Fitness Seller

Ik stel me even voor, doelstelling + motivatie

Brandnetel

Novice
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
90kg
Dag Iedereen!

Ik ben Suzzy, 19 jarige sales advisor uit het Leuvense. (BE)

Altijd enkele maatjes meer gewogen, maar ergens is dat sterk gaan escaleren door een burn out. Sinds een maand of 3 geleden, hebben we dan eindelijk ontdekt dat mijn futloosheid kwam door mijn traag werkende schildklier.

Ik ging op 2 jaar tijd van 65kg, tot 90. Niet zo best voor mijn lengte natuurlijk. (1m66)

Mijn dokter kwam op de proppen met de schildklierhormonen, magnesium en zij me dat ik best ook buiten veel groentjes kon eten enzo,... blablablabla. ;)

Met mijn zittend beroep, haalde dat niet al te veel uit. Ik ben helemaal gek op zwemmen, en sinds 2 maanden zwem ik elke dag Zo'n 60 baantjes. Wat voor mij wel indrukwekkend is. Maar ik ben ook een complete noob. (2 jaar op mijn luie achterwerk gezeten hé.)

Inmiddels was ik al een keer naar de "club power" geweest, dat doe ik nu 2x per week. Wat gewichtheffen in groep (2 uurtjes).... (Ik ocharme met mijn 4 kilo gewichtjes. :p)

En voor het herstel van mijn spieren, omdat ik veel last had, werd mij pure whey aangeraden.
Laatst had ik een foto van mezelf genomen, en ik schrok echt van mijn brede armen. Ik val ook helemaal niet af, maar iedereen denkt van wel of zegt dat ik er beter uitzie de laatste weken....

7 januari, verloopt mijn abbonement, zwemmen + groepslessen. En dan ga ik voor zwemmen + Fitness gaan. Dan krijg ik ook een maandelijkse consultatie bij een coach, en ik hoop dat die me tips kan geven bij oefening voor spieropbouw.

Ik wil vooral zo van die mooie armen, zoals basketters meestal hebben. :p

Mijn vrienden zeggen allemaal dat het echt lelijk is.
"Waarom wil je op een man lijken, suzzy?"

Maar na 2 maanden, voel ik me zoveel beter, gezonder, strakker, sterker,...
Het is alsof ik nooit meer moe of uitgeput ben,...
Ik zit niet meer op café, of thuis te piekeren, maar altijd ga ik naar de sportoase om eens 100% met mezelf bezig te zijn.

Ik ga hier dus echt mee door.
Dus tips, tricks, ervaringen van toen andere vrouwen net begonnen?
Meer dan welkom!!

Veel Liefs.
Suzzy XX

Welkom.

De belangrijkste vraag: voedingsschema?

top Suzzie! ga ervoor meid.
Laat je niet weerhouden door mensen die denken dat je er als een man uit gaat zien als je zwaar traint.... ze weten er niks van, zijn zelf te lui om te bewegen en proberen zichzelf op die manier schoon te praten ;)

Ik herken dat gevoel wel hoor van na 2 maand en je dan echt al een stuk beter voelen, en er beter uitzien, al kan je dat nog niet echt linken aan vermageren. Geen angst dat komt wel ;)

Ik zou ook zeker niet wachten op de coach maar alvast beginnen met een voedingsschema maken... kan je hier op het forum veel info over vinden/ hulp bij krijgen. En je mag er zoveel groentjes en blablabla instoppen als je wil ;)

Succes met je doelen!
Niet luisteren naar personen die gespierde armen enzo mannelijk vinden, liever mooie spieren dan "gezellige" meezwaai armen toch!

Een goede tip.
Andere mensen zijn vaak jaloers en praten onzin.
Luister naar jezelf, en slimmeriken van dit forum.
Succes !

Succes en niet teveel van anderen aantrekken;)

• Topic Starter Topic Starter
Een voedingsschema?
Oeioei. Ik en voeding dat is water en vuur.

Ghoh, Ik kan een hele dag door melk drinken, wat veel vet is....
En verder cornflakes. je weet wel die met veel "granen" en veel "ijzer" wat zogezegt gezond zou moeten zijn.

Ik drink toch wel 3 liter water op een dag,...
Maar groenten enkel tussen mijn durum kebab of mijn broodjes.

Eigenlijk zou ik niet weten hoeveel vetten en suikers ik dagelijks mag eten....

Help?

X

Kijk hier even bij de Voeding en lees de stickies hoe je kunt beginnen.
Hier en daar staat er ook wel wat in een log, krijg je ook een beeld wat gezond is.

