Fitness Seller

Ik wil cutten, help!

lionaxy

Cool Novice
Waardering
2
Lengte
Massa
40kg
Vetpercentage
Hallo BB forum, ik ben andy en ben 18 jaar:P

Lichaam informatie :

Gewicht 84kg
VP 15.1%
vetmassa 12.7kg
vetvrijemassa 71.4kg
spiermassa 67.9kg

BMR 8966
2143kcal behoefte

-
Ik train 4x per week (splitschema)

Ik heb vandaag mijn voeding bijgehouden en dat is als volgt:

8 uur: 200gr magere milde kwart 100kcal / 1 appel 60kcal / 2 witte bolletjes 220kcal / kipfilet 2 plakjes / 36kcal
10 uur: whey shake 110kcal
12 uur: 3 witte bolletjes 330kcal / 3 plakjes kipfilet 77kcal
6 uur: 350 gram kipshoarma met rijst,

alleen ik wil nu gaan cutten omdat ik me elke dag kapot train genoeg rust neem maar door mijn vetpercentage zie ik m'n spieren amper en dat vind ik wel kloote omdat ik zoveel train en lichaamelijk ook resultaat wil zien

Als je een voedingsschema in Excel zou maken, zul je meer antwoord krijgen vermoed ik.

Probeer ook 30-40 gr eiwit per maaltijd te halen, 3 plakjes kipfilet is toch zo goed als niets ...

en witte bolletjes d'r uit gooien, grof volkoren tarwe brood eten, werkt beter.

Probeer eens een tijdje ontbijt alleen eiwitten zoals kwark en whey
de maaltijd daarna 10uur de broodjes en dergelijke.

Je dagtotaal lijkt me verder wat laag.

En je traint met een split, wat voor split gebruik je?
2daagse, 3daagse, 4daagse?

• Topic Starter Topic Starter
en witte bolletjes d'r uit gooien, grof volkoren tarwe brood eten, werkt beter.

Probeer eens een tijdje ontbijt alleen eiwitten zoals kwark en whey
de maaltijd daarna 10uur de broodjes en dergelijke.

Je dagtotaal lijkt me verder wat laag.

En je traint met een split, wat voor split gebruik je?
2daagse, 3daagse, 4daagse?
Ja een 4 daagje, ik weet niet zo goed wat ik moet eten waar goeie vetten in zitten zodat ik aan me vetten per dag kom ect, en me koolhydraten, ik gebruik 50-20-30

Ja een 4 daagje, ik weet niet zo goed wat ik moet eten waar goeie vetten in zitten zodat ik aan me vetten per dag kom ect, en me koolhydraten, ik gebruik 50-20-30

Focus op grammen, niet op percentages.
Minimaal 2-2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en minimaal 0,8-1 gram vet per kg lichaamsgewicht.
Goede vetten zijn verzadigde en onverzadigde vetten uit bronnen zoals vis, bepaalde olie, avocado's, wat dierlijk vet.

misschien heb je hier wat aan dit eet ik nu ben ongeveer zelfde gewicht als jou
yoghurt+muesli 8 uur
brood+kaas 10 uur
macaroni 1 uur
rijst+kip 6 uur
yoghurt+why/ei 11 uur

Naamloos123.png

Focus op grammen, niet op percentages.
Minimaal 2-2,5 gram eiwit per kg lichaamsgewicht en minimaal 0,8-1 gram vet per kg lichaamsgewicht.
Goede vetten zijn verzadigde en onverzadigde vetten uit bronnen zoals vis, bepaalde olie, avocado's, wat dierlijk vet.
Dus ik moet hoeveel boven mijn dag behoefte eten? want ik voel zelf ook dat ik niet maximaal kan trainen omdat mijn voeding niet goed is, want dat cutten is toch pas over 2 maanden ofzo??

Kijk ik merk wel dat ik sterker word kwa kracht enzo maar door mijn bf % zie ik lichaamelijk niet veel resultaat en dat is natuurlijk wel kloten :P
tijdens de training zie ik wel veel resultaat krijg al lijnen op me schouders en me aders worden steeds zichtbare droog zal dat nog meer worden.
maar ik doe het vooral omdat ik zonder pomp niet zoveel zie misschien zie je de spieren dan water beter als ik wat droger ben.
en ik heb puffy nipples hoop er van af te komen als ik lager in bf ga zitten anders ga ik onder het mes.

Dus ik moet tijdens het cutten 1700-1900 kcal per dag, is dat niet heel weinig :P

De vraag is meer of de onderhoudsbehoefte die je uit hebt gerekend, ook werkelijk je onderhoud is.
Hoe veel kcal eet je nu per dag (inclusief drinken ook) en val je nu af of kom je nu aan?

Of het weinig is of niet, ligt aan jouw onderhoud.

hoe kom jij aan die 2100 behoefde dan ?
ik weeg 80 kilo en heb ongeveer 2200/2300 en doe hele dag Netflix&Chill :P

Hele dag cardio dus :o

De vraag is meer of de onderhoudsbehoefte die je uit hebt gerekend, ook werkelijk je onderhoud is.
Hoe veel kcal eet je nu per dag (inclusief drinken ook) en val je nu af of kom je nu aan?

Of het weinig is of niet, ligt aan jouw onderhoud.
Ja dat kwam op mijn bonnetje bij de weegschaal in mijn sportschool, ik denk rond de 2000 per dag ongv, ik was laats 4k aangekomen maar dat kwam door kerst

Die weegschalen zijn onzin :roflol:

Ik zou gewoon 3-4 weken 2500 kcal gaan eten en kijken wat het doet met je gewicht (normale weegschaal dus) en vanaf daar verder kijken.
ik weet alleen niet zo goed wat ik moet eten, want voor elk persoon een ander schema toch :p

ik weet alleen niet zo goed wat ik moet eten, want voor elk persoon een ander schema toch :p
gewoon eten wat je lekker vindt als je maar aan je macro,s komt doe ik ook
elke dag macaroni lekker man :P
zit ook zon topic bij voeding waar je je behoefde ongeveer kan uitrekenen moet je alleen nog je activiteiten bij op tellen werk/sport

Terug
Naar boven