MuscleMeat

In the zone - Alex Moonen

Sterk hoor, gefeliciteerd!

Congrats Mr. Moonen. Mooie prestatie! Was toevallig bij de bodybuilding.com stand op dat moment en heb deze foto even geschoten:

IMG_1410.jpg

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.726
Thnx! Boh was even die babe met grote borstspieren vergeten!!!

Damn ja, sterk zijn heeft toch behoorlijk wat voordelen. Zie dat de broer van Ruben voor je is gaan zitten.

• #1.729
  • #1.731
http://l1.bbvms.com/view/programma/1353509.html

L1 TV vandaag. Leuk interview in ontspannen sfeer. Kunnen zeggen wat ik wilde zeggen. Gelukkig eens een keer geen rare fratsen uit moeten halen voor de camera. Ook leuke oude beelden van mij en anders SMTL jongens uit 2009/ 2010 toen we nog iets lichter waren :)

Hulde, mooi stukje! Ik moet morgen even vroeg mijn nest uit voor de lokale radio hier. Ook even de sport promoten.

Heel leuk stuk kerel! Goed bezig!

En fantastische reclame voor de sport. :)

Leuk stukje Alex, was het bier een beetje te drinken;)?

• #1.736
Thnx All!!

Het biertje van de scheikunde docent vond ik aanzienlijk beter. Pils moet gewoon fris zijn en lekker weg tikken. Die jonge gast had er met eikenhout op los geëxperimenteerd. Iets wat bij whisk(e)y of speciaal-bier best te doen is, maar mijn inziens niet bij pils. Daarnaast was het ook aan de bittere kant, wat voor mij de afdronk verminderd. Voor mij dus een duidelijke winnaar!

Congratz met je verjaardag! Komende zaterdag jezelf maar trakteren op een mooi verjaardagsgeschenk he! :D

• #1.738
Dank je Jules! Ook mijn gedachte!!

Proficiat Pooh-bear! Weer een jaartje ouder en ... wijzer? ;)

• #1.740
Verslag(je) Strongman Fest

Vooraf: de organisatie van dit hele gebeuren heeft me veel energie tijd en geld gekost. Ik heb het graag gedaan. Het is voor mij een kick op zich om zo een dag neer te zetten! Helaas zul je altijd zien dat mensen egoïstisch zijn. Indien er voor hen zelf niets in zit en het voor een ‘goed doel’ moeten doen ze niet betrouwbaar zijn. Dit heeft er voor gezorgd dat ik ondanks een maanden lange voorbereiding toch nog de laatste de een uur of 8 bezig was met van alles. Buiten de energie was de mentale belasting ook lekker. Dat het hele feest letterlijk in het water dreigde te vallen zat me ook niet erg lekker.

NK Loglift:

Opwarmen ging super. Tot 160 gedaan en voelde echt goed.

1ste beurd: 160 stootte ik hard door met een kleine dip. Door rare techniek / press combinatie even moeten corrigeren bovenin.

2e beurd: 170 bij voorslaan werd het me even zwart voor de ogen. Snel doorgeduwd op een niet ideaal moment. Wel goed omhoog maar oriëntatie kwijt. Gelukkig wel nog even stabiel zodat Berend het verlossende fluitje kon geven. Raar dat black-out gevoel bij loglift. Het komt zonder dat je het weet, waaraan het licht kan ik ook niet zeggen. Er was iig genoeg spanning en adrenaline gierde door mijn lijf.

3e beurd: 180. Ik had hem in de training al gedrukt en zou en moest mijn wedstrijd PR van 175 naar 180 verschuiven. De winst vond ik niet zo belangrijk, als dat gewicht maar zou gaan. Daarbij had ik niet zo een goed gevoel bij. De eerste twee beurten waren niet zoals ze moesten zijn. Hoe je het wend of keert, het voelt toch niet lekker. Om mezelf op scherp te zetten had ik Destrey gezegd dat wanneer hij 172 ½ zou doen hij me zou verslaan en nog derde zou worden. Had hij dit geduwd was ik alleen maar nog meer gemotiveerd. Raar om te doen, maar zo werkt het wel voor me. 180 clean ging goed alleen lag hij bovenin verkeerd waardoor ik geen presspoging gedaan heb. Dus nog een tweede clean en press tot halverwege. Helaas pindakaas. Weet dat ie er in zit, maar nu moet het eruit op een wedstrijd.

