Fitness Seller

ik las verschrikkelijke zaken in het Oude testament mbt de israelieten

Jeetje man, die terroristen waren, al dan niet terecht, van oordeel dat het westen een kruistocht tegen de islam is begonnen. Ze baseren zich ONTERECHT op de Koran zonder dat daar een basis voor is. Er waren tevens meerdere gronden voor deze aanslagen.

De Israeli's baseren hun moorden en het stelen van land van de palestijnen op hun thora. Het staat er letterlijk in dat zij hele volkeren en de kanaannieten uitroeiden om hun land te pikken , en dat god hen daar bij hielp.

Wie bepaalt wie zich terecht baseert op de Koran of de Thora, jij? Als je agnost bent vind ik het erg knap dat je dan toch kan zeggen welke moslims hun daden terecht op de Koran baseren en welke niet.

Je zegt dat er meerdere gronden voor deze aanslagen waren, wat bedoel je daar mee? Wat waren de gronden om van Gogh te doden dan? Had dat ook niets met de islam te maken? Net zoals een deel van de joden het stelen van land op de Thora baseren, baseren sommige moslims het doden van ongelovigen op de koran. Het staat er letterlijk in hoor.

In mijn ogen baseert iedereen zich onterecht op de Koran of Thora of Bijbel, want het zijn boeken vol fabelen. Zonder al die geloven zouden mensen een stuk vrediger naast elkaar leven.

• Topic Starter Topic Starter
Net zoals een deel van de joden het stelen van land op de Thora baseren, baseren sommige moslims het doden van ongelovigen op de koran. Het staat er letterlijk in hoor.

.

Inderdaad. De thora zegt duidelijk dat het land moest afgepikt worden van de kanaanieten. om dezelfde reden stal men het land van de palestijnen. Omda thet Beloofde klland van hen was, dankzij God. Het moge toch duidelijk zijn dat dit letterlijk op de thora is gebaseerd.

Dat een msolim zich baseert op de koran om van gogh te vermoorden is dom want nergens worden dergelijke daden in de koran besproken, noch goedgekeurd.

In mijn ogen baseert iedereen zich onterecht op de Koran of Thora of Bijbel, want het zijn boeken vol fabelen. Zonder al die geloven zouden mensen een stuk vrediger naast elkaar leven.

De huidige oorlogen in irak, palestina en afghanistan heeft niks met religie te zien? Het zijn territriale conflicten. De leiders van die landen maken er gewoon een religieuse kwestie van. Wie beweerd dat de palestijnen israelische militairen in palestina doden omwille van hun religie is onzin aan het verkopen. Ware het een religieus conflict dan hadden ze nooit 14 eeuwen iin vrede kunne samenleven. de probleen zijn begonnen toen de Israeli's aanslagen begonnen te plegen in palestina en israel omdat ze niet tevreden waren met het stuk grond die ze handden gekregen van de VN.

geen ruzie jongens, beide partijen doen een beroep op de heilige schrift, en dus zijn ze beiden immoreel bezig ;).

geen ruzie jongens, beide partijen doen een beroep op de heilige schrift, en dus zijn ze beiden immoreel bezig ;).

klopt. Maar de gevolgen zijn wel iets anders.
1 000 000 palestijnen verdreven en alle palestijnen die achter bleven trachten uit te roeien op basis van hun thora.
er zijn idd een aantal terroristen die zich beroepen op de koran om hun daden te justifieren maar nergens in de koran vnd je daar een rechtvaardiging voor.

Inderdaad. De thora zegt duidelijk dat het land moest afgepikt worden van de kanaanieten. om dezelfde reden stal men het land van de palestijnen. Omda thet Beloofde klland van hen was, dankzij God. Het moge toch duidelijk zijn dat dit letterlijk op de thora is gebaseerd.

Dat een msolim zich baseert op de koran om van gogh te vermoorden is dom want nergens worden dergelijke daden in de koran besproken, noch goedgekeurd.

Dan bestaan er een hoop domme moslims.

