XXL Nutrition

ik las verschrikkelijke zaken in het Oude testament mbt de israelieten

• Topic Starter Topic Starter
Idd, het is zoals het is. Als je nu alles terug gaat veranderen naar hoe het zoveel duizenden jaren geleden was slaat nergens op natuurlijk. Stel me sowieso vragen bij het oud testament, staat ook iets in over een ark en nog wel meer van die sprookjes :rolleyes:

Het is net op die gronde dat de israeli's zich baseren. Palestijnen moesten oprotten want het was land dat door God aan de Joden was beloofd. Zij kregen dus het recht van de internationale gemeenschap terug te keren. Maar de 1000 000 palesijnen die in de jaren 40 moetne vluchten zijn voor israeli's geweld hebben geen recht om terug te keren terwijl het maar gaat over 50 jaar.

En omdat hen dit werd beloofd door god hebben ze het land van de kanaanieten afgepakt en de plaatselijke bevolking uitgemoord.

Palestijnen bestaan niet omdat Palestina nooit bestaan heeft. Israel is niet mijn favoriete land maar men moet wel objectief blijven.

Nu een beetje geschiedenis:
zowel het christendom als islam is gebaseerd op de god van de israelieten.

Omdat palestina nooit heeft bestaan? Dus de plaatselijke bevolking die tien in dat gebied woornde en werd verjaargd door Israeli's geweld heeft nu geen recht op dat land omdat het toen geen naam had? En we spreken over een periode van 50 jaar. Maar je vind wel dat de isralei's het recht hadden om het land terug af te pakken van de palestijnen na 3000 jaar? En de Kanaanieten, waar die nu ook moge leven, zouden dan mss kunnen stellen dat de israeli's moeten oprotten omdat zij daar 5000 tot 3000 jaar geleden leefde?

Eerlijk gezegd is dit redelijk zinloos Thinkalot. Zo kan je ook gewoon zeggen dat de Joden de bijbel verkeerd uitleggen, ook al gebruiken de Joden de bijbel dan niet maar de Thora. Plus de Talmud voor hun wetten.

In letterlijke zin is het geschiedschrijving, maar het wordt in het geval van de Thora uitgelegd als maatgevend voor huidige omstandigheden. Alleen heb je binnen de Joodse bevolking natuurlijk ook nog fundamentalisten en liberalere personen.

Wat zie jij eigenlijk als oplossing voor het conflict Thinkalot, Israel eerlijk verdelen naar rato van de hoeveelheid Palestijnen en Joden, iets anders, of alle Joden weg?

Dit zijn toch discussies zonder eind.

Net als die gasten op de balkan, blijven zich druk maken over wat er 300 jaar (of nog langer) geleden is gebeurt. Tja als je zo bezig blijft met het verleden, wordt het met de toekomst natuurlijk nooit iets.

Koran een stuk minder afschuwelijk ... hmm misschien, maar tegenwoordig zie ik christenen niet zo snel niet-christenen vermoorden omdat ze geen christen zijn en dat ligt bij de moslims/islamieten toch net even iets anders. Ook de veldtochten om de islam te verspreiden waren nou niet echt vriendelijk te noemen.

En wat moeten de Palestijnen eigenlijk met een eigen land, ze kunnen het niet eens besturen laat staan een begroting opstellen.

Net als die gasten op de balkan, blijven zich druk maken over wat er 300 jaar (of nog langer) geleden is gebeurt. Tja als je zo bezig blijft met het verleden, wordt het met de toekomst natuurlijk nooit iets.

Koran een stuk minder afschuwelijk ... hmm misschien, maar tegenwoordig zie ik christenen niet zo snel niet-christenen vermoorden omdat ze geen christen zijn en dat ligt bij de moslims/islamieten toch net even iets anders. Ook de veldtochten om de islam te verspreiden waren nou niet echt vriendelijk te noemen.

En wat moeten de Palestijnen eigenlijk met een eigen land, ze kunnen het niet eens besturen laat staan een begroting opstellen.

