Fitness Seller

ik wordt ziek van commerciele fitness centra

hehehe ..PL'ers en volledige rom... nee, dat gaat niet samen. Hoe minder hoe beter (qua range, drie keer per dag bankdrukken moet wel kunnen natuurlijk voor een PL'er). en ze cheaten bij het leven.

W.

allez, das ook het eerste wat ik daar van hoor zenne. Ik denk dat het eerder andersom zal zijn. Bij ons in de zal zijn er niet echt veel BB'ers die diep squatten zenne:) om maar een voorbeeld te geven

Af en toe es zueren moet ook wel kunnen he mannen...:):):)

• Topic Starter Topic Starter
powerlifters niet diep genoeg squatten?

kijk hem eens ff squatten : [Link niet meer beschikbaar]

Niemand heeft toch gezegd dat het de powerlifters zijn die geen volledige ROM gebruiken ? :D

Eh.. Ja, dat had Ik gezegd.

De bedoeling van PL is om met minimale krachtinspanning een zo groot mogelijk gewicht te tillen (terkken of duwen). Dus kromme rug, bench-shirts, borst omhoog, korte armpjes en je houdt een stuk minder ROM over voor bankdrukken. En deadlift scheelt in hoogte aanzienlijk als je wijdbeens gaat staan. korte benen en lange armen is ook een aanzienlijke pre in dat event. En ten slotte de squat, beetje klein zijn en zeker niet zo diep gaan als je dat op die fotto ziet... waarom zou je, je bovenbenen moeten toch paralel zijn voordat de scheids zegt dat je weer omhoog mag ? Respect voor de man op de foto, maar volgens mij maakt hij het zich moelijker dan nodig is.

Maar goed, aan de andere kant zijn ze wel serieus met hun sport bezig, iets wat ik van het gros van de bezoekers in mijn sportschool niet kan zeggen (ambtenaren !). Dus wellicht is hun ROM beter dan die van het gros hier.

W.

Ow, dacht even dat je dat uit mijn post had afgeleid.

Zijn er voor powerlifters trouwens geen regels over de vorm van de lifts, waardoor je net wel met volledige rom moet werken ?

Eeen geldige squatbeurt is er wel eentje wanneer je BENEDEn parallel geweest bent...die man op de foto zit uiteraard iettsje te diep

Ach ja in de tijd dat ik nu aan het werk ben in een fitnesscentrum ben ik er wel achter dat: 90% komt om alleen een btje te bewegen,5% probeert het wat serieuzer, 4% traint serieus maar zonder benul van wat ze doen en 1% traint voor 100%.

De groep mensen die echt serieus BB-en op PL-en is gewoon te klein om een rendabele sportschool te hebben. Daarom kiezen sportscholen tegenwoordig voor een hele andere doelgroep en noemen ze zich healthcenter of leisureclub ofzo. Gooi er een kwak cardioapparatuur in en en je hebt al tevreden klanten, want ja op zo'n hypermodern fietsje kan je toch mooi bijhouden hoeveel cals je verbrandt en dan weet je toch weer mooi dat je weer een koekie kan eten bij de koffie.
Zo'n centrum heeft echt niets aan van die gasten die zwaar willen trainen.

En dan de instructeurs, tegenwoordig is het veel belangrijker dat je een goede babbel hebt en erg sociaal en vriendelijk bent tegenover de klanten dan dat je weet hoe je fatsoenlijk moet squatten of wat een military press is. Je moet de mensen vermaken en niet te trainen. Sad but true.

Ik ben de enige instructeur bij ons fitnesscentrum die er echt mee bezig is en ook bij mij in de klas ben ik de enige die echt geinteresseerd is in het totaalplaatje(voeding, fysiologie, anatomie enz.)
Het artikeltje van Admin over krachttraining vs cardiotraining ligt bij ons op het fitnesscentrum om(op mijn initiatief) ce vrouwen te stimuleren om aan krachttraining te doen.

Tot slot: die instructeur is wel een dom persoontje en ik zou zelf ook pissig zijn geworden. Maar ik keur het niet goed wat je gedaan hebt, ik had zelf iets anders geflikt. Maar ach....kan er wel om lachen.

Lol, leuk verhaal.. Of het nou juist is of niet. Vindt niet dat wij daar mogen over oordelen. Elke vogel zingt zoals ie gebekt is. Ieder heeft zijn manier van reageren.