Ik heb de koran hier liggen en op de eerste bladzijde van de eerste soera staat al:

zij die ongelovig zijn
voor hen is het om het even
of gij hen gewaarschuwd hebt
zij geloven niet.
en over hun gehoor
en hun blikken
is een sluitdoek.
Voor hen
is een ontzaglijke bestraffing weggelegd.

ook niet alles om een heilig schrift mee te beginnen, nuja de wraakgod jahweh en de folterende God van het nieuwe testament zijn ook geen lieverdjes.

Ik heb de koran hier liggen en op de eerste bladzijde van de eerste soera staat al:

zij die ongelovig zijn
voor hen is het om het even
of gij hen gewaarschuwd hebt
zij geloven niet.
en over hun gehoor
en hun blikken
is een sluitdoek.
Voor hen
is een ontzaglijke bestraffing weggelegd.

ook niet alles om een heilig schrift mee te beginnen, nuja de wraakgod jahweh en de folterende God van het nieuwe testament zijn ook geen lieverdjes.

dat klopt niet. Jij hebt het ocver de tweede soerat.
De eerste soerat is soerat el fatiha:

1. Het Begin (Al-Faatihah)

Het Openings Hoofdstuk van de Heilige Koran. Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 7 strofen.

1. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

2. Alle lof zij Allah, de Heer der Werelden.

3. De Barmhartige, de Genadevolle.

4. Meester van de Dag des Oordeels.

5. U alleen aanbidden wij en U alleen smeken wij om hulp.

6. Leid ons op het rechte pad,

7. Het pad dergenen, aan wie Gij gunsten hebt geschonken - niet dat van hen, op wie toorn is nedergedaald, noch dat der dwalenden.

en de laatste soerat=

114. De Mensheid (An-Naas)

Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 6 strofen.

In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle.

1. Zeg: "Ik zoek mijn toevlucht bij de Heer der mensen,

2. De Koning der mensen,

3. De God der mensen.

4. Opdat Hij mij bevrijde van het kwade der inblazingen van de duivel.

5. Die in het hart der mensen fluistert

6. Vanuit het midden der djinn en mensen."
---------------------

de koran is geranschikt van kleinste naar grootste soerat waardoor de soerats niet chronologisch geschikt zijn.

de koran zegt heel duidelijk dat de mensen van het boek ( de joden en de christenen) ook naar het paradijs gaan als ze geloven in god. Dus de wig die men tracht te vindne tussen de verschillende religies vind geen basis in de koran.

de soerat die jij reciteert heeft het over de ongelovigen die trachtten de moslimgemeesnchap uit te roeien toen ze pas was gevormd.

De pasgeboren moslimgemeenschap moest vluchten uit mekka en ze vestigden zich in medina; ze weren voortdurend aangevallen door de Mekkanen en joodse stammen omdat deze profiteerden van de "tempel waar meerdere goden tegen beatleing moechten aanbeden worden". Toen de moslims dus ziednen dat er maar 1 god was zagen ze dit dus en gevaar voor hun inkomsten en trachtten de moslim uit te roeien. Dit lukte niet en toen de moslimgemeenschap zo groot en sterk was geworden dat de mekkanen hen niet meer aankonden, zijn de moslims teruggekeerd naar mekka en hebben de stad overgenomen, zonder slag of stoot en zonder wraak te nemen voor de jarenlange moordpartije en uitroeiiingspogingen. Dat noem ik dus klasse!

Laatst bewerkt:
en wie zijn die damn bastards? Moslims?

nee natuurlijk niet, ik zou bijna gaan denken dat je een kloon was van onze Rita Duisenberg.

Nu ook weer, Hamas rechter vermoord door een stelletje debielen Palestijnen.

In 1948 was daar helemaal niets, De Isrealisch maken er een welvarend land van en nu, na ja niet nu in vandaag, willen de Palestijnen opeens hun land terug hebben. yeah right

En nuke the damn bastard, dan heb ik het over die mong*len daar in het midden oosten, stelletje idioten daar.