Dat is allemaal de schuld van de kruistochten en de kolonisatie man.

ze kunnen het niet besturen en geen begroting opstellen omdat hun economie door israel platgelegd wordt. Kom nou, ook een beetje ernstig blijven he.
Palestijnen hebbn het recht om daar te leven en de palestijnen die in 1948 werden verjaagd hebben het recht om terug te keren net zoals men dit recht aan de joden gaf in 1948.

Ik startte deze topic omdat omdat ik wou aantonen dat, niet alleen de Koran oproept tot geweld . De koran zegt "dat je de ongelovige moet aanvallen en doden waar je hen vindt op het land waaruit ze je verdreven. Maar als ze ophouden dan mag je geen wraak nemen en moeten de banden hersteld worden." Dus alleen aanvallen als je werd verdreven uit je eigen land en ophouden als de tegenpartij ophoudt.

Dus laten we nu maar eens ophouden met zeggen dat de koran een gewelddadig boek is en dat de moslims dat dus ook zijn. De thora toont verschrikkelijke gebeurtenissen die door de huidige joden als normaal wordt eschouwd omdat het land hen door god werd beloofd. Gekke moslims misbruiken de koran om geweld te plegen. Israel gebruikt de thora om een land af te pikken van de kanaanieten, de hele bevolking uit te roeien en dan in 1948 palestijnenn te verjagen en tot op heden uit te roeien op basis van hun geloof dat god hen dit verplicht!

:roflol:

jezus man, ga anders richting Palestina en ga daar je woord verkondigen.

Hier in het Westen zijn de mensen pro Israel, gelukkig kunnen wij hier in gewoon naast mensen leven die hier een andere kijk op hebben.

Ok we kunnen het niet met elkaar eens zijn maar daar verander je toch niets aan.

De Palestijnen hebben mogelijkheden zat gehad, ze hebben miljarden dollars en euro's gekregen en dat ging allemaal in de zakken van corrupte palestijnen en terroristen. Ik noem even het voorbeeld van Mevr. Arafat die goed blijkt te zijn voor ettelijke honderden miljoenen dollars.

Laat ze het eerst intern maar eens op een rijtje krijgen en dan wordt er verder gekeken, ze kunnen nu wel van alles eisen maar tegen dit soort vormen van corruptie kan je vanuit het Westen weinig doen. En omdat de Hamas nu niet echt een gematigde groepering is heeft Europa de financiele stekker eruit getrokken

En BTW hier in Europa hangen ze voornamelijk het nieuwe testament aan, is mijn inziens een stuk gematigder.

Zouden ze met de Islam ook eens moeten doen, rustig kijken waar het geloof aangepast kan worden aan moderne tijden.

ze kunnen het niet besturen en geen begroting opstellen omdat hun economie door israel platgelegd wordt. Kom nou, ook een beetje ernstig blijven he.
Palestijnen hebbn het recht om daar te leven en de palestijnen die in 1948 werden verjaagd hebben het recht om terug te keren net zoals men dit recht aan de joden gaf in 1948.

Ik startte deze topic omdat omdat ik wou aantonen dat, niet alleen de Koran oproept tot geweld . De koran zegt "dat je de ongelovige moet aanvallen en doden waar je hen vindt op het land waaruit ze je verdreven. Maar als ze ophouden dan mag je geen wraak nemen en moeten de banden hersteld worden." Dus alleen aanvallen als je werd verdreven uit je eigen land en ophouden als de tegenpartij ophoudt.

Dus laten we nu maar eens ophouden met zeggen dat de koran een gewelddadig boek is en dat de moslims dat dus ook zijn. De thora toont verschrikkelijke gebeurtenissen die door de huidige joden als normaal wordt eschouwd omdat het land hen door god werd beloofd. Gekke moslims misbruiken de koran om geweld te plegen. Israel gebruikt de thora om een land af te pikken van de kanaanieten, de hele bevolking uit te roeien en dan in 1948 palestijnenn te verjagen en tot op heden uit te roeien op basis van hun geloof dat god hen dit verplicht!