Sterkste Limbo:

Vooraf: ik was behoorlijk gaar en liep met hetzelfde gevoel rond als op een zondagse training. Maar ja, dat is natuurlijk niet de bedoeling. De wedstrijd was toch wel pittig en er waren geluiden en beloften dat ze me gingen pakken. Hoe lekker is het dan om te laten zien wat het verschil. Dat kon ik alleen maar doen door 6 vd 6 te winnen.

Event 1: Truckpull: 15 meter met een klein stukje bergaf en daarna berg op. Ondergrond glad marmere vloer. Gelukkig wel grof profiel. Mijn klimschoentjes deden het prima hier op. Bij Maurice Janssen was het al duidelijk geworden dat je niet te diep moest gaan hangen. Dat heb ik dan ook niet gedaan. Meer uit de biceps moeten trekken ipv meer uit benen. 30 sec voor de winnende tijd. Oke, maar niet optimaal, want weet dat benen t.o.v. biceps geen verhouding zijn bij mij op truckpull.

Event 2: Vikingpress; 120kg Ik deed geloof 11 herhalingen. Dit onderdeel was cadeau voor mij. Ten opzichte van de andere jongens lig ik gewoon te ver voor op schouderkracht. Ik had er ruim 20 kunnen doen, terwijl ik genoeg had aan 10 voor de winst.

Event 3: SMTL Medley: 125kg farmers geen probleem, 320 yoke geen probleem. Vies natte tyre die nu echt zwaarder was dan 360kg veel tijd op verloren. Misschien wel 5sec per flip. Wel goed voor de winnende tijd 54 sec. Was 10 sec langzamer dan vorig jaar, maar goed omstandigheden waren dus verzwaard.

Event 4: Cardeadlift 230-240kg: Als er iemand mij ging verslaan, dan had ik het hier op de deadlift verwacht. En wel door Teun ‘hijskraan’ Moors. Hij had er 14 gemaakt. Niet om afbreuk te doen aan deze prestatie, maar er werd wel lekker gebounced. Dat is normaal niet de bedoeling. Ik deed er 15 dat was genoeg voor de winst. Had de laatste 15 sec nog voor 1 rep. Moet wel zeggen dat ik hier toch wel diep op ben gegaan. 1of 2 meer was mijn absolute max.

Event 5: Loading: 2 lekke biervaten, een zak van 100 en een zak van 130kg in een redelijke tijd. Wist dat ik ze allemaal moest laden binnen 1 ½ minuut en was dus niet voor de toptijd gegaan. Indien ze er maar allemaal op gingen. Winst 5e onderdeel achtereen

Event 6: Stones 100-165: Ondanks ik nog geen punt gemorst had was winst nog niet zeker. Enzo en Teun hadden continu 2 en 3 plaats. Dus toch nog even op scherp en gaan met die banaan. De eerste 4 stenen erop binnen 20 sec. Goed en winst dus binnen. Voor laatste steen toch nog even hars gepakt omdat de stenen nogal smerig zijn. Geen risico en 30 sec alles erop.

Hehe wedstrijd zit er op. Wel nog alle spulletjes opruimen. Pff wat had ik hier geen zin in.
Heb net nog een paar uurtje op de vrijemarkt alles gepoetst en een plaats gegeven. Vanaf volgende week is het niet meer klussen maar trainen. Op naar het NK!! Cannot Wait ;)

Nu lichaam en geest naar de t*fus!!

Terug
Naar boven