AndroidHealthClinic

ik wordt ziek van commerciele fitness centra

Kan je je ook eens voorstellen dat sommige mensen zich geïntimideerd voelen door breedgeschouderde mannen?
Roid rage etc.. is precies de gedachte wat zulk gedrag oproept en het versterkt weer het vooroordeel.
Moet zeggen: hardcore sportscholen zien er vaak zeer intimiderend uit. Ben laatst ook eens naar zo'n gym geweest en ik heb dan van : "kom op, het is niet zo erg als je denkt en er staan precies die apparaten die je nodig hebt" maar het is frappant dat ik , die vaak lift en wildkampeert er ook door geïntimideerd word. Zeker als je ziet wat voor onsmakelijk geklede en ongure mannen er rondloopt.
Kan me voorstellen dat een gemiddelde sportschool daar niet mee geassocieerd wil worden.
Vriendin van me is dus nu lid van een complete 'watjes'sportschool met alleen apparaten omdat de sfeer er leuker is dan in die 'hardcore'school waar ze met grote tegenzin naar toe ging maar waar wel alles aanwezig was.

Het is echt uniek vind ik, dat in mijn sportschool alles te vinden is wat ik nodig heb (OK toch veel te lichte gewichten eigenlijk, maar afdoende voor zwakkelingen) en er bijv. ook zelfs een uistekende crèche aanwezig is (en rookvrij uiteraard).

Het is gewoon zo: al te veel brede lieden in de sportschool schrikt de andere 'normale' mensen ontzettend af ..dat is toch de meerderheid.
Kwestie van commerciële belangen.

En ga mij nu niet uitschelden.. ik kan er ook niks aan doen dat het zo is.. vond dat een van de leuke dingen aan sportscholen in de VS, daar gaat echt iedereen (alle lagen van de bevolking) naar de sportschool en is het volkomen geaccepteerd. Gold's Gym rulez!

Espi

Ik kan me best voorstellen dat jij het niet leuk vond om daar te trainen.
Maar dat geeft je nog niet het recht om je zo te gedragen. Gatverdamme man!

Trouwens, misschien had de sportschool wel gelijk ?

Een beetje commentaar en je begint meteen naast de pot te zeiken en laat kranen open staan ? Ik denk dat ze zulke mensen niet eens als lid willen hebben, en terecht.

W.
(denk er eens over na)

HAHA, stelletje stakkers daar.

strakke actie, i would have done exactly the same thing.

[note: iedereen lacht erom/is het er mee eens, alleen de vrouwtjes hier die vinden het weer belachelijk :D ]

Ik ben het er mee eens dat hij pissed is (en geld terug had mij ook wel netjes geleken), maar dat hij naast de pot staat te pissen vind ik ronduit asociaal. De andere leden van de sportschool kunnen er toch niks aan doen dat het beleid van de sportschool zo is, terwijl ze nu wel door iemands anders zijn zeik moeten lopen.

Trouwens, ik vind vrouwtjes... behoorlijk denigrerend, zelfs als je zelf breeeeeeeeeeed bent. (net ziets als iemand tegen je zegt ... ën gaan we onze spiertjes overbelasten...:)

W.
(een mannetje)

PS: Het lijkt trouwens wel alsof hij dagelijks hier in Groningen traint, t*ring wat een gore wc's bij de ACLO !

Hehe misschien was dat pissen niet zo geweldig aangezien je ook andere leden van die gym erbij betrekt, je had m beter kunnen opwachten ofzo en m compleet aftuigen en dan t geld dat ie je schuldig is uit zn portemonnee halen :)

Ja inderdaad reageer je dan alleen af op diegene die je dwarszit...

