XXL Nutrition

Ik wil meer kilo deadliften

rudolf1990

Cool Novice
Waardering
0
Lengte
1m80
Massa
86kg
Vetpercentage
18%
Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik deadlift nu 140 kilo maximaal, en wil graag meer gewicht kunnen deadliften( 200 kilo lijkt me wel mooi :p) Nu is het probleem dat ik geen idee heb hoe ik nu het beste kan opbouwen naar die 200 kilo. Heeft iemand tips hoe ik hier naar toe kan werken, en in wat voor tijd zoiets haalbaar is?

Alvast bedankt!

Wendler 5/3/1
en zo nog wel meerdere.

meer eten, opbouwen, squat je ook en dergelijke?

5x5
5/3/1
1-6 principe.
Hier kom je het meeste kracht van bij denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Zeror, ik probeer nu juist iets af te vallen, ben de afgelopen periode veel aangekomen. Ik squat 1 keer per week 80kilo max.

---------- Toegevoegd om 14:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:11 ----------

mcdo, ik zal het is opschrijven mogelijk is het iets dat ik een keer kan proberen

Zeror, ik probeer nu juist iets af te vallen, ben de afgelopen periode veel aangekomen. Ik squat 1 keer per week 80kilo max.

---------- Toegevoegd om 14:13 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:11 ----------

mcdo, ik zal het is opschrijven mogelijk is het iets dat ik een keer kan proberen

Ben nu het 1-6 principe aan het doen.voelt goed.maar de kracht die ik ondertussen heb opgebouwd komt van 5/3/1

Denk je dat 200 kilo haalbaar is in redelijke periode? Of denk je dat, dat niet haalbaar is?

Ik zit nu sinds 3 weken op 200.ben begonnen met deadlift in februari.maar ik denk als ik het 1-6 principe had gedaan dat het sneller was gelukt.ik stopte op mijn 1 max.nu ga ik terug naar mijn 6 max en dan terug naar mijn max.je mag dit wel maar 4 weken doen.dan even veranderen

Ik zit nu sinds 3 weken op 200.ben begonnen met deadlift in februari.maar ik denk als ik het 1-6 principe had gedaan dat het sneller was gelukt.ik stopte op mijn 1 max.nu ga ik terug naar mijn 6 max en dan terug naar mijn max.je mag dit wel maar 4 weken doen.dan even veranderen

En dan opbouwen met 2,5kilo per week ofzo? Dat je in een maand 10 kilo wint dat lijkt me toch erg goed te doen of??

5/3/1 als je tragere maar langere progressie wil (als je geduld, hebt kan je hier héél lang progressie mee maken).
Als je enkel op je deadlift wil focussen beter een deadlift routine nemen: magnusson/ortmayer, coan dl cycle,...

Op je squat focussen kan ook je dl wel helpen.

Zelf maak ik op deadlift constant gains (sinds ik bulk).
Ik deadlift 1x per week en verhoog met 2,5kg per week zodat ik niet snel vast zit.
Sets van 2x3 op 2,5kg bovenop je vorige gewicht, of zelfs 1x3. Zit nog steeds niet vast na 2 maanden bulken en verhoog nog steeds met 2,5kg per deadlift training/week.
In de cut zal dit helaas niet werken.

Hoop dat je er wat aan hebt! :thumbs:

Hoe lang train je al, waar begon je mee met deadliften en hoe lang heb je er uiteindelijke over gedaan om op die 140 te komen?

Ik train bijna 3 jaar, en ben 2 jaar gelden begonnen met deadliften. In ongeveer 1,5 jaar ben ik van niks naar 140 kilo gegaan. Het eerste half jaar was vooral de vorm

Ik train bijna 3 jaar, en ben 2 jaar gelden begonnen met deadliften. In ongeveer 1,5 jaar ben ik van niks naar 140 kilo gegaan. Het eerste half jaar was vooral de vorm

Dan schat ik dat je met nog eens 1 a 1,5 jaar gedegen progressief trainen dat moet kunnen bereiken.

In het woord 'gedegen' ligt wel de sleutel tot succes, dus ook ik raad je aan om langere tijd een systeem te gebruiken waarbij je structureel en geleidelijk opbouwt.

5/3/1 is bij uitstek zo'n systeem...

Als ik jou was zou ik de Coan Philippe deadlift routine doen.

Ik ben hiermee van 170 naar 210 gegaan in een paar maanden.

Gebruik deze calculator;

http://tsampa.org/training/scripts/coan_phillipi_deadlift/

Vul 160 in, volg hem. Vul vervolgens 180 en en volg hem.

Werkt perfect.

Binnen een jaar moet je wel 200 kunnen liften als je grote focus op deads legt.

Alleen de de deadlifts en speadlifts zijn meer dan zat. Ik zou geen stiff deads meer doen etc. Hooguit wat chinups.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven