thora bij 'juiste' interpretatie inhoudt dat je moet wachten op de dag der verlossing? Dat Zionisten dus eigenlijk de Thora misbruiken en er alleen uithalen wat hun goeddunkt.
Ik lees het nog een keer en inderdaad het staat er, maar je ramt ook zoveel neer dat het overzicht wel eens ver te zoeken is.
Maar wat is dan het verschil tussen Joden die de Thora misbruiken of moslims die de Koran misbruiken? Want ik twijfel nog steeds aan het nut dit topic als ik uitga van de beginpost
Ik vind het een beetje vreemd dat als Joden de Thora interpreteren op een geweldadige manier ze volgens jou nog wel Joden blijven, maar doen moslims hetzelfde dan zijn het plotseling geen moslims meer, en is een link met de Koran niet aan de orde.
Heb ik gezegd dat een man die zichzelf moslim noemt maar een moord pleegt in naam van de islam en de islma misbruikt, geen mioslim is?
tevens zeggen Joden vaak van zichzelf dat ze jood zijn, zelf als ze atheist zijn. ze zegen dat de joodse identiteit meer is dan louter de religieuse basis.
.Niet met zoveel woorden misschien, maar je ontkent wel consequent het verband tussen islam en de moorden die in naam van de islam worden gepleegd. Zonder islam waren deze moorden volgens jou in alle gevallen ook gepleegd.
Moet ik nog eens het voorbeeld van de priester geven? Ik denk dat je hel bewust eerdere opmerkinge en antwoorden vergeet. Denk je nu werkelijk dat ik het nog 10 keer ga typen?
Je weet best wat ik bedoel, waar je bij joods geweld het aan de Thora wijt, pleit je de Koran vrij bij moslimgeweld.
Thora zegt letterlijk wat nu wordt gedaan door Israelische overheid.
Koran zegt niet letterlijk wat terroristen nu doen!
Moet ik er een tekeningentje bij maken ook?
Helaas ik moet er weer vandoor beste kijkbuiskinderen, tot later.
Kerel je kan wel blijven herhalen wat ene hoogleraar jou heeft duidelijk willen maken, maar als ik stel dat remigratie van miljoenen joden naar 'het beloofde land', als zodanig gesteld in de thora, een grond is voor het huidige conflict, dan is het wel degelijk mede een religieus conflict, wat mijns inziens volledig plausibel is. Niet zo'n gekunsteld verhaal wat jij hier probeert te verkondigen.Ik denk dat je nu heel doelbewust weigert de conclusies te volgen. de redenering s heel duidelijk en ik heb het tot in de detail uitgelegd. Ik kan het echt niet duidelijker uitleggen.
Lees niet over een smiley heen vrienden je opmerking over de holocaust vind ik walgelijk. Ik heb al duiddelijk gemaakt dat de holocaust echt is gebeurd en een echte schande was voor de mensheid. De "slechten" onder de joden misbruikten europa's schuldgevoel om het land te pikken van de Palestijnen.
Hier? Ik begrijp je vraag niet?
Weet je hoe de hadieth tot stand zijn gekomen en wanneer en wie er in geloofd? Wie ze volgt en wie ze negeert?
thora heeft duidelijke teksten die moorden goedkeuren.
De koran ook maar zegt dat dit alleen maar mag als je eerst werd aangevallen. ALs de vijand ophoudt moet je ophouden. er is dus wel een letterlijk verschil te vinden.
Echter, als je ze leest volgens de geest, dan besef je dat beiden eigenlijk meer voor vrede dan oorlog en moord zijn.
De hadieth is geen kwestie van geloven, het is wel een kwestie van welke geschriften van de hadiethen je rechthebbend vind of goed, of niet betrouwbaar. De bestudering van de hadieth vorm de pijler onder vrijwel iedere islamitische universiteit. Het percentage dat totaal geen acht slaat op de hadiethen is te verwaarlozen. Alleen al omdat de koran op veel punten geen uitsluitsel geeft en elkaar tegenspreekt. Juist fundamentalisten bestuderen de hadiethen selectief, waardoor ze alles kunnen draaien op een manier waarop het hen uitkomt.
QUOTE]
de hadieth is wel degelijk en kwestie van geloven. Als je niet geloofd dat deze teksten betrouwbar zijn dan aanvaard je ze niet; deze groep mensen is aan het groeien en is zeker niet verwaarloosbaar hoor!
ee Koran spreekt zich tegen als je de chronologische volgorde niet respecteert. Als de eerste tekst A zegt maar de laatste tekst zegt: neen, het is B", dan moet je de laatste volgen. (bijv betreffende alcohol)
thora heeft duidelijke teksten die moorden goedkeuren.
De koran ook maar zegt dat dit alleen maar mag als je eerst werd aangevallen. ALs de vijand ophoudt moet je ophouden. er is dus wel een letterlijk verschil te vinden.
Echter, als je ze leest volgens de geest, dan besef je dat beiden eigenlijk meer voor vrede dan oorlog en moord zijn.