Ik denk dat het personeel van die sportschool die zooi snel genoeg op ruimt! Denk ook niet dat veel andere leden r last van zullen hebben. En anders; schijt aan, moeten ze maar niet bij zo'n fake-ass sissy sportschool gaan trainen :D
En indirect is het de schuld van de andere leden dat jij daar weg gestuurd word omdat HUN het zicht van een brede gast niet kunnen verdragen. Dankzij DAT SOORT VOLK sterven de hardcore gyms uit. Die vrijetijdsfitnessers kunnen maar beter met hun oranje vlaggetjes op de fiets door de duinen gaan fietsen zoals ze dat vroeger ook deden.

Ok ik ga wel erg kort door de bocht, maar ik vind het gewoon echt extreme bullshit als je weggestuurd word omdat je meer drukt als de meeste gasten. En dan meteen iemand gaan beschuldigen van AS gebuik, pfff. Het is goed dat die gast een keer met zijn zwabbertje over de vloer van de plee moet kruipen! Das mijn menig....

Moet wel ff lachen om die typering.. uitgerekend vanochtend gedroeg ik me net zoals een van die brede gasten!

Wat gebeuirt er.. ik ga naar de sportschool zonder ontbijt tegenwoordig, maar neem het mee.. in de bidon zat mijn wei-KH-drankje waar ik vast aan begin te drinken tijdens het fietsen (geeft direct energie). Ben beetje aan het hyperen door de ephedrine en caffeïne tab van vanochtend. En bovendien uit mijn hum ('t is weer die tijd van de maand).
Wat gebeurt er...
- uit mijn hum omdat ik later aankom dan ik wilde (zat te internetten voor ik wegging)
- hoor binnen teringherrie waar ik de kriebels van krijg, die moderne rotzooi waar ik altijd voor ga lopen
- staat een man met een pielgewichtje van 30 kg goodmornings te doen in het squatrek en hangt dat ding vervolgens zo hoog terug dat ik er niet eens goed bij kan (gelukkig zonder schijven): ik zeg er wat van ... zijn gedrag irriteert me eig al maandenlang enorm en ik heb al een paar keer vriendelijk proberen te zeggen dat er ergens anders ook vaste halters zijn van 30 kg (makkelijker om mee te werken).
- ga bankdrukken in de Smith er naast en ben zeer tevreden over het resultaat (40kg gehaald met 8 hh in 3e set.. mooi begin voor zwakkeling als ik)
- een vrouw die ik al eerder wat tips gegeven heb over KT complimenteert me en vraagt of ik wel eens 's avonds hier naar toe kom. Zeg nee, bijna nooit.. Ja zegt ze.. er liggen ook geen fietspaden hiernaar toe.
Uit het woord fietspad.... en ik vlieg letterlijk tegen het plafond.. ik begon echt te schreeuwen, zo'n woede-ontploffing had ik.. gelijk wist ik weer te kalmeren en vertel haar waarom ik zo'n witgloeiende pest-rothekel aan fietspaden heb..
- fysiotherapeute komt naar me toe en zegt dat ik overlast bezorg..
- uit kwaadheid ga ik alle dumbbells op het rek waar ik me altijd zo over opwind dat die door elkaar heen liggen netjes op volgorde leggen.. dan doe ik tenminste wat met die ontzettende kwaadheid die in me opborrelt.
- verontschuldig me voor mijn felle reactie bij de mensen van de gym.. en kalmeer uiteindelijk helemaal als de pokkenherrie waar ik ook zo opgefokt van raakte ineens vervangen wordt door uiterst kalme latino-mariacchi-achtige muziek. Het leek alsof iemand me een kalmeringspil had toegediend.. alle kwaadheid vloeide weg en ik voelde me heerlijk kalm

Conclusie.. ik wil die pokkenherrrie niet aanhoren.. het verpest mijn humeur dusdanig dat ik maar iets hoef mee te maken of ik ga compleet door het lint, zeker als ik alleen nog maar koolhydraten gegeten heb..

Espi, het 'vrouwtje'

rustig Espi (en Rob), stress verhoogt je cortisol-level en dat is nadelig voor KT :)

relax.
don't worry, be happy !

