Deze hele week train ik samen met een maat van me mee bij een andere sportschool. Hij traint via een compleet andere manier dan de meesten hier gewend zijn en naar zijn zeggen en ook naar dat van heel wat anderen die volgens deze methode trainen werkt het minstens net zo goed als de 'normale' training
Het heet Fusion en de methode is als volgt.
Elke keer dat je traint, pak je twee of drie verschillende spiergroepen aan.
ik zal het hier onder aan de hand van de oefeningen beschrijven
Vandaag getraind.
achterkant schouders
rug
biceps
buik
volgorde van de oefeningen (ik ken de namen niet dus ik beschrijf ze even)
-achterkant rug (machine) je trekt de hendels van recht boven je voorhoofd naar onder bij je lats. 1x8x60
-biceps cable: 1x8x25
-achterkant schouders: dumbbells schuin voor de buik houden en dan je armen naar achter en omhoog richting de schouder bewegen.
Toen weer door naar oefening 1, 2 en 3.
dit in totaal 3x en allemaal in deze volgorde. Je hebt dus geen rust tussen de verschillende oefening en sets.
Volgende 3 oefeningen
-cable row 1x8x40
-Biceps in de cable cross over 1x8x20
-achterkant schouders in de cable cross over. Kont naar achter rug iets voorover gebogen en het touw strak langs de lats trekken met de armen in dezelfde houding.
1x8x20
Door naar de volgende 3 oefeningen
-rows op het bankje: 1x8x22
-concentration curls 1xx8x8
-Seated Bent-over Dumbbell Laterals 1x8x8
Hierna hebben we nog een heerlijke buik workout gedaan, de biceps nog even volledig afgemat en een oefening gedaan voor de onderrug
Bij Fusion wordt er heel erg voor nadruk gelegd op het juist aanspannen en uitvoering.
Al met al een heerlijke training