Fitness Seller

In the zone - Alex Moonen

congratz met je eerste plek.

• Topic Starter Topic Starter
congratz met je eerste plek.

Dank je wel kerel, ik mag jou ook nog feliciteren. Dus bij deze!

Voor de rest, zit nu op het vliegveld. Ik zal vanavond een verslagje posten. Erg pittige wedstrijd die tot op het eind spannend was. Prestaties in het kort:

1. Axle deadlift (raw) 310 - 5e plaats
2. Overhead Medley - 2e plaats (1 van de 2 die alle vier de objecten boven het hoofd kreeg)
3. Medley (frame carry, tire, duckwalk) - 2e (3 atleten gefinished)
4. Anvil carry - 3e (68 meter)
5. Stones - 1e

Voor het laatst nog 1 punt achter op nummer 1 en 1 punt voor op nummer 3 Spannend dus!!!

Gefeliciteerd man! :bow:
Volgens één van die jongens daar ging je nergens "full steam" dus je hebt die Engelsen eigenlijk eens even lekker de oren gewassen! :thumb:
Heel sterk.

ik heb 10 dvd's af.. moet ik ze aan jou geven of eerst aan de leden ?

Sugdens Strongest Man 2010-03-08
Vorig jaar had ik al met Jules Bremers aan deze wedstrijd deelgenomen. Ik vond het toen fantastisch! In een oude arbeiderswijk, heeft oud Olympisch gewichtheffer Mark Clegg, een sportschool op de bovenste verdieping van een zeer onderkomen gebouw. Alles is stoffig, roestig en het tocht overal. Als “hardcore-Gym” een ideaal beeld zou hebben, dan zou dit er voor mij zo uit zien. Het dak is op sommige plekken gedicht door er wat plastic voor te spannen, de elektriciteitskabels liggen bloot en Engelse gasten die na het werk in hun kloffie en veiligheidsschoenen direct in diezelfde kleren onder de ijzers duiken.
Vorig jaar werd ik 3e met maar een half punt achter de nummer 1. Waanzinnige eindstrijd. Tenminste zo heb ik het ervaren. Dit jaar was ook erg spannend. Binnen een afstand van 2 punten waren de kanshebbers op de titel van elkaar gescheiden. Waaronder ik! De stones moesten de uitkomst brengen.

Onderdeel 1: Axle Deadlift
Het was toegestaan om suited en met straps te liften. Een aantal jongens waarvan ik wist dat ze goede lifters waren liften RAW. Dit was reden voor mij om ook het pakje in de tas te laten. Bovendien zat de stang zo’n 2-3 centimeter lager dan normale hoogte. Met pakje en riem was ik dan in ieder geval niet zo diep gekomen. Vanwege mijn rugproblemen van de afgelopen 10 dagen voorzichtig aan op dit eerste onderdeel.
Ik had 3 beurten. 290-300 en 310 gingen vrij easy. Te licht begonnen 320 had er die dag zeker ingezeten. Toch een verstandige keuze geweest, ik wil niet meteen mij rug naar de k*t trekken. Met een 5e plaats schade beperkt weten te houden. De winnaar (Carl Grant) trok overigens RAW 340, erg easy, maar meer was er niet nodig. Ook aardig om te zien was Mick Ashurst, die zonder straps kg op de axle moeiteloos trok.

Onderdeel 2: Overhead Medley
Dumbbell 81kg (dik handvat), loglift 120kg, axle 130kg en een spoorweg biels van 100kg moesten achtereenvolgens boven het hoofd geduwd worden. De biels bleek het grote euvel, om je handen eronder te krijgen moest je behoorlijk archen met je rug. Linke soep! Samen met de sportschool eigenaar waren wij de enigen die alle 4 de onderdelen boven het hoofd kregen. Alleen was ik een paar tellen langzamer. Rond de minuut geloof ik.

Onderdeel 3: Medley
Deze medley bestond uit een framecarry van 280kg, 3 wheelflips van 360kg en een duckwalk van 200kg over 20 meter. Het is nu de tweede keer dat ik een framecarry doe. Het is voor mijn gevoel makkelijker dan timbers (gezien bij gelijk gewicht). Want het is stabiel, wel oppassen dat je de handvaten iets meer naar voren pakt, zodat de voorkant van het frame omhoog wijst.
De 280kg was vrij eenvoudig en ik kon deze dan ook wel makkelijk uitlopen. De Wheelflip, was licht maar erg dik en zonder grip (kreeg mijn handen er niet onder). Voor mijn gevoel had dit wel iets sneller mogen gaan. Techniek op tyre moet vooruit. Tenminste als we het over lichte banden op snelheid hebben. De duckwalk is een onderdeel wat mijn niet zo licht. Mijn korte dikke benen dwingen me erg breed te lopen. Hier liep ik dan ook wat schade op. Heb hem niet in 1 stuk uit kunnen lopen. Sterker nog, ging aardig stuk (conditie moet dus beter!!) Gelukkig toch nog een 2e plaats hierop kunnen behalen.