En als je wat wilt moet je er wat voorover hebben en dingen laten staan! Het gaat niet vanzelf!

Een voedingsschema?
Oeioei. Ik en voeding dat is water en vuur.

Ghoh, Ik kan een hele dag door melk drinken, wat veel vet is....
En verder cornflakes. je weet wel die met veel "granen" en veel "ijzer" wat zogezegt gezond zou moeten zijn.

Ik drink toch wel 3 liter water op een dag,...
Maar groenten enkel tussen mijn durum kebab of mijn broodjes.

Eigenlijk zou ik niet weten hoeveel vetten en suikers ik dagelijks mag eten....

Help?

X

Cornflakes er sowieso uit:vol met suikers, brinta voor in de plaats.
Hoevaak eet je durum dan? :o

http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-caloriebehoefte

even je kcal behoefte uitrekenen en een voedingsschema maken..

Yah, het zou geen uitvlucht mogen zijn,... Maar is iemand ooit in Leuven op de oude markt geweest?

Ik woon pal middenin boven een café,.. naast een sushi lounge, tgenover de mc.Donalds en met 10 frituren op hetzelfde plein, en om elke hoek een pitazaak.
Ik haal wekelijks wel een durum. Ö
(ben al blij dat ik van die frietjes kan afblijven.)

Oei, HIHI. Ik heb dus eens gekeken naar die link...

Gewicht (kg): 90
Lengte (cm): 1m66
Leeftijd: 19
Activiteitsniveau: 3
Je BMR: 1729
Onderhoud: 2680

Dit is voor onderhoud.... Dus vermoed ik dat ik met 2000 kcal wel goed zit?

x

Tja het is toch echt de discipline hebben om het niet te eten! Zijn meer mensen die vast zo wonen als jou en het ook niet doen.

Ik zou niet zoveel onder je onderhoud gaan zitten. Meestal wordt 500kcal aangehouden. Maar je kunt ook met nog kleinere stap beginnen en dan kijken of dat al verschil maakt en kun je later altijd nog wat verder gaan.

Wil je vermageren dan moet je er dingen voor opgeven, laat die durum's en pita's maar lekker vallen ( ik weet hoe moeilijk dat is, vind ze zelf heerlijk met looksaus mjammmmi ) maar je moet het er voor over hebben, als het goed gaat kan je jezelf bijvoorbeeld belonen na 1 maand met een durum. Voedingsschema maken!!! Stickies lezen!!!

Yah, ik ga het morgen eens rustig bekijken allemaal. Ik ga dan ook terug naar de clubpower, daar eens horen bij de trainer. De prior gaat wel naar de spieren, het vermageren is eigenlijk een bijzaak. DUs ik wil mijn voeding aanpassen zodat die spieren sneller gaan groeien.

Ik heb ook een hoop vrienden die geen grammetje vet hebben, maar toch zo mager eruit zien, dat is zeker de bedoeling niet.

Basketballer armen. Hmmmn. :p
http://1.bp.blogspot.com/_TcwbPuj2S...oOcA/s400/Nneka-Ogwumike-Basketball-Photo.jpg

Yah, leuk om naar te kijken,... :D
En, ja basketball daar ben ik niet goed in. Dus een andere manier dan maar.

https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/15092_4586593336416_2062621401_n.jpg
Als jullie die link kunnen zien,.... dat is mijn avatar foto in het groter.
Dus mijn armen op dit moment. :p

Maar ja, een beetje gezonder gaan eten is een kleine moeite....
Volhouden, en karakter tonen,... ja dat is wat anders...

Maar mijn best doen zal ik!! :D

Laatst bewerkt:
Als je voedingsshema hebt en je houdt eraan, dan ga je resultaat zien.
Daarna is het ook veel makkelijker om al die junk niet te eten, want dat helpt je niet;)
Op een gegeven moment heb je er ook geen behoefte meer aan.
Alles valt of staat met je discipline en doorzettingsvermogen.
Succes

Verwacht maar niet dat het een kleine moeite word!

Hahaha, ik woon boven een donerzaak. Heb er nog nooit gegeten :D

Werk aan de winkel als ik de foto's zo zie. Maar je weet goed wat je wil, dus nu maar s plannen maken over hoe het te bereiken.

"A goal without a plan, is just a wish."

ga maa eens kijken in dit topic.... kan je aardig wat inspiratie opdoen ;)

Doe wat je moet doen of verwacht niks is veeeeel beter:) :p

Terug
Naar boven