XXL Nutrition

In the zone - Alex Moonen

• Topic Starter Topic Starter
10-03-2010 Rug

Romanian Deadlifts
4*10*60

Stifflegged deadlifts (vana 12cm blokken, bijna op de schoen dus)
5*150
5*190
3*230 (belachelijk zwaar voor dit gewicht, maar voelt wel als een goede oefening)

Rack-pulls
3*220
3*270
3*300
1*320
1*330
1*340

Het moment van de juiste spanning weten te vinden / beginnen met trekken, vind ik erg moeilijk bij deze oefening!

(had de power niet echt meer om veel werksets te maken, dus heavy singles, weekend engeland heeft er in gehakt, en dan heb ik het niet alleen over de wedstrijd;))

LPD
10*80
4*10*100

toch lekker man ! wat is jou top op rackpull eigenlijk ??

bij die stiff legged vanaf blokken is het trouwens toch onmogelijk om een holle rug te behouden toch ?

Als het echt stiff legged is en dan ook nog op blok dan is het ook een godvergeten zwaar gewicht Alex. Mijn god echt absurd.

Met stifflegged deadlifts heb je onderin ook geen holle rug, tenminste bij mij lukt dat niet.

Die 340 is mijn pr, maar denk dat er op en goede dag 350-355 in moet zitten.

Ik zie je vanavond kerel!

Stiff legged to roundback deadlifts! :thumb:
Enorm sterk weer! :bow:

Juist! Bedankt!

Als het echt stiff legged is en dan ook nog op blok dan is het ook een godvergeten zwaar gewicht Alex. Mijn god echt absurd.

Ik heb het hem zien doen en het was echt 240kg stiff legged op 12cm blok beltless.... Ziek gewoon!

Zoals gezegd absurd sterk. En ik heb ook nog nooit iemand een echte stiff legged dead zien doen met een holle onderrug, dan zul je de lenigheid moeten hebben van een topturner.

@Gijs: Je had me daarna in de spaghaat moeten zien springen! :p

11-03-2010: benen

Front squat
5* 40/ 60/ 80/ 100/ 120/ 140/ 160/ 170

Squat
3*5*170

Na frontsquat waren mijn benen en onderrug helemaal op. Zo een flinke pomp al tijden niet meer gehad. Vandaar ook niet zwaarder gegeaan. Wilde gewoon wat volume draaien. Morgenvroeg wordt het geheid scheve gezichten trekken als ik op de wc ga zitten:o

Yoke squats (voor wat het waard is)
3*230/ 270/ 300/ 340
1*360

(boven steeds 10 tellen vasthouden)

Squats en lifts binnen 24 uur zijn dus echt wel een killer! Maar goed, nu 3 dagen rusten en eten!

Nice 10 tellen is lang. Ik doe nu tussen de 3 en 5 tellen.

bizarre SLDL gewichten zeg. nice frontsquats ook.
filmpje van de spagaat? :roflol:

Wat een smerige Fronts en Back Squats Alex, haha te ziek. :p
Zoveel sets en reps..Dang.. :p
Volgende keer 8x? :roflol:
10 sec. Yoke Squat is best lang en met zulke gewichten ook nog!! :eek:

Overhead / press 15-03

MP
Dit is voorlopig de laatste keer dat ik MP in mijn overhead training doe. Vanaf volgende week geen basis oefeningen meer maar strongman gericht (boom - axle - dumbbell). Wel nog een volume PR gepakt op MP

10*40
10*60
5*80
5*100
3*120/130/130

Erg zwaar gegaan! Dat blijkt ook uit de rest van de training!

Axle clean & press
3*62
3*82
2*102
1*122
1*132
1*142
1*152 (2*fail op lockout / geen focus op press)
1*152 (fail op press, axle lag verkeerd in de hand)
1*152 hehe eindelijk, vorige week ging clean niet echt goed, vandaag was het meer het pressen. Maar goed kan wel raden waaraan dat lag)

Benchpress (alles paused)
10*60
10*80
10*100
5*120
5*140
5*160
2*170 (wilde voor triple gaan, maar wist na de tweede rep dat deze er niet meer in zat)

Training gestopt omdat mijn triceps echt op waren! Dumbbell komt volgende week weer aan bod!

Kom op Alex je moet Jarno pakken he!! Die deed ook alweer 160 toch? Verder monsterlijke mp's.

Haha, je bent er ook één Gijs! Maar ik denk dat wanneer Jarno een beetje zijn oude niveau haalt dat ik toch behoorlijk het nakijken heb!

Haha, je bent er ook één Gijs! Maar ik denk dat wanneer Jarno een beetje zijn oude niveau haalt dat ik toch behoorlijk het nakijken heb!

Ik vind van niet! Behalve dan dat je sneller moet worden denk ik niet dat jij qua aanleg de mindere bent.

Vooral dingen als bv tire en medley moet je nog echt explosief worden. Ik voorspel ook gewoon 170 log eind dit jaat bv.

Ik moet idd sneller en explosiever worden! Op lange termijn is bij mij zeker nog veel te halen, de rek zit er nog in! Wie weet waar dat schip strand. Maar voorlopig is het nog niet voldoende om Jarno pijn te kunnen doen!

Jarno heeft sowieso minder jaren over als jou. ;)

Ik moet idd sneller en explosiever worden! Op lange termijn is bij mij zeker nog veel te halen, de rek zit er nog in! Wie weet waar dat schip strand. Maar voorlopig is het nog niet voldoende om Jarno pijn te kunnen doen!

Het is de bedoeling dat je vooruit blijft varen en niet strand ;)

Het is de bedoeling dat je vooruit blijft varen en niet strand
Haha, mooi! Maar goed iedereen heeft z'n top. Het is te hopen dat ik dat mag halen!

Vandaag onderdelen:

Weer eens een keer bij Maurice Hellebrand getraind. Het staalvlechtersbedrijf van zijn vader is de plek waar ik mijn eerste strongman stapjes geleerd heb. Echt echt old school met old school onderdelen. Geweldig! Heeft een apart plekje in mijn hart!

Opwarmen:

Sled harnas pull
250kg - 40 meter (binnen een minuut het zweet op mijn kop).

Yoke
3*320 18 meter
3*360 18 meter (Gijs approved???)

Uittillen moet nog steeds explosiever, veel yoke-squats blijven maken. Gewicht lopen geen probleem!

Bavarian stone-lift (simulatie)
2*110kg
6*240kg

Voelt heel apart. De grip is in ieder geval anders, sumo sT zou je kunnen zeggen. Daarnaast was de balans k*t omdat ik twee timbers aan banden(om ijzer mee bij elkaar te houden) vast gemaakt had. Die banden had ik aan een staaf ijzer bevestigd. Maar goed, het was dan ook om de techniek uit te proberen. Uittil hoogte was halverwege de schenen. Volgens mij gaat het bij de bavarian stone-lift er om hoe hoog het gewicht wordt getrokken. Dus bovenin heb ik nog wat proberen te shrukken, met de nadruk op proberen!

Wheelflip
420kg*8

Pittig maar niet ontevreden. Ondanks ik de tyre niet in 1 maal om kon flippen had ik het gevoel toch wel explosief te zijn!

Loading
5*65 kg biervat

Sprints over 20 meter. Conditie er bij gepakt! Ging kapot, er in houden deze oefening.

Heb lekker events getraind! Nog een been training op donderdag en een full-body op vrijdag voordat ik zondag bij onze Belgische vrienden in Ironville ga trainen.

Terug
Naar boven