MuscleMeat

Ik wil cutten, help!

gewoon eten wat je lekker vindt als je maar aan je macro,s komt doe ik ook
elke dag macaroni lekker man :P

Ik eet ook elke dag macaroni (of had ik dat tegen jou gezegd dat je dat kon eten?) :roflol:

@lionaxy
Inderdaad zoals sjors zegt, eten wat je lekker vindt en wat bij jouw dag hoort. Als je veel honger hebt moet je meer dingen eten dat weinig kcal bevat en als je propvol zit dan kan je beter voor producten kiezen met wat meer kcal.
Als je maar minimaal 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht pakt en minimaal 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, per dag.
De rest kan je aanvullen met koolhydraten en extra eiwit of vet.

Mijn stats zijn relatief gelijk en vandaag ziet mijn dag er zo uit:
Bekijk media 7887

Rip dubbele post -

Ik eet ook elke dag macaroni (of had ik dat tegen jou gezegd dat je dat kon eten?) :roflol:

@lionaxy
Inderdaad zoals sjors zegt, eten wat je lekker vindt en wat bij jouw dag hoort. Als je veel honger hebt moet je meer dingen eten dat weinig kcal bevat en als je propvol zit dan kan je beter voor producten kiezen met wat meer kcal.
Als je maar minimaal 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht pakt en minimaal 1 gram vet per kg lichaamsgewicht, per dag.
De rest kan je aanvullen met koolhydraten en extra eiwit of vet.
nee ik hou gewoon van macaroni zou het wel 2 per dag willen vreten krijg er nooit zat van :laugh:

Nu wel?

• Topic Starter Topic Starter
Tot nu toe heb ik alleen dit :
vSMBmrQ.png

Tot nu toe heb ik alleen dit :
vSMBmrQ.png
je kan toch bruin brood eten ?
en je hoeft niet alleen maar kip filet te eten mij lukt dat niet ging bijna over me nek door 12 plakken kip filet per dag :P ham of kaas ook lekker
magere melk bij de whey ?

je kan toch bruin brood eten ?
en je hoeft niet alleen maar kip filet te eten mij lukt dat niet ging bijna over me nek door 12 plakken kip filet per dag :P ham of kaas
Ik weet het gewoon niet meer, ik heb nog nooit een schema gemaakt of gevolgt kwa voeding dus ik vind het lastig om in een keer over te stappen ik word helemaal gek atm, ik weet niet hoe ik moet beginnen

Ik weet het gewoon niet meer, ik heb nog nooit een schema gemaakt of gevolgt kwa voeding dus ik vind het lastig om in een keer over te stappen ik word helemaal gek atm, ik weet niet hoe ik moet beginnen
begin gewoon met my fitness pall vul gewoon in wat je normaal neemt op een dag en ga daarna dingen vervangen waardoor je op je macro,s komt.
je hebt magere/halfvolle/volle melk je kunt alle kanten op

Dat heeft iedereen in het begin gehad :)
Klein beginnen:

Wat zou je willen eten als ontbijt? Wil je iets kleins om snel te eten of wil je juist een flinke maaltijd als begin van de dag?
Wat zou je willen eten als tussendoor, heb je dan wel weer trek/honger of zit je dan nog vol van je ontbijt?

Zo moet je dat stapje voor stapje gaan aanpakken en dan kan je kijken welke producten je daarvoor gaat nemen.
Het is vooral veel zoeken naar welke macro's (eiwit, koolhydraat, vetten) in de producten zit.

Dit kan je doen in myfitnesspall of fatsecret app, maar ook via google ''kcal brood'' bijvoorbeeld. Soms moet je wel dingen afwegen, maar dit is enkel in het begin bij veel dingen.

Dat heeft iedereen in het begin gehad :)
Klein beginnen:

Wat zou je willen eten als ontbijt? Wil je iets kleins om snel te eten of wil je juist een flinke maaltijd als begin van de dag?
Wat zou je willen eten als tussendoor, heb je dan wel weer trek/honger of zit je dan nog vol van je ontbijt?

Zo moet je dat stapje voor stapje gaan aanpakken en dan kan je kijken welke producten je daarvoor gaat nemen.
Het is vooral veel zoeken naar welke macro's (eiwit, koolhydraat, vetten) in de producten zit.

Dit kan je doen in myfitnesspall of fatsecret app, maar ook via google ''kcal brood'' bijvoorbeeld. Soms moet je wel dingen afwegen, maar dit is enkel in het begin bij veel dingen.
Oke ik ga zo in excel even knutselen dan maar, dus ik ga 2500kcal verdelen over hoeveel maaltijden per dag

https://forum.bodybuilding.nl/topics/hoe-bereken-ik-mijn-energiebehoefte.34649/ all die berekeningen zijn bullshit als je er 12 pakt krijg je 12 verschillende antwoorden probeer die link eens

''Dit cijfer is de energie die je verbruikt als je heel de dag niets anders zou doen dan zitten. Het is dus zonder eten (+vertering), werken of andere vormen van beweging!''

Uiteindelijk moet TS gewoon iets gaan eten, rondom dat aantal kcal en kijken en merken wat er gebeurt.

@lionaxy
Het aantal maaltijden dat jij zelf wilt. Ik zou beginnen met 6 maaltijden, maar je mag er veel meer of minder, net wat jij fijn vindt.
Sommige eten de hele ochtend niet en eten eind middag en avond alles, anderen willen per se om de 3 uur iets eten.

Door simpelweg je porties te verbeteren kun je een heeeel eind komen. Een heel bakje kwark (50), paar ons kip (50) in plaats van een paar plakjes, en een pak magere melk (35) bij je shake (30). En betere shake, isolate van xxl bijvoorbeeld.

Dan mag je ook best andere dingen eten zoals ander vlees - af en toe mager rundvlees of vis - maar als je in principe zo min mogelijk wilt veranderen kan dat zo je basis zijn.

Kun je ook in stappen opbouwen, eerst wennen aan de kwark, dan je shake, dan je vlees.

weet iemand waar je van de bewaarhoudbakjes kan kopen want ik zie alleen van die hele grote en duure op google

Terug
Naar boven