XXL Nutrition

Ik snap er geen ...van!pff na 6 maanden trainen

sarah006

Novice
Waardering
5
Lengte
1m65
Massa
58kg
Hoi ervaren dames en heren,

Ik ben nieuw hier en na maanden trainen vond ik het tijd om op het internet op zoek te gaan naar wat antwoorden.

Na jaren niks aan sport gedaan te hebben, hiervoor voetbalde ik en deed aan hip hop dans, ben ik vorig jaar weer begonnen omdat mijn conditie bar slecht was.

Ik woog 55 kg en vond mijn zandloper figuur ok, maar het mocht strakker en vooral onder mijn billen had ik vet wat maar niet weg wil. En mijn billen mochten wat ronder.

Ik begon met cardio om op te warmen, daarna leg press bouwde het op en zit nu aan 134 kg, hip abduction, barbell squat en train soms me armen en doe ook losse oefeningen zoals planking, lunges etc.

Sinds 2 maanden doe ik ook stair machine 30 minuten met interval.
Ik heb zowat alles op internet opgezocht en had niet bepaald een schema.

Maar nu ben ik 3 kg aangekomen en zie er dikker uit, dan toen ik begonnen was??
Mijn benen zijn staal hard en zijn in proportie toegenomen, maar het vet onder mijn billen die ik krijg ik moeilijk weg.
Mijn billen worden steviger, maar had er meer verwacht na 6 maanden.

Soms denk ik van ik heb al die maanden voor niks getraind en wil zelfs stoppen met KT.
Ik kreeg een soort dipje, maar ben toch weer verder gegaan en train nu 4 a 5 x per week.

Mijn buik is ook al toegenomen ipv dat het na 6 maanden platter zou zijn heb ik het gevoel dat ik echt een bolle buik heb gekregen.

Wat doe ik verkeerd? is het mijn training misschien?
Maandag wil ik heel erg laag gaan in mijn inname van calorieën, in de hoop dat ik wat vet verlies.

Binnenkort zet ik hier foto's.

Groetjes

Hoe ziet nu je voeding en training schema eruit?

Crash diëten is NOOIT de oplossing ;)

Om je trainingsschema te kunnen beoordelen zul je die eerst moeten delen. Waarschijnlijk zit het gewoon in je hoofd, 3kg aankomen in 6 maanden is helemaal niet veel, vooral niet voor een beginner. Als het echt zo is dat je in 6 maanden tijd 3kg aangezet hebt waarvan het meerendeel vet is dan gaat er inderdaad iets fout. Hoe ziet je voeding en trainingsschema eruit?

• Topic Starter Topic Starter
Hoe ziet nu je voeding en training schema eruit?

Crash diëten is NOOIT de oplossing ;)

Eet in de ochtend havermout met magere melk en soms volkoren brood met pindakaas drink daarbij kofiie zwart zonder suiker. Ga dan trainen.
Na de training gekookte eitje met beschuit en zwarte koffie en stuk fruit.
Werk vanuit huis dus probeer toch af en toe niet stil te zitten.
soms neem ik als tussendoortje een banaan en drink dan ook veel water.

in de avond neem ik kip, volkoren pasta/rijst sla en als ik aardappelen eet, dan het liefst zoete aardappelen.
Wat betreft schema:rolleyes: ik zoek een hoop dingen op het internet.

Probeer minder spieren te kweken bij mijn armen, ben daar al aardig gespierd en bij mijn schouders.
Dus doe veel trainingen voor mn benen en billen.
Mijn vaste schema is cardio KT en afsluiten met cardio, dus eigenlijk modder ik wat aan denk ik ; )
Sorry ik ben een amateur en dacht ik ga fitnessen en binnen 6 maanden ben ik strak, dus niet he, ben eerder aangekomen:mad:

Iedereen maakt die fout van: ik word wel ff gespierd/ripped/sterk.

Nee gaan jarenlange keiharde discipline overheen.

Maak eerst een goed voedingsschema.
Bereken je onderhoud.
Ga daarop zitten qua kcal met goede e/k/V verdeling en kijk dan (bijvoorbeeld) na 3/4 weken wat er is gebeurd.

Qua training moet je het in het begin simpel houden. Bijvoorbeeld ub/lb.
Vooral de basis oefeningen doen en zwaar en beete isolatie om af te maken.

Pilzz en de rest bedankt!
Wat bedoel je trouwens met ub/Lb

Pilzz en de rest bedankt!
Wat bedoel je trouwens met ub/Lb
UB = upper body
LB = lower body

Bolle buik is niet hetzelfde als dikkere buik overigens.. kan ook komen door inname van koolh en/of zuivel. Kans is vrij groot dat je gewoon vetvrije massa (vvm) bent aangekomen gezien het maar 3kg is op 6 maanden, en zelfs in lichaamsvetpercentage (bf%) omlaag gegaan bent.

p.s.
Als je echt 100% voor strak wil gaan dan moet je toch eens je onderhoud uitrekenen en met een app als MyFitnessPal aan de slag gaan om te kijken hoe je deze kcal gaat bereiken met een adequate verhouding in koolh/eiwit/vet. Sterker worden en spiermassa aankomen kan gewoon door veel eten (tot op zekere hoogte) maar constructief afvallen is een wat delicater proces.

