MuscleMeat

Ik stel me even voor, doelstelling + motivatie

Yah, ik ga het morgen eens rustig bekijken allemaal. Ik ga dan ook terug naar de clubpower, daar eens horen bij de trainer. De prior gaat wel naar de spieren, het vermageren is eigenlijk een bijzaak. DUs ik wil mijn voeding aanpassen zodat die spieren sneller gaan groeien.

Ik heb ook een hoop vrienden die geen grammetje vet hebben, maar toch zo mager eruit zien, dat is zeker de bedoeling niet.

Basketballer armen. Hmmmn. :p
http://1.bp.blogspot.com/_TcwbPuj2S...oOcA/s400/Nneka-Ogwumike-Basketball-Photo.jpg

Yah, leuk om naar te kijken,... :D
En, ja basketball daar ben ik niet goed in. Dus een andere manier dan maar.

http://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/15092_4586593336416_2062621401_n.jpg
Als jullie die link kunnen zien,.... dat is mijn avatar foto in het groter.
Dus mijn armen op dit moment. :p

Maar ja, een beetje gezonder gaan eten is een kleine moeite....
Volhouden, en karakter tonen,... ja dat is wat anders...

Maar mijn best doen zal ik!! :D

Je zal toch echt ook wel iets moeten cutten wil je ook de spieren zien;) Als het laagje erop blijft zitten kun je wel trainen wat je wilt maar zie je nog niet erg veel. Tuurlijk kun je eerst spieren wel opbouwen als je dat wilt. De volgorde ligt natuurlijk aan je zelf.

Foto kan ik niet heel veel aan zien.

En zoals eerder gezegd, discipline opbrengen. En een plan gaan maken.

• Topic Starter Topic Starter
Ghoh, ik was eigenlijk inderdaad eerder aan het focussen voorlopig op het trainen van mijn spieren, en gewoon wat op mijn eten te letten.

Nu heb ik de stickies gelezen, en zo van die dingen zoals dat transvet,
of de snelle eiwittren in de ochtend, de trage in de avond enzo,....
Dat zijn eenvoudig aan te passen dingen, en dingen die ik nu ook voor het eerste hoor en ik even aan moet wennen.

Ik denk op een doorsnee dag, dat mijn voeding wel ok zit.
Gewoon meer groene groenten, en vooral frisdrank en pintjes weglaten, en regelmaat inbrengen dat het een goed begin is.
Zoals ik ook al eerder las en daarstraks aan de sportleraar van de powertraining gevraagd heb, niet meteen alles drastisch van dag één op 2 gaan veranderen.

Dus mijn "plan"....
Tot mijn abonnement verloopt (Zwemmen + Groepslessen) ga ik me vooral informeren, en al wat aan de bovenstaande dingen werken.
En als ik dan mijn all-in neem, met de fitness erbij en een coach, dan ga ik ook meer persoonlijke begleiding en controle hebben.

Ik zit ook niet met een deadline en wil me niet forceren of stresseren in de vooruitgang.
En tyah, als ik bovenstaande dingen tegen 7 januari onder de knie heb, dan kan ik weer nieuwe uitdagingen aan.
Maar men gevoel zegt me dat ik niet te veel hooi op mijn vork moet nemen.

Voor mij is dat meer zelfkennis dan een tekort aan discipline.
En in alle eerlijkheid, ik ben inderdaad niet zo'n gedisciplineerd persoon, maar zo kan ik dat ook opbouwen denk ik.
Niet?

xx

Laatst bewerkt:
Discipline is zeker aan te leren.

Dan denk ik dat ik een plan heb hé.
En het doel: Tegen 7 Januari een deftig voedingsschema vinden. :D

Dat lukt in 1 weekend ook wel;)

1weekend? In twee uurtjes zelfs ;).
Niet te lang uitstellen.. Je kan trainen wat je wilmaar zolang je bier blijft drinken en kebab blijft eten zul je niet ver komen..

Dag Iedereen!

Ik ben Suzzy, 19 jarige sales advisor uit het Leuvense. (BE)

Altijd enkele maatjes meer gewogen, maar ergens is dat sterk gaan escaleren door een burn out. Sinds een maand of 3 geleden, hebben we dan eindelijk ontdekt dat mijn futloosheid kwam door mijn traag werkende schildklier.

Ik ging op 2 jaar tijd van 65kg, tot 90. Niet zo best voor mijn lengte natuurlijk. (1m66)

Mijn dokter kwam op de proppen met de schildklierhormonen, magnesium en zij me dat ik best ook buiten veel groentjes kon eten enzo,... blablablabla. ;)

Met mijn zittend beroep, haalde dat niet al te veel uit. Ik ben helemaal gek op zwemmen, en sinds 2 maanden zwem ik elke dag Zo'n 60 baantjes. Wat voor mij wel indrukwekkend is. Maar ik ben ook een complete noob. (2 jaar op mijn luie achterwerk gezeten hé.)