(misschien een T-shirt met de tekst, "BAD IMPULSE CONTROL" aan doen ? *lol*)

W
(en doe mij er dan ook eentje)

Meestal weet ik me goed te beheersen.. maar ik heb al 100x geklaagd over de muziek en gelukkig is het de laatste tijd veel 'mellow'er qua muziek (gouden oudjes en zo) maar ik vlieg met die moderne rotmuziek sneller tegen het plafond, zeker als ik opgefokt ben door te veel KH en zwaar trainen.

Gelukkig vanochtend mijn anti-cortisol-zalfje aangebracht.. mmm is reden waarom SR nog niet zo'n domme reden aangaf om NIET op een lege maag cardio te doen.. je wordt er super-chagrijnig van, zelfs nadat je al KH binnen hebt (ik moet vet en eiwit heben om me te kalmeren).

Espi

Ik heb laatst een half uur kunnen trainen in totale stilte ... Ah... was zelfs eventjes geheel alleen in de sportschool... God wat een rust.

Maar goed, ook geen fitness bunnies ter motivatie natuurlijk. Hoe was dat daar Rob ?

W.

huh? wat is er zo erg aan de fietspad?
ennuh hardstyle is DE muziek :D enige muziek waar je relaxed en gemotiveerd op kunt trainen vind ik :D ik wordt altijd juist rustig van die slome muziek.. maarjah das bij mij zo :D:D

Laat mij ajb niet over fietspaden uitweiden, maar behalve dan dat ik desnoods naar Frankrijk wil verhuizen om niet meer op fietspaden te hoeven rijden moet genoeg zeggen.

En.. ik houd heel erg van bep. soorten muziek, moderne teringherrie (uit de computer, muv new age muziek) daar word ik extreem depressief en zelfs agressief van. Het kan wel leiden tot meer resultaat bij krachttraining, maar ik heb liever stilte of anders muziek die ik wel mooi vind en relaxt is.. desnoods new age, natuurgeluiden, klassiek en dan bijv wereldmuziek (Afrikaans ook raï, latino.. ) zolang het maar m-e-l-o-d-i-s-c-h is en niet klinkt alsof een kleuter een deuntje mocht componeren op een computer.. :)

Is het nu duidelijk hoe verzchrikkelijk mijn afkeer is van die muziek? Het heeft me o.a. ook weerhouden om mee te doen aan body jam lesjes en spinning is te leuk om me door de muziek te weerhouden.. heb wel half jaar oordopjes in moeten doen.. (geluidsniveau is ook al zo hoog!)

Espi

de meeste melodieën in die 'nieuwe' muziek zijn van oudere nummers, espi. en bij veel 'oude' muziek is de melodie ook simpel, gewoon omdat het liedje dan herkenbaar wordt en dus een hit. Niet dat ik die 'nieuwe' muziek echt heel leuk vindt, maar het is wel zo...

:roflol:

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
naja heb daar mijn training afgemaakt en heb toen in de kleedkamer ff de spiegel onder gezeken (toen der niemand was ofcourse) en ja ik weet het niet netjes maar ik was egt opge****t over dat k*tfitness centrumpje :D[/QUOTE zei:
haha jij was dus ook erug pissig

Nieuwe trend?

Plassen als je kwaad bent :D

• Topic Starter Topic Starter
Ook niet leuk voor je hoe die intructeur reageerd op jou. Maar jeetje heb je dan helemaal geen fatsoen in je lijf... Jezus wat smerig.[/QUOTE zei:
als een onbekende mij beschuldigd een drugs (AS) junky te zijn, alleen maar om het feit dat ik iets zwaarder kan tillen dan een gemiddeld fitness'er. dan heb je geen fatsoen in je lijf en ben je het niet waard om je "fitness instructeur" te noemen, met name het feit dat desbetreffende persoon ook helemaal niks moest weten van vrije gewichten. want training met vrije gewichten is toch wel het eerste wat iemand moet leren als je serieus met fitness/kracht training bezig gaat.

Terug
Naar boven