XXL Nutrition

Voel mijn borst niet

Kan het zo zijn dat als ik er langer mee bezig ben dat ik het meer ga voelen? Dat mijn spiergroep waar het voor bedoelt is meer gaat activeren?
Ik voel m'n borst niet maar betekent dat ook dat het geen progress maakt dan?

Mijn ervaring is dat hoe langer je train des te minder je het "voelt" maar da wil niet zeggen dat iets niet werkt.

Ik train al 1,3 jaar en heb ook geen gevoel in de borst terwijl ik de borst train. Soms maak ik er zorgen over maar dan kijk in naar mijn borst en dan zie ik toch wel resultaat

Ik ben zo pragmatisch dat ik weet dat zo diep mogelijk gaan bij flyes meer invloed heeft op de serieel geschakelde elastische componenten dan op de spiervezels wat dus betekend dat het wat groei betreft onnodig is en zelfs de kans op blessures verhoogt.

Er is een verschil tussen MROM (maximale ROM) en OROM (optimale ROM), dus ja, ik ga bij flyes liever voor een kleinere ROM waarbij het accent op de spier ligt ipv op pezen ed.

Als je belang hecht aan de duur waarop de spier onder spanning staat kan je beter het gewicht verhogen, niet zo diep mogelijk gaan en gewoon je tempo aanpassen naar de TUT die je voor ogen heb.

Stel dat je wel zo groot mogelijke ROM ben je dan je pezen aan het trainen/versterken of heb je er simpel gezegd niks aan?

Deze kerel legt het netjes uit!

Vooral de starthouding is belangrijk, zorg dat je vanuit je borst drukt en niet vanuit je schouders en/of triceps. Hij doet het voor (hoe het niet en hoe het wel moet!)
Schouderbladen naar elkaar trekken dus! (schouders laag)

Ik denk dat jouw lichaam nog moet wennen. Jou schouders zullen in verhouding nog niet sterk genoeg zijn waardoor je jouw oefening niet zwaar genoeg kan doen voor je borst omdat je schouders eerder moe zijn. Gewoon door gaan waar je mee bezig bent, zorgen dat je je oefeningen netjes blijft uitvoeren dan komt het vanzelf.

Terug
Naar boven