Inmiddels was ik al een keer naar de "club power" geweest, dat doe ik nu 2x per week. Wat gewichtheffen in groep (2 uurtjes).... (Ik ocharme met mijn 4 kilo gewichtjes. :p)

En voor het herstel van mijn spieren, omdat ik veel last had, werd mij pure whey aangeraden.
Laatst had ik een foto van mezelf genomen, en ik schrok echt van mijn brede armen. Ik val ook helemaal niet af, maar iedereen denkt van wel of zegt dat ik er beter uitzie de laatste weken....

7 januari, verloopt mijn abbonement, zwemmen + groepslessen. En dan ga ik voor zwemmen + Fitness gaan. Dan krijg ik ook een maandelijkse consultatie bij een coach, en ik hoop dat die me tips kan geven bij oefening voor spieropbouw.

Ik wil vooral zo van die mooie armen, zoals basketters meestal hebben. :p

Mijn vrienden zeggen allemaal dat het echt lelijk is.
"Waarom wil je op een man lijken, suzzy?"

Maar na 2 maanden, voel ik me zoveel beter, gezonder, strakker, sterker,...
Het is alsof ik nooit meer moe of uitgeput ben,...
Ik zit niet meer op café, of thuis te piekeren, maar altijd ga ik naar de sportoase om eens 100% met mezelf bezig te zijn.

Ik ga hier dus echt mee door.
Dus tips, tricks, ervaringen van toen andere vrouwen net begonnen?
Meer dan welkom!!

Veel Liefs.
Suzzy XX

Allereerst welkom Suzzy!
Goed dat je wat wilt doen aan je overgewicht. Ik zie in je reacties dat je veel zwemt en dat je een groepsles hebt met gewichten. Ik raad je toch aan om naast zwemmen een paar dagen per week krachttraining te doen wat gecombineerd met goede etensmanieren, goede slaap en dat zwemmen in zeer grote effecten gaat resulteren. Veel vrouwen zijn BANG dat ze gespierd worden maar dat is onzin. Ja vrouwen KUNNEN wel spiermassa kweken, logisch, maar dat proces is langzaam en al helemaal bij vrouwen die 30x minder testosteron hebben. Dus wees niet bang voor krachttraining want op een gespierd postuur te krijgen moet je dan nog wel een paar jaartjes trainen. Je spieren zullen mooi hard worden waardoor je bijv. Een lekkere harde bips krijgt waar ik en veel andere van houden :P

Succes!

Ik ben gisteren in de avond nog havermout en spinazie gaan kopen eigenlijk.
Ik wilde net gaan zoeken naar kwark,...
Maar niet gevonden, omdat ik dus niet wist dat het platte kaas was. hihi. Net wel ontdekt door een andere Belg die dezelfde fout maakte.

Ghoh, zoals ik zei, gezonder eten, niet zo'n moeilijk iets.
Maar dat schema,...
Mijn leven is een ratrace.
Ik heb altijd zoveel dingen te regelen, en als ik al eens vrij ben zit ik in de sportoase.

Een vast voedindsschema maken is één ding. Het volgen, dat gaat met vallen en opstaan zijn. Ben nu info aan het verzamelen.
Maar misschien vind ik zondag de tijd om me er eens rustig bij neer te zetten.
Nu is het opruimen, winkelen, morgen zwemmen en 2 uurtjes groepsles "clubpower" en vervolgens de basket. (wedstrijdje kijken.)

Uitstellen en afstellen horen echt niet altijd gepaard te gaan.

Het hoeft niet altijd met elkaar samen gaan, maar je ziet toch vaak dat het wel afstel wordt;)

Stel een schema op en probeer het te volgen. Het zal niet altijd precies op tijd aankomen, dat is niet heel erg. Zoals je zegt, eerst is het gezonde eten belangrijk voor jou. Daarna kun je altijd nog aanpassen.

Ik ben eerder bezig met het tellen van mineralen intussen dan kcal.
Mensen zeggen dat ik er stukken frisser uitzie. Ze blijven echt merken dat ik afval, en ik gaf voor te lachen mijn vriend een mep, en verschoot hoe hard ik sloeg. hahaha.

Ik eet echt massas groetjes!
Kwark a volenté.
En ben helemaal klaat met frisdrank. :D

Een echt voedinsschema, in the making allesinds.

Wel een ding,... mijn aders,...
Het lijkt wel of ik elke dag een laagje vel verlies, want ze worden steeds zichtbaarder.
Cool.
Maar echt eng. :p

Bij jouw vetpercentage al?
Damn, jaloers :D

Maar al die kleine veranderingen op.korte termijn motiveren wel. Succes!

Dat is inderdaad wel snel met jou %.

Terug
Naar boven