Walnut thanks voor je advies, ik plaats Zometeen foto's en ben toch bang dat het vet is.
Mijn benen zijn zijn echt zo hard als staal, maar de binnen kant van dijen mag ook strakker.
Alleen weet ik niet zo goed welke oefeningen ik moet doen om mijn billen en buik wat strakker te krijgen.
Veel op het internet gevonden, maar na zes maanden heb ik het gevoel dat ik gewoon dikker word.

Benen hard als staal is alleen maar goed want vet kan je niet aanspannen ;)

Als jij dat bent op je avatar kan ik me niet voorstellen dat je dik bent.
Kom je aan dan eet je gewoon te veel nog.

Zo als hierboven ook gezegd reken alles uit en maak een goed schema voor zowel voeding als training.

Zou wel alles trainen ook je boven lichaam. Eenmaal uit balans is het moeilijk bijtrekken. En vaak gaat benen kweken sneller dan boven lichaam.

Voor benen kun je squat doen legpress leg extension en curls en bijv lunges.
Genoeg oefeningen te vinden overal.

3 kg spier winnen in 6 maanden dat wil iedereen maar ik vrees dat er ook meer vet bij is gekomen. Een goed voedingschema is echt belangrijk.probeer eerst je vet% te laten meten of desnoods op een weegschaal met die optie. Vandaar uit kan je met je vvm en vet% je onderhoud berekenen en dan daar iets van 300 tot 500 val onder gaan zitten.

Als beginner (ook als vrouw) kun je prima 3 kg spiermassa winnen in een half jaar, maar als je het gevoel hebt dat je vetter bent geworden dan zal dat voornamelijk aan je inname tov je verbruik liggen.

Ik heb het gevoel dat je denkt dat je plaatselijk vet kunt verbranden, helaas kan dit niet. Als je afvalt gaat het overal weg en juist de plekken waar het meeste vet zit zal het langer duren voordat dat droog/strak is.

Probeer eerst uit te rekenen wat je momenteel eet (probeer het een week bij te houden op myfitnesspall) en ga daar zo'n 500 calorieën onder zitten. Alleen aanpassen als je echt stil staat.

modder maar wat aan zeg je. Dat is ook de reden van je matige progressie denk ik. Je zou vast wel vooruit zijn gegaan maar zelf zie je dat nauwelijks.

modder maar wat aan zeg je. Dat is ook de reden van je matige progressie denk ik. Je zou vast wel vooruit zijn gegaan maar zelf zie je dat nauwelijks.

Je hebt gelijk, ik moet gewoon met een schema werken ook wat voeding betreft en niet zomaar wat aanmodderen.
Met alle adviezen die ik gekregen heb, ga ik aan de slag en over een maandje post ik mijn resultaten.

Als beginner (ook als vrouw) kun je prima 3 kg spiermassa winnen in een half jaar, maar als je het gevoel hebt dat je vetter bent geworden dan zal dat voornamelijk aan je inname tov je verbruik liggen.

Ik heb het gevoel dat je denkt dat je plaatselijk vet kunt verbranden, helaas kan dit niet. Als je afvalt gaat het overal weg en juist de plekken waar het meeste vet zit zal het langer duren voordat dat droog/strak is.

Probeer eerst uit te rekenen wat je momenteel eet (probeer het een week bij te houden op myfitnesspall) en ga daar zo'n 500 calorieën onder zitten. Alleen aanpassen als je echt stil staat.

Bedankt om te reageren.
Nee plaatselijk vet verliezen dat weet ik dat het niet kan.
IK heb van een aantal leden te horen gekregen dat ik myfitnesspall kan gebruiken, ik ga er morgen gelijk mee beginnen.

3 kg spier winnen in 6 maanden dat wil iedereen maar ik vrees dat er ook meer vet bij is gekomen. Een goed voedingschema is echt belangrijk.probeer eerst je vet% te laten meten of desnoods op een weegschaal met die optie. Vandaar uit kan je met je vvm en vet% je onderhoud berekenen en dan daar iets van 300 tot 500 val onder gaan zitten.

Thanks ga ik zeker doen!

Als jij dat bent op je avatar kan ik me niet voorstellen dat je dik bent.
Kom je aan dan eet je gewoon te veel nog.

Zo als hierboven ook gezegd reken alles uit en maak een goed schema voor zowel voeding als training.

Zou wel alles trainen ook je boven lichaam. Eenmaal uit balans is het moeilijk bijtrekken. En vaak gaat benen kweken sneller dan boven lichaam.

Voor benen kun je squat doen legpress leg extension en curls en bijv lunges.
Genoeg oefeningen te vinden overal.

Bedankt, ik trainde liever mijn armen niet, ik had die gedachte van ik wil nog vrouwelijk uitzien en geen bouwvakker, maar als ik sommige vrouwen zie die gespierde armen hebben denk ik WOW dat ziet er mooi uit! Dus vanaf morgen ga ik het in mijn schema zetten.

• Like
Waarderingen: vntl
Dat is dus een fabel dat je er zo uit gaat zien. Vrouwen komen niet snel massa aan en de meeste die huge armen etc hebben gebruiken wat hulpmiddeltjes;)

Terug
Naar boven