Thinkalot, je blijft maar hameren op andere religies die ook geweldadige dingen in hun sprookjesboeken hebben staan, maar daar gáát het helemaal niet om! Rationele mensen weten allemaal dat religie op niets is gebaseerd, en 99,9% van de Joden en Christenen nemen hun sprookjesboek niet al te letterlijk, ze zien er iig geen inspiratie in om anderen te doden, vrouwen te onderdrukken enz.. Dat kunnen we helaas niet zeggen van een aanzienlijk percentage van de moslims. Ik durf zelfs wel te zeggen dat de meerderheid van de moslims vrouwen onderdrukt naar westerse maatstaven. Je kan wel zeggen dat dat niets met de islam te maken heeft (wat ik klinklare onzin vind maar ok) maar het heeft in ieder geval met religie te maken.

Door religie denken mensen dat ze beter zijn dan anderen en door religie voelen mensen zich soms zelfs niet bezwaard om 'ongelovigen' te doden. Dat geldt op zich ook voor andere religies dan de islam, maar omdat die verder niet voor veel problemen (meer) zorgen, laat men die begaan.

Thinkalot, je blijft maar hameren op andere religies die ook geweldadige dingen in hun sprookjesboeken hebben staan, maar daar gáát het helemaal niet om! Rationele mensen weten allemaal dat religie op niets is gebaseerd, en 99,9% van de Joden en Christenen nemen hun sprookjesboek niet al te letterlijk, ze zien er iig geen inspiratie in om anderen te doden, vrouwen te onderdrukken enz.. Dat kunnen we helaas niet zeggen van een aanzienlijk percentage van de moslims. Ik durf zelfs wel te zeggen dat de meerderheid van de moslims vrouwen onderdrukt naar westerse maatstaven. Je kan wel zeggen dat dat niets met de islam te maken heeft (wat ik klinklare onzin vind maar ok) maar het heeft in ieder geval met religie te maken.

Door religie denken mensen dat ze beter zijn dan anderen en door religie voelen mensen zich soms zelfs niet bezwaard om 'ongelovigen' te doden. Dat geldt op zich ook voor andere religies dan de islam, maar omdat die verder niet voor veel problemen (meer) zorgen, laat men die begaan.

word zowel de god van het oude/nieuwe testament als de god van de koran zijn tirranieke kinderdodende overjaloerse rotzakken, wonderlijk dat er nog mensen blnidelings in deze zake blijven geloven.

:roflol:

jezus man, ga anders richting Palestina en ga daar je woord verkondigen.

Hier in het Westen zijn de mensen pro Israel, gelukkig kunnen wij hier in gewoon naast mensen leven die hier een andere kijk op hebben.

Ok we kunnen het niet met elkaar eens zijn maar daar verander je toch niets aan.

De Palestijnen hebben mogelijkheden zat gehad, ze hebben miljarden dollars en euro's gekregen en dat ging allemaal in de zakken van corrupte palestijnen en terroristen. Ik noem even het voorbeeld van Mevr. Arafat die goed blijkt te zijn voor ettelijke honderden miljoenen dollars.

Laat ze het eerst intern maar eens op een rijtje krijgen en dan wordt er verder gekeken, ze kunnen nu wel van alles eisen maar tegen dit soort vormen van corruptie kan je vanuit het Westen weinig doen. En omdat de Hamas nu niet echt een gematigde groepering is heeft Europa de financiele stekker eruit getrokken

En BTW hier in Europa hangen ze voornamelijk het nieuwe testament aan, is mijn inziens een stuk gematigder.

Zouden ze met de Islam ook eens moeten doen, rustig kijken waar het geloof aangepast kan worden aan moderne tijden.

Jij kent geen zak van de israel-paelstina kwestie dus op jouw onzin reageer ik niet.