Vrede begint met vergeven en aangezien ze dat daar niet kunnen, want tegenover elke actie staat bij hun een reactie, hier in het Westen wordt er verontwaardigd op gereageerd niets meer en niets minder.

Nee daar in het midden oosten moeten ze vlaggen verbranden, hun kalasnikov leegschieten, westerse bedrijven plunderen, boycots op westerse producten instellen. Westerlingen aanvallen

Off topic:

De Islam en alle andere godsdiensten dienen gewoon eens een opfrisbeurt te krijgen, om met moderne tijden mee te kunnen.

We leven potverdomme niet meer in 1930, wij hebben al deze shit al tijden achter ons gelaten.

En nu dankzij al onze medemoslims dienen al deze verworven rechten weer op nieuw aangekaart te moeten worden

:mad: :mad: :mad: :mad:

In 1948 was daar helemaal niets, De Isrealisch maken er een welvarend land van en nu, na ja niet nu in vandaag, willen de Palestijnen opeens hun land terug hebben. yeah right

er was niks omdat er niks nodig was; had men hun land gelaten aan de palestijnen dan hadden ze er ook wel wat van gemaakt. Israel heeft de palestijnen in de meest onvruchtbare delen gestopt en zelf de vruchtbaarste grond gepikt. Het water omgeleid zodat palestijnen zonder water vallen en de goedkope palestijnse arbeiders gebruikt om hun economie op te krikken; Je draait de boel dus mooi om.

Vrede begint met vergeven en aangezien ze dat daar niet kunnen, want tegenover elke actie staat bij hun een reactie, hier in het Westen wordt er verontwaardigd op gereageerd niets meer en niets minder.

Vergeven en vergeten kan pas als men de Palestijnen hun eigen staat geeft en hun niet tracht uit te roeien. Waarom laat israel geen internationale waarnemers toe in de palestijnse gebieden? de palestijnen vragen er al 50 jaar om maar israel weigert dat omdat ze iets te verbergen hebben, namelijk hun oorlogsmisdaden.

Off topic:

De Islam en alle andere godsdiensten dienen gewoon eens een opfrisbeurt te krijgen, om met moderne tijden mee te kunnen.

QUOTE]

Inderdaad. Laten we dus de Palestijnen om humane redenen hun land terug geven en laat de palestijnse vluchtelingen terugkeren naar palestina en hun eigen palestijnse staat. Dat is alles wat ze vragen. Niks bijzonders;

Ik denk niet dat dat het geval is. Mensen zijn nu eenmaal intolerant, machtwellustig etc etc. Er zal dan wel iets anders in de plaats komen om elkaar het leven zuur te maken ........

Religie is achterhaald, dus als niet-historicus weinig interessant.

Godsdienstige veranderingen in Nederland - SCP

Godsdienstige veranderingen bijlagen.

Alleen al tabel B4.1, kijk even naar de categorie 16-30 jaar en neem waar.
Leven na de dood, hemel, wonderen, hel het geloof is stijgende sinds 1985. De bijbel als het letterlijke woord van God is echter wel dalende, en dat is ook logisch daar waar de teksten uit het oude testament van genesis tot kronieken, het resultaat zijn van een langdurig redigerings proces.

Nog een tweede punt: waarom stijgt de christenunie 3 zetels als religie achterhaald is?

Wat ik wil zeggen, dat jij het achterhaald vind wil niet zeggen dat het in de maatschappij, hoewel niet zoals ten tijde van de verzuiling, nog wel degelijk van invloed is of je dat achtelijk vind of niet.

En over de conflicten die velen menen te kunnen herleiden op religie: Noem 1, 1 conflict op dat zuiver en alleen over religie ging of gaat.
Geen machtsposities in het spel.
Geen economische belangen enz.

80 jarige oorlog in Nederland? Alle oorlogen van de reformatie? Iedereen was christen, echter door onevenredige machtsverdeling, buitensporige verrijking en ten slotte een centralisatie politiek van de katholieke Karel V die onder andere van Willen van Oranje veel macht zou kosten, begon er wrijving te ontstaan en begon men zich af te zetten OOK door verandering van religie, maar daar ligt niet de oorzaak.

