- Waardering
- 3.702
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Taak van de rug/achterkant schouder (dus juist antagoon) wat hoop je daarmee te bereiken?
Dat zeg ik toch ook. Kleinere hoek tov romp is meer Tricep gericht. En echt 90 graden ga ik voelen aan mijn delts wat niet de bedoeling is. Dus zit daar net onder. Je moet niet 77,83 graden willen benchen. Gewoon doen waarmee jij je borst het meest/fijnst belast.Kleine hoek is minder borst, klinkt hetzelfde maar is dat niet.
Zoals 3XL zegt, klinkt hetzelfde maar is het niet. Minder borst =/= meer triceps.
Het is goed mogelijk dat je dat voelt in de schouders, maar de betrokkenheid van de schouderspieren is toch minder. Om dezelfde reden dat een fly beweging de borst aanpakt en een front raise de schouder.En echt 90 graden ga ik voelen aan mijn delts wat niet de bedoeling is.
Begrijp ik het dan goed dat als je tuckt je meer upper pakt?![]()
De pec major beweegt de bovenarm richting het borstbeen. Lijkt me dus vrij duidelijk dat met de arm in een hoek van 90 graden de beweging veel meer in lijn is met de meeste spiervezels van de pec en die dus meer geactiveerd en gestimuleerd worden. Met close grip betrek je veel meer de anterior delt en de upper pec.
Begrijp ik het dan goed dat als je tuckt je meer upper pakt?
Dit leidt me tot een vraagje voor @3XL: waarom is de close grip bench een goede triceps oefening, in vergelijking met een gewone grip? Wat maakt het voor de triceps uit welke hoek de bovenarmen maken met de romp?
Begrijp ik het dan goed dat als je tuckt je meer upper pakt?
Als je naar die lijnen in de chest kijkt. Is dit ook de reden waarom een bayesian fly superieur is tegenover een reguliere db fly?
Simpel gezien als je een 100kg fly zou doen, waarvan de bicep 20% oppakt. Als je je arm draait zodat de bicep er uit is, dat er ipv 80kg, 100kg op de chest komt (schouders... buiten gelaten puur voor het voorbeeld)Rotatie van de handen/onderarm heeft alleen invloed op de biceps, door de geproneerde stand is de biceps zwakker waardoor het accent meer op de andere schouderflexoren komt te liggen (biceps doet minder, de rest niet meer)
En wat maakt volgens jou de Bayesian superieur?
Dat geldt dan ook alleen maar als je evenveel gewicht pakt met die variant.Simpel gezien als je een 100kg fly zou doen, waarvan de bicep 20% oppakt. Als je je arm draait zodat de bicep er uit is, dat er ipv 80kg, 100kg op de chest komt (schouders... buiten gelaten puur voor het voorbeeld)
http://www.humanengine.com/index.ph...chest-and-biceps-training-by-menno-henselmans
Hm had er snel overheen gelezen. Staat nergens iets over superieur. Ook al is minder blessure altijd goed.Waar dat op neer komt is dat externe rotatie van de bovenarm slecht is voor mensen met zwakke schouders en dat je niet te diep moet zakken. Ik lees nergens dat deze variant superieur is?
Simpel gezien als je een 100kg fly zou doen, waarvan de bicep 20% oppakt. Als je je arm draait zodat de bicep er uit is, dat er ipv 80kg, 100kg op de chest komt (schouders... buiten gelaten puur voor het voorbeeld)
http://www.humanengine.com/index.ph...chest-and-biceps-training-by-menno-henselmans
Dat geldt dan ook alleen maar als je evenveel gewicht pakt met die variant.
Hm had er snel overheen gelezen. Staat nergens iets over superieur. Ook al is minder blessure altijd goed.
bro mode/ Heb je hem wel eens geprobeerd, voelt iig een stuk beter aan dan een regular fly.
en ben daar dus mee gestopt.
Ik begrijp dat je minder de borst gebruikt, maar gebruik je daarom ook echt meer triceps? Als je een wijdere greep neemt, dan assisteert de borst bij het armstrekken, maar je gebruikt ook meer gewicht. Maakt dat hogere gewicht de relatief kleinere rol van de triceps niet goed?Smaldrukken is een goede triceps oefening omdat de borst minder mee doet en het accent dus op de triceps ligt wat het strekken van de arm betreft. Bij bankdrukken maken de romp/armen/stang een gesloten cirkel wat betekend dat actie van de borst (het naar voren/binnen trekken van de bovenarm) assisteert bij het strekken van de arm. Bij smaldrukken komt dit volledig op conto van de armstrekkers, vandaar ook dat gewicht bij de meesten een stuk lager uitvalt (zelfde geld voor DBPress)
Apart. Maarja, whatever floats your boat.Ik heb idd wel eens flyes gedaan met de onderarm in een meer geproneerde stand maar dan ook met meer interne rotatie van de bovenarm er bij. Was niet omdat dit veiliger zou zijn, maar omdat ik een artikel gelezen had waarin gesteld stond dat omdat de insertie van de pec. gekruist op de bovenarms uitkomt je door de bovenarm inter/extern te roteren je accent verplaatsing kon bereiken binnen de delen van de pec.
Enige wat ik er van kreeg was last van m'n schoudersen ben daar dus mee gestopt.
Als ik zo eens nadenk dat kreeg ik dus last van m'n schouders bij een oefening die schouderklachten juist zou moeten verminderen![]()
Als je naar die lijnen in de chest kijkt. Is dit ook de reden waarom een bayesian fly superieur is tegenover een reguliere db fly?