Rationele mensen weten allemaal dat religie op niets is gebaseerd, en 99,9% van de Joden en Christenen nemen hun sprookjesboek niet al te letterlijk, ze zien er iig geen inspiratie in om anderen te doden, vrouwen te onderdrukken enz.. .

en het feit dat ze dus 1 000 000 palestijnen verjaargd hebben omdat ze vonden dat volgens hun thora het land hen toebehoorde vind jij dus joden hun religie niet al te letterlijk nemen en daar geen mensen voor vermoorden?
Er worden dagelijk palestijnen vermoord. In welk sprookje leef jij?

Zie je wel, religie zorgt alleen maar voor ellende. Je kan beter je energie steken in mensen overtuigen agnost of atheïst te worden dan in steeds het westen de schuld te geven van al die door religie veroorzaakte ellende.

Heerlijke discussies met thinkalot!

Zie je wel, religie zorgt alleen maar voor ellende. Je kan beter je energie steken in mensen overtuigen agnost of atheïst te worden dan in steeds het westen de schuld te geven van al die door religie veroorzaakte ellende.

Juist, laten we als het westen maar weer eens het goede voorbeeld geven en na de secularisatie religies volledig in de ban doen :D Te beginnen met een verbod op religieus onderwijs.
Mondiaal gezien moet er misschien maar een heel andere aanpak komen, probleemgebieden lekker isoleren. De gedachte dat de wereldbvevolking in rap tempo groeit en dan vooral in derde (religieuze)wereldlanden is niet echt bemoedigend, maarja veel volk is dan ook analfabeet en bezit waarschijnlijk het intellect van een baksteen. Valt met fundamentalisten toch geen rationeel gesprek te voeren.
Krijg steeds meer moeite (streng) gelovige mensen serieus te nemen, gaat er bij mij gewoon niet in dat je als weldenkend persoon monotheïstisch (of anderzijds) in het leven staat. Wetenschappelijk is het fundament van religie toch al weggeslagen.

Zeg Zoutzak, hadden wij het vroeger niet altijd aan de stok over dit soort onderwerpen?

Oh, lijkt me echt heeeeeeerlijk Thinkalot naar Palestina om zn woord te verkondigen. Ik geef em een week en dan.....is ie uitgepraat :D

Jezus is een Palestijn (1999)

Maar goed, nogmaals ik zie weinig heil in zoeken in oude geschriften om te achterhalen waarom een gedeelte van een volk zich zo gedraagt. Wat de Joodse overheid soms voor smeerlapperij uithaalt is niet noodzakelijkerwijs de wil van het hele volk. Waarbij dan ook nog eens een groot gedeelte onder het mom van zionisme wordt uitgevoerd en niet iedere Jood is een aanhanger van het Zionisme. Onder Zionisten is zelfs onenigheid over bezetting van bepaalde gebieden.

Jezus is een Palestijn (1999)

Maar goed, nogmaals ik zie weinig heil in zoeken in oude geschriften om te achterhalen waarom een gedeelte van een volk zich zo gedraagt. Wat de Joodse overheid soms voor smeerlapperij uithaalt is niet noodzakelijkerwijs de wil van het hele volk. Waarbij dan ook nog eens een groot gedeelte onder het mom van zionisme wordt uitgevoerd en niet iedere Jood is een aanhanger van het Zionisme. Onder Zionisten is zelfs onenigheid over bezetting van bepaalde gebieden.

Ik beweer toch ook niet het tegendeel?
Maar het moge duidelijk zijn dat in het verldenn het joodse volk zijn Beloofde lanfd verkregen heeft door hele volkeren uit te moorden. en dat ze beweren dat God dit wilde.

en als men dit dus vergelijkt met wat in de koran staat dan kan ik toch zeggen dat de koran toch heel wat milder is dan het Oude testament.
Dus als er nog neens iemand zegt: "jeetje, de koran roept op tot geweld", dan zouden mss eerlijker zijn als ze er bij zeggen dat ook de thora en het oude testament oproepen tot geweld en nog veel meer.

De Israeli's justifieren hun smeerlapperij ook op basis van hun thora.
Dus ik zie geen verschil; integendeel, de thora is heel wat gruwelijker dan de koran.

Terug
Naar boven