Onderdeel 4: Anvil Carry en mistery Object Race
Gekke Engelsen ook. Allereerst moest een aambeeld van 180kg over 20 meter verplaatst worden. Daarna hadden ze een Duracell batterij nagemaakt. Alleen was dit een massieve koker van 130kg die van de grond opgepakt moest worden. Daarna wist ik nog 47 aan vast te plakken. Zeer onhandig om op te pakken en vast te houden. Ook hier was de lucht de oorzaak van opgeven. Toch maar aan die buikspieren gaan werken ;-) Ik bleef in de score constant en behaalde een 3e plaats.

Onderdeel 5: Stones of strength
Erg vet! Ze hadden een platform gemaakt waar we man tegen man konden op de stones. Dit had ik nog niet gedaan. De stenen, 110-120-135-160 en 175 moesten op hoogte gelegd worden van 165cm en dan iedere keer 10cm lager. Ik moest in de laatste run omdat ik op dit moment 2e stond met 1 punt voor op de nummer 3 en 1punt achter op de nummer 1.Wel had ik gezien dat nog niemand de 175 stone erop had gekregen. De opdracht was dus simpel! Echt overtuigd was ik nog niet van mezelf. Had wel al een paar keer de 160 bij Jules geladen zonder problemen en op een respectabele hoogte. Maar mijn laatste Stone-run stamt nog van november 2009. Maar goed, gaan met die banaan. Ik deed het prima en zette hier een PR neer. Had nog niet een (in mijn ogen) zware set stenen van grote diameter er in 35 seconden op gekregen. Toch wel even de ontlading!!!

Ik heb een erg vette wedstrijd gewonnen. Dit geeft de motivatie een boost!!! Komende maanden veel op onderdelen blijven trainen en wat kilootjes van de buik wegwerken, zonder de statische kracht te verliezen! Daarnaast was het ook een super weekend met trainingsmaatje Jules Bremers!

16141267895525.jpg

Het platform:

98091267896540.jpg

De totale uitslag:

21471267900835.jpg

Filmmateriaal: Coming up!

Super prestatie Alex! Erg netjes.

ik heb 10 dvd's af.. moet ik ze aan jou geven of eerst aan de leden ?

Deel maar uit, is prima!

---------- Toegevoegd om 18:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:28 ----------

Gefeliciteerd man! :bow:
Volgens één van die jongens daar ging je nergens "full steam" dus je hebt die Engelsen eigenlijk eens even lekker de oren gewassen! :thumb:
Heel sterk.

Haha, niet full steam. Heb echt wel alles moeten geven. Maar nu ik behoorlijk wat zwaarder ben geworden beweeg ik een beetje als een luiaard. Misschien dat hij dit zo op vatte!

Super prestatie man, en dat met een rugblessure. Ze mogen blij zijn dat je niet in topvorm was anders was het helemaal niet spannend meer geweest :D

Kicken!!

Beloofd wat voor NL dit jaar...

dikke prestatie kerel! Super wedstrijd gedraaid!

En 310 raw trekken vanaf die hoogte is echt bruut! Stones ook heel sterk!

damn, heavy wedstrijd man !! ben benieuwd jaar je filmpjes...

Gefeliciteerd met je prachtige prestatie!

ja echt netjes goed gedaan.
Dat belooft zeker wat voor het NK.

Nette deadlift maar vooral de stones, het is als strongman echt meegenomen als je goed met stones bent, ben je in het voordeel zeker weten.

Echt onbeschoft sterk Alex !.. ben echt benieuwd naar de wedstrijden die je gaat draaien

Lekker dikke!!! Had er graag bij willen zijn zeker als ik die foto's zie.

Mooie wedstrijd gedraaid man!
Dat treinspoording ziet er echt onmogelijk uit :D

haha die balk zeg, wat een onding.

idd, teringding:D knap dat je em boven je hoofd heb gekregen

Proficiat Alex met je welverdiende 1e plek!
En dat terwijl je zoals alreeds werd aangegeven je af en toe omwille van je rug wat hebt "ingehouden"...respect kerel! :bow:
Dat beloofd inderdaad wat richting het NK SM! :)

Zo mooi verslag en filmpje!!

Gefeliciteerd met je 1e plek!

Terug
Naar boven