De situatie in Noord-Ierland draait net zo hard over macht.

de koran zegt heel duidelijk dat de mensen van het boek ( de joden en de christenen) ook naar het paradijs gaan als ze geloven in god. Dus de wig die men tracht te vindne tussen de verschillende religies vind geen basis in de koran.

de soerat die jij reciteert heeft het over de ongelovigen die trachtten de moslimgemeesnchap uit te roeien toen ze pas was gevormd.

De pasgeboren moslimgemeenschap moest vluchten uit mekka en ze vestigden zich in medina; ze weren voortdurend aangevallen door de Mekkanen en joodse stammen omdat deze profiteerden van de "tempel waar meerdere goden tegen beatleing moechten aanbeden worden". Toen de moslims dus ziednen dat er maar 1 god was zagen ze dit dus en gevaar voor hun inkomsten en trachtten de moslim uit te roeien. Dit lukte niet en toen de moslimgemeenschap zo groot en sterk was geworden dat de mekkanen hen niet meer aankonden, zijn de moslims teruggekeerd naar mekka en hebben de stad overgenomen, zonder slag of stoot en zonder wraak te nemen voor de jarenlange moordpartije en uitroeiiingspogingen. Dat noem ik dus klasse!

Voor het feit dat er geen jarenlange moordpartijen en dergelijke hebben plaatsgevonden ligt in het verschijnsel dat de samenleving die veroverd werd een stammensamenleving was. Al die stammen zagen het niet als het overnemen van een nieuw geloof, maar als een persoonlijk verdrag met mohammed. Dit wil ik graag onderbouwen met het feit dat na de dood van Mohammed vele stammen weer terug naar de oude situatie overgingen. Abu Bakr moest dit immers daarna weer terug draaien. Dus of het klasse is, of simpelweg niet noodzakelijk....

En inderdaad Mohammed is verjaagd doordat hij de polytheistische cultus van Mekka en de daarbij behorende inkomsten in diskrediet bracht. En de onrecht onder de lagere klassen die hiermee niet mee van konden profiteren, aan de kaak stelde (zeer respectabel en goed punt trouwens). Hierdoor moest hij vluchten uit Mekka. Mede doordat zijn clan zijn veiligheid niet meer kan garanderen.

De aanval van de Mekkanen tegen de Medinenzers kwam echter voort uit het feit dat Mohammed zijn gemeenschap in onderhoud voorzag door ghazwa's op de mekkaanse handels karavanen die via Medina naar Syrie trokken. Dat is een heel andere reden dan dat ze de moslims per se wilden uitmoorden vind je niet?

Ja blijf dat mar herhalen en geloven. Op deze manier kan je trachten niet inhoudelijk in te gaan op het hele gebeuren zonder door de mand te vallen.

Wat doet het er trouwens toe wat iemands religie is; Ik baseer me op feiten. feiten die verifeerbaar zijn!
Het enige wat jij doet is schreeuwen zonder inhoudelijke basis.

Jij hebt zelf gezegd dat je Agnost was. Daarmee probeerde je te voorkomen dat mensen niet meer naar je wilden luisteren. Want je wist dat als je zou hebben gezegd: Ik ben Thinkalot en ik ben 100% actief Moslim dan was de aandacht snel verslapt. Je hebt je dus gehuld in de hoedanigheid van iemand anders, iemand wie je niet bent, om mensen om de tuin te leiden.

Nu val JIJ door de mand want nu beginnen je ECHTE beweegredenen op dit board duidelijk te worden; Je bent alleen maar aan het praten over de zielige Moslims en kunt als Agnost niets positiefs zeggen over anderen, alleen over Moslims. Je bent een figuur dat de interesse van Europese veiligheidsdiensten beste kan verdienen. Niet voor niets.

