AndroidHealthClinic

Ik wil vroeg kunnen gaan slapen

stillnoct, maar das dan weer ook een inslaper. Geen benzo. Zou de nieuwe generatie slaappillen moeten zijn en minder verslavend. Maar eens je weet hoe goed je hierop slaapt ga je het natuurlijk elke dag gebruiken. Anders kan je ook eens sedinal gebruiken. Dit is een "kalmeermiddel" met natuurlijke extracten, valeriaan als ik het me goed kan herinneren. Als je geen fan bent van allemaal pilletjes, moet je eens mindfullness opzoeken. Ik weet niet waarom juist je heel de tijd wakker ligt en aan welke dingen die je denkt..

Melatonine lijkt idd zeer weinig bijwerkingen te hebben (althans op korte termijn), maar het spreekt voor zich dat een natuurlijke goede slaap voor de meeste mensen de voorkeur geniet. Dit soort middelen neem je alleen als het niet anders kan.

Melatonine lijkt idd zeer weinig bijwerkingen te hebben (althans op korte termijn), maar het spreekt voor zich dat een natuurlijke goede slaap voor de meeste mensen de voorkeur geniet. Dit soort middelen neem je alleen als het niet anders kan.

Niet volledig mee eens, plan binnekort met cyproheptadine te beginnen omdat het de slaap dieper maakt, ik slaap altijd perfect maar een diepere slaap is mooi meegenomen.

Maar dat is persoonsgebonden:D Het werkt als een serotonine antagonist ook.

Als rukken niet lukt.
Moet je nog een keer rukken.
Enzowieder! ;)

ja of gewoon een mokerslag op je kop slaap je ook lekker van, weet je zeker dat je doorslaapt.. alleen de koppijn de volgende ochtend..

of een lading alcohol doet het ook wel goed voor de slaap.. ook niet aan te raden voor de lange termijn

Slaappillen zijn vaak verslavend.. ook niet echt aan te raden voor langere periodes..

kortom you're screwed:P

Ik lig er altijd op om 23:30 (mits mijn wekker om 7:00 gaat) en ik lig altijd wakker tot 2:00 ongeveer, zwaar klote, maar kom er maar niet van af!

lol same; ik kom gek van het nachtlawaai hier, van de bar onder mij; kga eens klacht indienen. Alleen weet ik niet of het hier een openbare plaats, dus of het mag. Misschien dat iemand het weet? Het is een gebouw met in het midden een groot vierkant grasveld en na 23u wordt het afgesloten voor het publiek en kunnen enkel de bewoners er in via een nachtdeur met speciale nachtsleutel. Mogen ze dan zoveel lawaai maken in die bar als ze willen of niet? Want het duurt zo altijd tot 2 uur 's nachts en kom telkens hysterisch in mijn bed dat ik niet in slaap val : P

Een paar refs ivm met melatonine, heb ze zelf niet bijeengezocht maar toch intressant om ze hier te posten.

Ik raad het dus voor iedereen aan, niet alleen voor degene die niet kunnen slapen.

Laatst bewerkt:
probeer eens als je wilt slapen om te ademhalen vanuit je buik en elke keer na te denken dat je in en uitademt "ik adem nu in, ik adem nu uit" . op die manier pieker je niet de hele tijd meer (omdat je gedachten ergens anders zijn) en val je makkelijker in slaap.

probeer eens als je wilt slapen om te ademhalen vanuit je buik en elke keer na te denken dat je in en uitademt "ik adem nu in, ik adem nu uit" . op die manier pieker je niet de hele tijd meer (omdat je gedachten ergens anders zijn) en val je makkelijker in slaap.

Soort van meditatie dus. werkt voor mij meestal erg goed om in slaap te komen :)

Soort van meditatie dus. werkt voor mij meestal erg goed om in slaap te komen :)

ja dat hele concept zit erachter, in combinatie met 'bewust denken'. je zult merken dat je gedachten snel weer ergens anders heenwillen (bv. naar je zorgen) maar zorg dat je dan weer meteen denkt aan je ademhaling.

Lees wat in een strip (of in een boek) voordat je gaat gaan slapen , helpt goed bij mij;)
urbanus for the win

ik laat je aan smorges vroeg op te staan en een kwartiertje gaan hardlopen:

1verminderd stress en zorgt voor een goede bloedsomloop
2je word er wakker en actief van en doordat je dit een paar weken volhoud zal je automatisch moe worden tegen de avond

ook raad ik je aan om ginseng biloba in te nemen dat is een van de beste antioxidanten het zorgt voor vermindering van stress, energie, betere concentratie en diepere en kwalitatievere slaap

je kan ook meditatie en ademhalingsoefeninge doen om je zo te ontspannen en je hartslag omlaag te brengen dat werkt zeker.

succes gast. :)

De raarste van allemaal,
je slaapkamer opnieuw inrichten en alles letterlijk omgooien.
Dit werkt op een of andere psygologisch onbewuste manier.

Zo'n uur of 2 vt voren geen dingen als koffie en cola nemen of extreem energie bevattend voedsel.
Ipod werkt ook als je aan niks denkt en letterlijk de tekst "inneemt".

Gedroogde hop en lavendel in een kussentje steken, helpt massa's.

Ik heb hetzelfde probleem , ik train meestal van 4 s'middags tot 5 daarna eten en naar vrienden meestal rook ik een hasj jointje idd en daar kom ik meestal wel van heerlijk in slaap! geen wiet want daar word ik sloom van en word ik wakker alsof ik niet heb geslapen:D

Vroeg slapen begint bij jezelf. Je drinkt warme melk, gaat dan douchen en je doet dan gewoon je ogen dicht met het licht uit.

Mijn ritme was ooit gigantisch verstoord. Je lichaam werkt met een biologische klok. Ik kan je garanderen dat jij na 3 a 4 dagen aan het ritme gewend bent en dat je automatisch moe wordt op de tijden dat je in bed bent gaan liggen.

gewoon menatoline kun je gewoon bij de docter aan vragen werkt super goed! je slaapt heerlijk heb zo is een keer 12 uur aan een stuk doorgeslapen in een door de weekse dag haha

trek je even 2 x af op de dames van lekkerlive

health-iq-how-to-manage-sleep-apnea-01-af.jpg

Hoi, Ik heb dus een probleem met inslaap vallen s'avonds als ik naar school moet slaap ik altijd maar 4 /6 uur en daar word ik gek van want dan moet ik dus ook moe naar de gym.

ik ben verslaafd aan inslaap vallen met 1 of andere tv show op zonder dat begin ik te denken als een gek en lukt het al helemaal niet. Maar dat is dus niet echt de juiste manier ik heb dit probleem al lang.

Wat ik wil is zoals normale mensen kunnen gaan slapen om bijvoorbeeld 11 s'avonds maar ik doe het pas tenvroegste om 2/4 u en dan moet ik om half 8 weer op.

Dus als jullie hier wat goed op weten om dat af te leren of een soort van slaaptraining ofzo :p

Gewoon 8 uur voordat je van bed moet op bed gaan, ook al slaap je niet je rust wel wat uit.

Edit lees net al die berichten over pillen enzo. Daar moet je nooit aan beginnen want dan ga je jezelf nog wijs maken dat je niet kunt slapen zonder die zooi en dan ben je nog verder van huis.

Terug
Naar boven