Ik zou direct de politie erbij geroepen hebben. Ik laat in geen geval met me sollen. Zij zijn in hun onrecht, en dan willen ze nog niet je inkom herbetalen?
Geweldig! Ik zou ze zoooo hard aanpakken hoor.
Ze zouden nog voor het telefoontje terugkrabbelen en me de inkom aanbieden, maar dan is het schip al van wal. Dan zou ik antwoorden: "Neen, ik hoef mn inkom niet meer, ik wil een pv."

MOehahaha :D

plasje...

dat was dan best een duur plasje.... :thumbs:

Floyd zei:
Ik vind het vrij kansloos eigenlijk. Ze hebben een keer bij ons in de sauna lopen schijten ben er dus nog nooit in geweest, wil niet weten wat die gasten er allemaal bij elkaar uitvreten. En zo'n andere funz die loopt z'n zak te scheren onder de douche, en ruim het dan op. Maar beter; doe het lekker thuis.

En van dat pissen, tjah dat je kwaad wordt vind ik ten eerste al overdreven. Heb je een complex ofsow? Tip: 'Ene oor in, andere oor uit' En bro, jij bent ook niet blij wanneer jij je handen in de urine van een ander wast, geloof me...

lekker smerig Floyd, weet je ook met welke reden dat gebeurde. niet dat daar een fatsoenlijke reden voor is..

en je zak scheren in een openbare douche!! waar the **** train jij dan! is toch alles behalve normaal. niemand die erwat van zegt of zo?

vroeger, toen ik nog klein was:D, deden we wel met zn allen in de douche pissen enzo als we (in onze ogen onterecht) verloren haden met voetballen maar kom op zeg. hou oud zijn we nu. pissen in de douche en op de vloer en noem maar op...ondanks dat je zon opmerking naar je hoofd krijgt geslingerd vind t een behoorlijk nutteloze en kinderachtige actie.
zie je vermeende anaboolgebruik als een compliment en lach m vierkant uit.

en dat je niet mag brullen en zo, ach, brul nog harder alvorens je t pand verlaat

heb zelf nergens problemen gehad met brullen. wat dat betreft mag ik blij zijn met mn sportschool. goede sfeer, ook t nodige gebrul, gegrom en gezweet. maar mocht ik morgen zien dat iemand de dumbbells die ik nodig heb, in zn handen heeft zal ik hem eens lekker onder gaan pissen, want kan natuurlijk niet he:D

maniac zei:
Ik ben de enige instructeur bij ons fitnesscentrum die er echt mee bezig is en ook bij mij in de klas ben ik de enige die echt geinteresseerd is in het totaalplaatje(voeding, fysiologie, anatomie enz.)
Het artikeltje van Admin over krachttraining vs cardiotraining ligt bij ons op het fitnesscentrum om(op mijn initiatief) ce vrouwen te stimuleren om aan krachttraining te doen.

zag datzelfde artikel deze week in de spits staan. hopen dat t is doorgedrongen:D

maar is dit niet meer een chat en conversatietopic?

Ik sporte eerst bij een sportschool waar ze zeiden dat als je 2 eitjes per week eet, dat je dan wel genoeg eiwitten binnen krijgt. En altijd zeiken dat ik te vaak trainde voor iemand die nog niet zo lang traint.

Tjibbe zei:
Ik sporte eerst bij een sportschool waar ze zeiden dat als je 2 eitjes per week eet, dat je dan wel genoeg eiwitten binnen krijgt. En altijd zeiken dat ik te vaak trainde voor iemand die nog niet zo lang traint.

Hahaha, 2 eitjes per week?? Grapjassen... :D

Daar groeit een eekhoorn nog niet van...

in wasbak pissen, kraan open laten staan. ik versta het ook allemaal niet. daarmee heb je het imago van de domme bodybuilder nog wat versterkt. spijtige zaak, maar kinderachtige reaktie.

purple: alleszins geen dom blondje. respect.

Met alle respect maar dat vind ik een zwakkelingenreactie, op het moment zelf waarschijnlijk met je mond vol tanden en dan achteraf maar ergens op gaan pissen...
Ipv hem dan op het moment zelf repliek te geven ...

En ik kan zeker begrijpen dat je kwaad word want ik zou zelf ook razend zijn maar scheld die man dan uit of sla hem tegen de vlakte, dan heb je tenminste effect gehad

Belachelijke actie. Ik ben het volkomen met Purple eens. Dit is echt onder maat......en ook nog slecht voor het image dat mensen hebben van BB. Precies waar we niet op zitten te wachten.

Terug
Naar boven