De kruistocht tegen ALLES wat ook maar Joods lijkt te zijn of Joden lijkt te steunen. Dat is je werk. Alles en iedereen die denkt ook maar 1 positief woord over het Jodendom of het westen te kunnen vertellen, wordt door jou met je 1001 Sprookjes uit Koran en de Eppo om de oren geslagen. Je bent een strijd begonnen uit frustratie; je makkers in Israel hebben het zwaar en jij wil iedereen in de Benelux laten zien wat voor honden Joden zijn en dat alle schuld maar bij 1 partij ligt en dat zijn de Joden.

Met dit topic zeg je eigenlijk maar 1 ding: Hadden die k*tJoden nooit bestaan, hadden we het nu gezellig gehad. Weg met de Joden, Joden zijn hoerig.

Zo dat was makkelijk samengevat.

Wat me ook verwondert is dat er nooit misdaden begaan zijn in naam van het atheisme, iets waar velen gelovigen het niet graag over hebben na het eeuwen lang beschimpen en verketteren van ongelovigen en andersdenken.
ten tijde van de rellen om de deense cartoons werd er in negeria een ZWARTE christene in een autoband geduwd om daarna het hele zootje in de fik te steken. eeuwen van christelijke kolonialisering waarbij de plaatselijke bevolking werd geplaagd en duchtig vernederd, Joden die onder het mom van hun religie een heel volk buitenzetten en ga zo maar door.
Eerlijk gezegd heb ik de pest aan religie en kan het beter zo snel mogelijk uit de wereld geband worden.
en de goede kanten dan van geloof? in deze tijden is het maar al te duidelijk op wat voor irrationele gronden godsgeloof is ontworpen, en het is best mogelijk om een stevige ethiek te bouwen op een zuiver atheisme.
Nog niet te spreken van de hoge subsidies die uitgaan daar dergelijke instellingen die eeuwenlang niets nuttig meer voor de samenleving hebben geboden.
Uitbannen die handel, en dat geld zowel voor Jodendom, Islam, christendom en hindoeisme.

Wat me ook verwondert is dat er nooit misdaden begaan zijn in naam van het atheisme, iets waar velen gelovigen het niet graag over hebben na het eeuwen lang beschimpen en verketteren van ongelovigen en andersdenken.
ten tijde van de rellen om de deense cartoons werd er in negeria een ZWARTE christene in een autoband geduwd om daarna het hele zootje in de fik te steken. eeuwen van christelijke kolonialisering waarbij de plaatselijke bevolking werd geplaagd en duchtig vernederd, Joden die onder het mom van hun religie een heel volk buitenzetten en ga zo maar door.
Eerlijk gezegd heb ik de pest aan religie en kan het beter zo snel mogelijk uit de wereld geband worden.
en de goede kanten dan van geloof? in deze tijden is het maar al te duidelijk op wat voor irrationele gronden godsgeloof is ontworpen, en het is best mogelijk om een stevige ethiek te bouwen op een zuiver atheisme.
Nog niet te spreken van de hoge subsidies die uitgaan daar dergelijke instellingen die eeuwenlang niets nuttig meer voor de samenleving hebben geboden.
Uitbannen die handel, en dat geld zowel voor Jodendom, Islam, christendom en hindoeisme.

jammer dat je er zo over bent gaan denken, als je de positieve kanten van het geloof leert zien..........

......dan is het net liefde!

( en liefde maakt blind ;) )

jammer dat je er zo over bent gaan denken, als je de positieve kanten van het geloof leert zien..........

......dan is het net liefde!

( en liefde maakt blind ;) )

en blinde mensen doen vaak verkeerde zaken :D.

btw klusmier heb je al een fortuin weggeschonken aan 1 of andere op geld beluste tv-evangelist ;)

edit: ik was misschien te hard met het uitbannen, maar zou dan gaan om elke vorm van macht uit handen te halen van gelovigen, ze mogen zich van mij gerust afkeren van de moderne maatschappij en in kleine communes gaan leven, hier heel ver vandaan.

Terug
Naar boven